Net geen bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Net geen bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 15:14

Mijn pony zit altijd met z'n neus op m'n hand en jas te *uhm tja hoe zeg je dat* nou hij doet eigenlijk hetzelfde met z'n neus zoals hij een andere pony z'n vacht verzorgd, daar lijkt het wel iets op.
Maar hij doet dat dan om wat te krijgen (aandacht of een wortel of iet dergelijks)
Maar ja het is dus niet echt bijten maar moet ik dit nu streng afstraffen of niet..?
Vind het een beetje lastig.. omdat het niet echt iets verkeerd is maar ik ben bang dat hij dat later met bijten gaat vervangen...
Wat moet ik dus doen?.. afstraffen of z'n gang laten gaan..

hamadryada

Re: Net geen bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:54

mijn paard doet het ook en daarom ben ik hem beginnen belonen met stem en niet met snoepjes, omdat ik dacht dat hij continu schooide. nu doet hij het nog steeds heel veel, dus ik denk dat hij gewoon veel behoefte heeft aan contact. zolang het niet opdringerig wordt zou ik het zeker niet straffen. bijten is iets anders hoor..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:29

hamadryada schreef:
mijn paard doet het ook en daarom ben ik hem beginnen belonen met stem en niet met snoepjes, omdat ik dacht dat hij continu schooide. nu doet hij het nog steeds heel veel, dus ik denk dat hij gewoon veel behoefte heeft aan contact. zolang het niet opdringerig wordt zou ik het zeker niet straffen. bijten is iets anders hoor..

Ik weet dat bijten wat anders is maar meestal doet hij dat eerst en daarna hapt ie dan echt vandaar m'n vraag Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:39

zou het dan toch afstraffen , vraagje is het een shet , klinkt echt als een shetten ondeugd namelijk

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:42

nickyu schreef:
zou het dan toch afstraffen , vraagje is het een shet , klinkt echt als een shetten ondeugd namelijk

Ja idd. het is een shet... doen shetten dat dan zoveel? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:59

Niet toe laten
je zegt zelf al dat je het vervelend vind, dus waarom iets vervelends toelaten?
En niet te veel met lekkers belonen.
veel worden er alleen maar schooierig en brutaal van.
En met een beetje pech happen ze omdat ze hun zin niet krijgen (wat je uiteraard direct moet afstraffen)
Dus bijv alleen wat lekkers als je naar huis gaat, voor de rest alleen knuffelen als beloning Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:43

shetten staan der idd om bekend om heel sneaky bij je te komen staan kroelen , en dan te happen ,..

daarbij vinden veel mensen shetjes lieeeefffff en geven een snoepje uit de hand al dan niet via de jaszak

'ze zijn ook erg slim en denken he jaszak dus snoepje of hee een hand
snoeeeepppieeeee NU ook al heb je der geen snoepje

ik geef mijn shetten NOOIT iets uit de hand om dat van nature de aanleg bijten er al in zit maar geef alles ook een snoepje vanuit de emmer , helaas betekend nu een emmer dus VRETEN !!!!! maw de mestemmer ook Knipoog maar shetten zijn nu eenmaal initaief rijk en gooien net zo lief de krui om Clown

ik zeg altijd tegen mensen die aan een shet willen beginnen :
als je geen humor hebt niet aan shetten beginnen anders word je hor en dol door deze houdinis met hun 10,000 trucken doosje Haha!