Cap valt af in harde galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kkkaren

Cap valt af in harde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 12:01

Hebben meer mensen dit? Ik heb een veiligheidscap die ik altijd opdoe. Zelfs als ik ´m zo strak aantrek dat de strepen op mijn hoofd staan, valt hij van mijn hoofd in een harde rengalop buiten. Naast het feit dat dit best onhandig is, lijkt het mij het toch buiten het doel van een veiligheidscap te vallen. Ik heb geen kinkapje op de kin zelf, hij sluit onder mijn kin. Gaat dit beter met een kinkapje op de kin zelf of bv. met een crosshelm (lijkt mij toch zowiezo veiliger ivm het befaamde klepje)? Voordat ik weer een dure aanschaf doe, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen....

Faniek

Re: Cap valt af in harde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:02

Is dit een casco cap?

En die dingetjes van de kin zijn volgens mij afgeschaft.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 12:03

Ik weet niet wat een casco cap is, maar het is een officiele veiligheidscap met harde schaal, als je dat bedoelt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:05

Even kijken in/op de cap overal of het een casco cap is.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 12:06

Wat is een casco cap? En wat maakt dat uit mbt het probleem wat ik ervaar?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:07

Casco is een goedgekeurde cap die ja achter kunt verstellen van grote doormiddel van een draaiknop.

Er zijn meer mensen die met die cap dit soort problemen hebben gehad.
Ik zelf heb er 1 en nog geen problemen gehad, maar een groot aantal mensen al wel.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 12:08

Ik heb de cap niet hier, maar hij is inderdaad verstelbaar met een draaiknop achterop en tevens met bandjes binnenin de cap. Het bandje om de kin kun je ook nog verstellen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:12

Dan kan het inderdaad een casco cap zijn.

In dit topic staat nog dat aantal mensen geen casco cap meer hebben om redenen en welke cap de meesten hebben:
viewtopic.php?f=13&t=364595

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:14

dit had ik ook met een cascocap..! zelfs het kinbandje ging bij mij los Boos!

wahaha in plaats van cap had ik kip getypt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:14

Past je cap wel goed? Ik zou daar eerst eens naar zien. Want dit hoort natuurlijk niet.

(Casco is btw een merk)

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 12:17

Volgens mij past ie goed, bij de ruiterzaak aangemeten en op allerlei mogelijke manieren versteld

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:55

Lijkt mij dus dat je cap niet goed past. Ik ben nog nooit een veiligheidscap verloren. Heb je de cap wel goed afgesteld? Je kunt meestal het gedeelte om je hoofd ook nog verstellen.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:01

ja ik denk ook dat hij te groot is. of je hem strakker doet maakt het dan niet uit. je moet hem van achter strakker maken. (snappie> Haha!

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:26

ik heb nooit last van mijn casco dus ik denk dat hij gewoon niet goed past.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:48

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 15:16

Dit heeft volgens mij niets te maken met het merk Cap, maar des te meer met de maat en pasvorm. Waarschijnlijk is je cap te groot.
Als je hem op hebt zit er dan veel speling op? Je cap hoort namelijk netjes aangesloten te zitten, dus zonder grote tussenruimtes.
Sommige modellen caps zijn rond, anderen meer ovaal. Je moet even bekijken wat het beste bij jouw hoofd past.
Ik zou met dit probleem toch even teruggaan naar de ruitersportzaak.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:43

Brrr, die zou ik dus regelrecht in de prullenbak gooien. Een cap hoort goed te zitten én goed te blíjven zitten.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:26

Ik heb de casco Youngster (Casco=merk van de cap maar dat was imiddels wel duidelijk neem ik aan Knipoog ) en ik heb dit dus al 2x gehad, tijdens een mega bok hangt mn cao achter in mn neki ipv dat ie op mn hoofd zit! de laatste keer viel ik er dus vanaf, met mn cap achter op mn rug/nek en met mn rug+arm+hoofd tegen t hekje aan Lips are sealed

heb die draaiknop nu na laten kijken, is draadje anders vastgezet, zet hem nu heel strak en heb alweer flink wat rodeo's gehad, maar mn cappie blijft keuring op zn plek OK dan!

Ik zou er dus ff mee terug gaan naar de ruitersportzaak en ze daar vertellen wat er gebeurd, wel je cap dan meenemen dan kunnen ze hem ff nakijken en kijken of ie nogsteeds wel goed past.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:48

Goed idee, ga ik doen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:11

Kkkaren schreef:
Volgens mij past ie goed, bij de ruiterzaak aangemeten en op allerlei mogelijke manieren versteld

Helaas kijken de meeste ruitersportzaakverkopers niet zo heel kritisch naar hoe het past en wordt er snel gezegd dat het goed zit. Niet elke cap past op elk hoofd, hoeveel je er ook aan verstelt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:13

Dan zit hij niet goed Pling
Ik heb een Casco Younster-cap, maar ik heb nergens last van. Zowel met bokken als in een rengalop blijft hij goed zitten.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:33

Ik had ook een Casco cap, de laatste keer dat ik van het paard viel lag de Cap ook achter in me nek. Terwijl die echt wel goed strak op me kop zit, de strepen staan soms op me voorhoofd! Als ik straks weer in het zadel kruip koop ik mooi een andere, heb mijn oog laten vallen op 1 van HH, neem iig geen Casco meer hoor er meer narigheid van.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:41

Blij dat ik hier meer mensen zie met het Casco probleem.

De cap zit netjes op m'n hoofd, beweegt nauwelijks, maar als ik galoppeer buiten en de wind komt eronder, ligt ie zowat op m'n rug.

Ik doe steeds m'n kinbandje strakker (kan ik haast niet slikken), maar die glijdt weer losser.

Dus ook mijn volgende cap zal geen Casco zijn.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:49

Ik heb ook een casco , maar hij blijft altijd gewoon goed zitten. (heb wel altijd hoofdpijn ,dus ik moet hem wel strak aandraaien voordat hij goed blijft zitten Bloos) Maar laatst had ik mijn eigen cap niet bij me , dus had ik die van iemand anders geleend ,en toen had ik precies hetzelfde. Had hem gewoon goed strakgedraaid ,en hij bleef ook goed zitten.. totdat ik in galop ging. Vork Niet zo handig dus Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:04

Ik had dat met mijn vorige cap ook. Zo gauw als ik ging rengalopperen vloog mijn cap óf voor mijn ogen óf achter in mijn nek. Dit was gewoon een merkloze cap. Nu heb ik een cap van Horka, een grijze, met zon soort nike teken voorop (de airstream), ie zit wel goed, alleen verschuift mijn kinbandje ook steeds, als ik die strak onder mijn kin doe, en ik doe m uiteindelijk af is dat bandje weer terug op het oude.. Dus voorlopig doe ik het nog met deze, ik draai m bij "gevaarlijke paarden" strakker aan op mijn hoofd. Maar dadelijk wil ik een andere, of die HH of een GPA of zon andere, ik heb ook een moeilijk hoofd.. binnenkort eens gaan passen bij Divoza ofzo, daar hebben ze meer soorten dan in de plaatselijke ruitershop!! Knipoog