paspoort vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

paspoort vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:15

Ik heb na eindelijk 2 maanden wachten het paspoort van mijn paard gekregen. Ik had hem zelf niet aangevraagd.
Het eerste wat ik dacht toen ik het paspoort zag was dat het niet klopte. Hij was niet van een stamboek maar van productschappen vee, vlees en eieren.

Ik kreeg er een raar gevoel bij dat ze mijn paard al als worst zien. Wat is dit voor iets? WIe kent het?

Ik heb alleen nog pasppoorten van het knhs en nrps gezien.

piggeljay

Re: paspoort vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:46

heel normaal, daar komen de paspoorten ook vandaan, produktschap vee en vlees is van het ministerie van landbouw en jou paard valt onder de landbouwhuisdieren vandaar. Koe
voor de verplichte invoering van het chippen en het aanvragen van paspoorten moest je bij je rassenvereniging zijn nu regelt het productschap dit, ambtenaren zaakjes dus Sigaar

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:53

Ik snap het nog steeds niet helemaal. Want als je je formulieren naar het knhs stuurt krijg je toch gewoon een paspoort van het knhs? Zelfde toch met nrps enz.

Dus dit paspoort is ook naar vee vlees en eieren gestuurd?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:01

Je krijgt geen paspoort van de KNHS, die krijg je van het stamboek waar je pony/paard is ingeschreven: KWPN, NRPS ect.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:03

En als je paard nergens bij ingeschreven is? En ook de afstammeling niet bekend is?

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:19

Dan krijg je er dus tegenwoordig één van het produktschap vee, vlees en eieren Pling
Ik heb er zo ook al een paar gezien van pony's bij ons bij de ponyclub, is geloof ik sinds begin vorig jaar zo geregeld. In het begin, toen het chippen en paspoort alleen nog vanuit de KNHS verplicht was kreeg je dan een paspoort van de KNHS, maar toen dit landelijk verplicht werd is dit veranderd.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:07

Dan weet ik dat nu ook Haha!

PallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:39

Ik heb mijn pony nog maar net laten chippen.
Ze heeft geen papieren en staat dus ook nergens ingeschreven.
En ik heb nog gewoon een paspoort van het knhs.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 22:38

Ik kan er niks aan doen. Maar vind het gruwlijk klinken.

Eigenlijk ook raar. Ander vee word toch niet gechipt. Of wel? Ik heb nog nooit een gechipte koe gezien.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:29

Misschien is het dan ook afhankelijk van de chipper, voor welk stamboek of welke organisatie hij chipt? De 2 pony's waar ik de paspoorten van heb gezien zijn vorig jaar gechipt door een chipper van het KWPN, hadden allebei geen papieren en kregen een paspoort van het produktschap. Als je een chipper van de KNHS hebt zullen zij ook nog wel paspoorten uitgeven? Ik weet wel dat toen ik een startkaart voor die pony's aanvroeg (doe het WS) dat ze ook nog registratiekosten KNHS moesten betalen voor de pony's, was wel geen kapitaal, maar toch, kan je beter direct door een chipper van de KNHS laten doen, dan is de pony daar al meteen geregistreerd.

PallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:12

De pony van mij is gewoon door een DA gechipt

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:29

ja, mijn paard ook, maar de dierenarts heeft allerlei formulieren (van verschillende stamboeken/organisatie) die je moet opsturen. Ik had er twee laten chippen, één kwpn'er, daar kreeg ik dus een formulier van het KWPN voor (ze had al een paspoort van het KWPN) en één zonder papieren, daar gaf hij een formulier van het NRPS voor, dus die heeft nu een NRPS paspoort, daar staat in dat hij hulpboek rijpony register B is, en bij de vader en moeder staat onbekend.
Er is mij wel eens uitgelegd dat chipnummers al vooraf zijn toebedeeld aan de stamboeken, dus feitelijk al daar zijn geregistreerd voor ze in het paard gezet worden, maar het fijne weet ik er ook niet van.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:49

Ik heb eind december een paspoort aangevraagd voor mijn welshje zonder papieren en daar heb ik gewoon een KNHS paspoort bij gekregen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:43

De PVV/PVE (vergeet elke keer welke afkorting Haha! ) is belast met de organisatie/coordinatie van de I&R regeling voor de paardachtigen. Is verder niets engs aan. Haha!
Je paard is er niets meer of minder worst om dan een paard met een paspoort waar bijv. KNHS als uitgevende instantie op staat.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:47

felicity schreef:

Eigenlijk ook raar. Ander vee word toch niet gechipt. Of wel? Ik heb nog nooit een gechipte koe gezien.

Is wel ter sprake geweest, maar voorlopig blijven de koeien nog hun gele oorbellen houden Tong uitsteken !
Wees niet ongerust, dat is nu eenmaal de gang van zaken Knipoog !

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 12:37

Kaja schreef:
felicity schreef:

Is wel ter sprake geweest, maar voorlopig blijven de koeien nog hun gele oorbellen houden Tong uitsteken !
Wees niet ongerust, dat is nu eenmaal de gang van zaken Knipoog !

Ik vond het zo apart dat er dan vee vlees en eieren op staat. Ik dacht dat het paard de enige was van het vee die gechipt en een paspoort krijgt. Lijkt me wel raar als alle varkens bijv gechipt moeten zijn en een pasoort moeten hebben. Ze worden toch geslacht. Maar aan de andere kant ze worden wel vervoerd. En van vee maak je vlees oke. Maar wat heeft eieren er mee te maken. Kun je kippen wel chippen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:15

ik zag even dubbel Clown Haha!
Laatst bijgewerkt door Alane op 06-02-05 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:15

Kippen hebben vaste voetringen.... Haha!
Als je op www zoekt op I&R regeling dan vind je voldoende info over de identificatiemethodes van bijv. vee en varkens....

www.raadvoordierenaangelegenheden.nl