Hout eten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Hout eten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 11:27

Op de boerderij waar mijn paard staat is nu een bak. Helemaal blij mee natuurlijk Haha! Alleen mijn paard eet dus van de houtsnippers die er in liggen. Niet heel veel ofzo, maar wel wat. Is dit schadelijk? Ik dacht zelf van niet, omdat paarden in het wild vast ook wel wat hout zullen eten en echt wel weten wat goed voor ze is en wat niet. Maar ik twijfel toch een beetje...

Fantabulouss

Re: Hout eten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:31

haha ik verwachte dat t over de rand van een stal ging...
die kan je nog met anti bijt spul insprayen ..
maar om nou de hele bak te doen is ook een beetje overdreven Tong uitsteken Tong uitsteken ghehe

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:42

Wendy15 schreef:
Ik dacht zelf van niet, omdat paarden in het wild vast ook wel wat hout zullen eten en echt wel weten wat goed voor ze is en wat niet. Maar ik twijfel toch een beetje...

Paarden weten soms wat ze moeten eten en wat niet. Ze weten nog lang niet altijd wat giftig of gevaarlijk is of niet. Wat dacht je van gouden regen? (een boomsoort dacht ik.. Bloos ) Daar heeft een paard EEN hap van gehad, en hij heeft het NIET overleefd. Zo gevaarlijk is het. En paarden heebn dat nog lang niet altijd in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:22

mijn paard sleept de takken die aan de zijkant van mijn bak liggen in de bak en gaat er op knagen

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:45

onze paarden knaagden heel de rand van de paddock op als ze in de paddock liepen, daarom hebben we er nu een schriklintje boven gespannen, omdat er weining hek meer over bleef, maar ook omdat de houtsplinters die ze binnen krijgen wel degelijk gevaarlijk zijn!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:50

Het kan volgens mij niet echt veel kwaad, die shetjes hier hebben zelfs een boomstronk waar ze lekker op staan de kauwen enzo.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:06

Bij ons staan koniks paarden en die zie je ook vaak boomschors knagen. Het is gewoon een bezigheid Knipoog

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:45

ja maar van een boom is toch wat anders als van een hek.
van een hek krijg je veel scherpere splinters!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 19:22

Ok, bedankt allemaal voor de reacties. Ik denk ook niet echt dat het kwaad kan, maar wilde het toch even zeker weten. Het is trouwens niet van het hek he, maar van de houtsnippers die in de bak zelf liggen (de bodem zeg maar)