pesionstalling met weide? POLL

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak gaat jou'n paard (op pensionstal!) naar de wei?

Niet
3 (5%)
1/2 keer in een jaar
2 (3%)
3/4 keer in een jaar
1 (1%)
1 keer in de maand
Geen stemmen
1 keer in de week
2 (3%)
elke dag max. 2 uur
3 (5%)
elke dag max. 5 uur
8 (14%)
de hele dag
27 (47%)
dag en nacht
11 (19%)

Totaal aantal stemmen: 57

hilde66

pesionstalling met weide? POLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 21:41

Ik zie vaak dat paarden gemiddeld 22 uur per dag op stal staan. Alleen met beetje poetsen, tutten en rijden is zo'n paard 2 uur per dag uit de box.
Gebeurt dit nou echt zo vaak, of is het gewoon toeval dat ik dit zo vaak opmerk?

Ik denk dat een paard lekker moet kunnen grazen en spelen (kort samengevat Tong uitsteken).

Hanin

Re: pesionstalling met weide? POLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:43

dag en nacht
Haha! Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:50

Mijn optie staat er niet bij. In het zomerseizoen gaat hij nl enkele keren per week in de wei.
Niet iedere dag, omdat ik er niet iedere dag 's morgens ben en Duvel gaat alleen 's morgens in de wei, als er maar een maar in staan. Het weiland is nl best klein voor de hoeveelheden paarden die er op stal staan en als het te druk is, is hij de gene die de klappen krijgt en daar zit ik niet echt op te wachten...
Verder komt hij wel regelmatig zonder zadel uit zijn stal, of los, of wandelen aan de hand of meelopend aan de fiets en we gaan ook geregeld langs de wegkant staan om hem te laten grazen, dus ik denk niet dat hij echt wat te kort komt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:50

's Zomers dag en nacht, 's winters alleen 's nachts binnen en de rest van de dag lekker buiten.

22 uur op stal is inderdaad belachelijk, maar helaas heeft niet iedereen een keuze daarin. Dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, ik vind het een heel dieronvriendelijke manier van paarden houden.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:53

de mijne staat zoveel mogelijk buiten overdag. gemiddeld toch 6 uur per dag ofzo. soms wat langer en soms wat minder lang.
al de paarden op de manege staan zoveel mogelijk buiten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:56

ik heb gestemd op dag en nacht... Lachen

eind april gaat het grote land weer open, en zsm gaat Banjer dag en nacht op het land... Lachen Ik laat haar ook zo lang mogelijk buitenlopen... bij ons in de regio is het helaas niet mogelijk om je paard in de winter ook hele dagen buiten te hebben... Scheve mond

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:11

*zelfde regio als Banjer* Scheve mond

Ongeveer in de lente en herfst staat ze de hele dag op het land, in de zomer dag en nacht. In de winter gaan ze alleen het land op wanneer het bevroren is, anders trappen ze alles kapot. In de winter zorg ik wel dat ze zo veel mogelijk buiten is (paddock enz.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:21

Bij stoeterij de Bleek in de Mortel gingen de paarden lekker de hele dag naar buiten.
dat is voor mij ook een vereiste bij een stal uitzoeken.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:23

Dag en nacht buiten, maar met een schuilstal

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:23

Van eind april tot ongeveer oktober staan ze dag en nacht buiten. S'winters moeten ze het helaas doen met losgooien in de bak en zolang het niet ontzettend veel regent is er nog een klein stukje land waar niks op staat en mogen ze daar ook los.

Zodra het veel regent word dat 1 grote blubberzooi waar ze behoorlijk in wegzakken. Dan durf ik ze daar niet meer te zetten i.v.m. rennen/spelen en dan eventueel blessures oplopen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:31

Bij ons kunnen ze van half april tot half oktober dag en nacht buiten. Maar mijn paard wil 's nachts niet buiten blijven. Dan staan ze in een hele grote wei met 20 andere paarden.

Er zijn ook kleine weitjes, waar ze met z'n vieren ofzo (kan ook alleen) staan. Daar kunnen ze de hele dag staan, maar niet 's nachts. En het gras is daar na 2 weken zowat op.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:24

ip gaan ze de hele dag naar buiten. Zo gauw de bodem in de wei echt te nat wordt waardoor ze het kapot lopen gaan ze in twee groepen de bak in voor 4-5 uur met hooi.

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:17

3/4 van het jaar gaat mijn paarden iedere dag naar buiten, alleen als het glad of heeeeeel erg nat is niet.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:27

vanaf nu tot ongeveer november van 10 tot 7 of hele dagen, mag je zelf kiezen.
Vanaf november is het een uur of 3/4 per dag.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:29

Mijn paard staat 's zomers elke dag in de wei van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. In de winter kunnen ze niet het land in aangezien ze bij ons op kleigrond staan en dan wordt het een grote bende. Ze staat dan wel elke dag een paard uurtjes in de paddock. ALs het heel slecht weer is blijft ze op stal staan omdat ze dan de paddock eigenlijk niet leuk vind. Ze blijft maar bij het hek hangen.

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:05

hai hai,

ik run zelf een pensionstal en bij ons gaan de paarden op dit moment smorgens om 10 uur naar buiten en komen ze om ongeveer 5 uur half 6 weer binnen.
dit naar binnen gaan varieert met het ondergaan van de zon, de paarden staan in ieder geval voor het donker binnen.

groeten carla

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:13

In de zomer staat ze dag en nac ht buiten, in de winter op stal.
Heel dieronvriendelijk vind ik wel erg overdreven. oke, ik zie ze ook liever buiten staan,maarja helaase hebben veel mensen (vooral in de randstad..) die mogelijkheid gewoon niet. Ik dus ook niet, maar ik heb toch niet de indruk dat mijn paard erg ongelukkig is...

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:16

Zomer dag en nacht.
S'winters overdag.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:32

Zomers dag en nacht (vanaf begin mei), het licht een beetje aan t weer, maar in de herfst alleen overdag en in de winter kan hij in de paddock.
Zomers gaat hij bij slecht weer 's nachts wel naar binnen hoor!

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:54

De mijne staat de hele dag buiten....

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:59

's Zomers en 's winters dag en nacht buiten. Land gaat er wel kapot van, maar dat is de afgelopen 10 jaar steeds weer goedgekomen, zal dit jaar dus ongetwijfeld ook zo zijn. En anders zaaien we wat bij, ook weer klaar Clown D'r hebben hier allerlei rassen het hele jaar door buiten gestaan (van Andalusier naar Shetlanders, van KWPN'ers tot Haflingers) en nog nooit is d'r een ziek van geworden, neem dus aan dat het met de gezondheid wel goed zit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:00

[paard] stat in de winter s'nachts binnen en overdag buiten in de paddock.
Zomer's staat ze dag en nacht buiten als het weer het toelaat op de wei, anders staan ze s'nachts binnen.

Ik heb gekozen voor deze stal omdat ze altijd buiten komen, iedere dag.
Ook bij slecht weer.
Voor het welzijn van mijn paard hecht ik hier groot belang aan.
Immers van 23 uur per dag op een kleine ruimte staan zal ik ook niet vrolijk worden.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:15

Gelukkig kan mijn paard iedere dag naar buiten. Dit is precies de reden waarom ik niet meer bij mijn vorige pensionstal ben gebleven. Omdat er teveel paarden kwamen, kwamen ze op een gegeven moment in de periode dat het gras niet meer groeit niet meer buiten. Mijn paard krijgt daar en dikke benen en een slecht humeur van, dus ik moest wel op zoek naar iets anders. Er was wel een binnenbak, dus die mis ik nu wel heel soms eens. Maar dat is heel soms. Dit is veel beter.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:20

De bedoeling is bij ons in principe dat alle pony's dag en nacht buiten staan met schuilstal, die optie heb ik ook gekozen. Maar aangezien mijn nieuwe pony geen wintervacht heeft staat zij tijdelijk 's nachts binnen tot het wat warmer is.