Shire of KWPN???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lopeja

Shire of KWPN???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 08:08

OK, nou heb ik dus een dochter die helemaal wild is van KWPN-ners en een zoon (20 en niet wijs dus hahah) die beweert dat een SHIRE evengoed dressuur kan rijden (dus even hoog komen) als een kwpn, denk dus even aan Anky Haha! op een shire op de Olympische Spelen lol lol lol. Kortom het is hier altijd 'feest' vanwege de verschillende zienswijzen...
Wie weet meer???? Leuke filmpjes om te bewijzen dat een shire dat ook kan?
Alles welkom....Thnx

Lopeja

Re: Shire of KWPN???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 08:11

Slapen

gij zult niet luisteren naar mijn moeder, zij snapt niet dat Shires nou eenmaal de ENIGE ECHTE paarden zijn. Het enige wat die dressuurpaardjes doen is rondjes lopen terwijl de Shires al het werk doen.. n00bs...

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 08:21

neem een kruising *LOL*

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:10

haha, ja dat vind ik ook de beste oplossing!!! Want als je helemaal KWPN-gek bent dan is een Shire wel heel wat anders Lachen En andersom natuurlijk ook, dan lijkt de KWPNer zo'n breekbaar paardje Haha!

Een kruising is precies goed!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:18

IK weet wel dat er een Clydesdale hengst bestaat die Z rijd ofzo.
En een shire kan dan wel iets lomper zijn, maar het kan dus wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:23

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:21

ja leuk he Haha! ga er in Mei stage lopen. Hoop het er ook in *real Live* te zien...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:24

oee wat leuk Haha! heel veel plezier!

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:26

In het Panhof te Peer (Belgie) rijden ze achttal (ik denk dat jullie dat caroussel noemen?) met Brabanders!

Echt leuk om te zien.

Ze zijn al eens naar jumping Mechelen gekomen ook!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:45

ook ik val op de koudbloedtypes maar zou het wel leuk vinden als je dressuurmatig ook nog wat zouden kunnen. Nou heb ik mijn hart verloren aan een kruising fries/clydesdale. Hij is nu 3 jaar en 1.69 hoog. Of hij geschikt blijkt om ook dressuur mee te rijden moet nog blijken tot nu toe pakt ie alles leuk op. Hij is in ieder geval zeer geschikt voor recreatie en ook voor de wagen doet ie het goed. Ik ben in ieder geval erg blij met m.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:51

Natuurlijk kan een shire ook ver komen! Het is net hoeveel ervaring je zelf al hebt, en hoeveel tijd je er in steekt. Ze leren snel, maar sommige dingen duren wat langer, zoals buiging. Maar als ze het eenmaal kennen is het geen probleem meer. Max kan een paar passen piaffe, en als ik me niet vergis zei Irene, die hem de piaffe heeft geleerd, dat hij na een goed jaar oeffenen misschien wel klaar is voor de passage. Hij heeft er wel aanleg voor, het is alleen even de kracht vinden, er moet immers een behoorlijk gewicht van de grond komen. Maar met wat training gaat dat best goedkomen. Verwacht niet dat je ooit zo'n paard ziet op de spelen Clown het is en blijft een jury sport, en de mensen die daar zitten houden er nou eenmaal niet van. Maar dat neemt niet weg dat je samen heerlijk veel kan leren, en net zo lekker dressuur kan doen als op een KWPN'er.

Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:13

Neem een shire!! Hihi nee hoor, doe vooral wat jezelf wilt, maar shires kunnen echt wel goed lopen als ze goed en consequent gereden worden. Ik heb het afgelopen jaar op 9 shires gereden, waarvan er 7 van met gemak een L2 proef zouden kunnen lopen. De andere twee waren al bejaard. Er gaat missschien wel wat meer tijd en geduld in zitten, maar ik denk dat je qua karakter bij een shire bijna altijd goed zit! Ze willen echt graag voor je werken en leren ook snel. En ze zijn ook nog veelzijdig, want ik kan jze ook nog inspannen en heerlijk mee rdoor de bossen crossen. Maar het is wel zo wat hierboven ook gezegd werd, dressuur is wle een jury sport, dus OP zul je er niet snel mee kunnen rijden.
Succes bij het kopen van jullie geschikte paard!

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:04

sherwood schreef:
Natuurlijk kan een shire ook ver komen! Het is net hoeveel ervaring je zelf al hebt, en hoeveel tijd je er in steekt. Ze leren snel, maar sommige dingen duren wat langer, zoals buiging. Maar als ze het eenmaal kennen is het geen probleem meer. Max kan een paar passen piaffe, en als ik me niet vergis zei Irene, die hem de piaffe heeft geleerd, dat hij na een goed jaar oeffenen misschien wel klaar is voor de passage. Hij heeft er wel aanleg voor, het is alleen even de kracht vinden, er moet immers een behoorlijk gewicht van de grond komen. Maar met wat training gaat dat best goedkomen. Verwacht niet dat je ooit zo'n paard ziet op de spelen Clown het is en blijft een jury sport, en de mensen die daar zitten houden er nou eenmaal niet van. Maar dat neemt niet weg dat je samen heerlijk veel kan leren, en net zo lekker dressuur kan doen als op een KWPN'er.

Leuk hey, ik weet dat mijn zoon regelmatig jullie website bezoekt en vooral verliefd is op Wellington maar ik denk dat ie niet (meer) bij jullie staat...hij draagt ook altijd jullie filmpjes aan om aan te geven dat shires best wel wat kunnen, en als ik er naar kijk vind ik het reuze knap om zo'n kolossaal beest te laten doen wat jij hem wilt laten doen...Petje af! Nou vind ik zelf wat koudere paardjes dan kwpn-ers ook leuk hoor zoals Fjorden en Haffies maar die zijn wat handzamer Ja

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:36

leuk! een echte enthausiasteling dus! Pling En hijheeft gelijk hoor, ze kunnen alles. Ik ken iemand die er zelfs mee springt, en je weet niet wat je ziet (en voelt Haha! ) ik doe er dus dressuur mee, en ik ken er ook nog wat die er western mee doen. Goed een slyding, vraag ik me af of ze dat kunnen , maar de anhouder wint, en ze willen wel degelijk leren, dus dar zal het niet aan liggen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:53

ik weet van een shire,die hier in Zeeland M1 loopt!!