longeren met lijn op de grond

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

longeren met lijn op de grond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 11:57

iemand die ik ken longeert met de lijn op de grond, ze wil geen druk op haar pony hebben ofzo, is dit niet heel gevaarlijk?

Kwanyin

Re: longeren met lijn op de grond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:01

Als het gevaarlijk is zou ik niet kunnen zeggen, bij mij hangt de longe ook af en toe per ongeluk eventjes door en mijn paard is er nog nooit op gaan staan, maar of het niet zou kunnen gebeuren weet ik niet.

Alleen vind ik het wel vrij nutteloos om het om de reden "geen druk" te doen. Als je de longe gewoon van de grond houdt lijkt het mij dat je ook geen druk of je paard uitoefend, of op een minimale manier Verward

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 12:08

lijn licht al op de grond dan moet pony weg, houd zij het ene eind vast, en pony zit aan andere eind. pony stapt er wel eens op, schrikt dan altijd gelijk, vandaar mijn vraag, straks breekt ze haar benen nog. het hele middenstuk ligt dus op de grond en sleept erachteraan

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:46

Het lijkt me wel een beetje gevaarlijk. Vaag dat ze hem op de grond laat hangen Verward

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:17

denk dat als de lijn over de grond sleept er meer druk op staat dan als die boven de grond ontspannen hangt

dus dat exuus , nee dat werkt niet voor mij

waarom logeert ze dan met lijn als ze die druk er niet op hebben wil , waarom niet zonder ?

heb het 1 x gehad dat het paard aan de lijn een sprong opzij maakte en
op de lijn stond daar van schrok en de andere kant op vloog met de lijn tussen de benen
mijn eigen stomme fout dus dat ik de lijn niet snel genoeg strak trok

denk dat ze gevaarlijk bezig is , het KAN fout gaan

als je dan echt geen druk er op wil hebben dan kan ze miss beter een stukje afzetten (paddockje maken) en daarin zonder lijn longeren ,..

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:26

als ik de lijn te hoog houd gaat ie naar binnen. maar ik vind het niet erg, is het ook niet zwaar...voor mij!! Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:32

ok lager houden om te voorkomen dat hij naar binnekomt is 1 ding maar over de grond slepen met het excuus dat er dan minder druk op staat slaat nergens op

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:54

nickyu schreef:
ok lager houden om te voorkomen dat hij naar binnekomt is 1 ding maar over de grond slepen met het excuus dat er dan minder druk op staat slaat nergens op

nee. niet echt. maarja als zij dat vind.. Knipoog