Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sweet_angel schreef:Mijn pony heeft 4 maanden terug wormen gehad, daarvan was hij behoorlijk ingevallen. Ik doe hem altijd om de 8 weken ontwormen. Afgelope week gaf ik hem weer een wormenkuur (Een Eraquell ) En zaten er een aantal rode wormpjes in zijn mest, wat kan ik hier tegen doen? En wat houd het precies in..? Ik had deDA al gebelt, en moet volgende maand een Equest geven. Dat doe ik dan ook. Maar ik vraag me af is er nog iets te doen verder aan wormen? Hij krijgt van wormenkuur altijd Eqvalan of Eraquell...
sweet_angel schreef:Ik heb een welsh cob van bijna 2 jaar... ik geef hem over 3 weken een equest... daarna geef ik hem over 6 weken een equimax denk ik.. en dan even kijken hoe hij daarop reageerd.. Anders vraag de dierenarts voor een wormenkuurtje... krijgt hij er 3 achter een, en dan schijnt het wel weg te zijn
edit: en geef hem altijd een halve spuit... (dus voor 300kg)
sweet_angel schreef:Ik heb een welsh cob van bijna 2 jaar... ik geef hem over 3 weken een equest... daarna geef ik hem over 6 weken een equimax denk ik.. en dan even kijken hoe hij daarop reageerd.. Anders vraag de dierenarts voor een wormenkuurtje... krijgt hij er 3 achter een, en dan schijnt het wel weg te zijn
ikke schreef:sweet_angel schreef:Ik heb een welsh cob van bijna 2 jaar... ik geef hem over 3 weken een equest... daarna geef ik hem over 6 weken een equimax denk ik.. en dan even kijken hoe hij daarop reageerd.. Anders vraag de dierenarts voor een wormenkuurtje... krijgt hij er 3 achter een, en dan schijnt het wel weg te zijn
Geef hem om te beginnen gewoon een hele spuit (voor 600kg dus) Een Welsh-Cob van twee weegt zeker wel 400kg, als ie niet meer weegt. Aangezien 100% overdosering geen probleem mag zijn (is een wet!) kun je er rustig een hele spuit indoen. Mijn Morrisje (ook Welsh Cob, twee jaar) heeft er ook niks van gekregen.
Ik zou overigens wel minstens zes weken wachten tussen twee spuiten, zeker Equest en Equimax, tenzij je dierenarts anders zegt.
Volgens mij zit er qua werkzame stoffen geen verschil tussen Equest en Equimax en maakt het dus niks uit welke van de twee je geeft.
Gekocht bij Ida.. Net als ik... Hihihi... Maar ik moet over 3 weekjes een Equest geven van de DA... dan geef ik een hele spuit..! Hopen dat het dan over gaat... Want dit vind ik niet leuk iedere x...