Na chippen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Na chippen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 16:14

Ik haal morgen mijn nieuwe pony op. Zij is nu manegepony en was nog niet gechipt. Dat zou wel gebeuren.

Net ben ik er even geweest en ze was inderdaad gechipt. Het is gisteren of vandaag gebeurd. Vandaag liep ze gewoon de lessen mee, en gisteravond waarschijnlijk ook.

Kan er nu iets misgaan en zo ja, wat? Ik laat de DA sowieso controleren of de chip er nog zit.

Buckje

Re: Na chippen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:16

Uhhhm... na het chippen mag je 1 of 2 dagen niet rijden, anders kan het zich verplaatsen..

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:17

Volgens mij moeten ze 2 dagen stilstaan na het chippen, of heel licht werk. Als dit niet gebeurd bestaat er kans dat de chip gaat 'zweven'. Dit is voor de pony niet gevaarlijk, maar ze moet dan wel opnieuw gechipt worden.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:17

Leuke naam heb je trouwens Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:24

Loezjuh schreef:
Volgens mij moeten ze 2 dagen stilstaan na het chippen, of heel licht werk. Als dit niet gebeurd bestaat er kans dat de chip gaat 'zweven'. Dit is voor de pony niet gevaarlijk, maar ze moet dan wel opnieuw gechipt worden.

Idd, ze moeten 2 dagen stil staan omdat de chip zich dan goed kan nestelen in het spierweefsel. Anders kan de chip idd gaan zweven en op een hele andere plek komen dan waar ie bedoeld is Clown.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 16:27

Dat dacht ik al wel. De DA komt toch nog enten, kan hij daar gelijk naar kijken. Maar ik was benieuwd of er verder niks kan gebeuren?

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:41

Mij werd toen geadviseerd om 24 uur niet te rijden. Het schijnt er trouwens aan te liggen hoe je rijdt. Met een lang teugeltje kan bijv. minder kwaad dan met druk erop aan de teugel rond sturen. Met wat geluk valt het wel mee! Als de dierenarts komt, kan hij met zijn apparaat zo checken waar hij zit.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:43

Ik heb 2 verzorgpaarden laten chippen.
We zijn er te paard heen gegeaan, ze laten chippen & daarna gewoon terug gegaan..
Dierenarts heeft geen woord gezegd over et feit dat de chip kon gaan dwalen door het lichaam.
Hoop maar dat het niet zo is . . Ach gut

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 17:00

Hmm ok. Tja, ik heb haar vandaag zien lopen, en echt fanatiek wordt ze niet gereden op de manege. Knipoog Hoop maar dat dat scheelt.

wizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:33

Loezjuh schreef:

inderdaad 2 dagen rust maar wil nog wel even zeggen dat het wel zeker heel erg gevaarlijk is als de chip gaat zweven hij kan daar door de spieren aantasten en beschadiggen hij kan dan zelfs in een ader komen en dan is het einde verhaal met je paard of pony.
sucses ermee

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:24

Ik moch 24 uur niet rijden en moest het paadr rust.
maarja het is idd verstandig een dagje langer te laten staan, stel je voor dat hij alsngo zla gaan zweven

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:20

Ik heb haar vanmorgen opgehaald en heb het nog even nagevraagd. Ze is vrijdag overdag gechipt en toen niet meer gereden. En zaterdag dus weer wel.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:28

De pony moet volgens mij een dag niet werken, alleen losgooien in de bak of rustig stappen. Maar geen werk zoals rijden. De chip kan hierdoor door het lichaam gaan zweven.

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:49

Ik mocht van mijn dierenarts wel gewoon rijden hoor.Hij zei dat ze misschien wat stijf zou zijn in haar hals, maar dat het verder geen kwaad kon. Ik heb toen lekker een buitenritje gemaakt aan een lang teugeltje.Als je ze wel los mag gooien, waarna ze vaak even lekker uit hun dak gaan, kan het lijkt me minder kwaad als je een relaxed ritje maakt.Mijn paard is onder het zadel veel braver als dat ze los word gegooid.