hoe bandageren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

hoe bandageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 22:36

Aangezien ik heeeel lang geleden voor het laatst gebandageerd heb, weet ik niet zeker of ik het nog perfect kan..

Is er bij jullie een site bekend waar ik dit kan terug lezen (het gaan echt op de manier van aanleggen.

soorten. onderleggers, e.d. dat weet ik wel.

Of is er iemand die mij dit uit kan leggen?

Alvast bedankt!

littleroosie

Re: hoe bandageren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:24

Phoeh ff kijken of ik het goed kan uitleggen hoor.

Sowieso hoor je bij elastische bandages onderlappen te gebruiken en bij niet-elastische is de keuze aan jezelf.

Je rolt de bandages zo op dat het klitterband aan de binnenkant van de rol zit.
Vervolgens zet je de rol op het been, begin je bij het voorbeen net onder de knie en bij het achterbeen een stukje onder het spronggewricht.
De rol die je in je rechterhand hebt moet altijd naar de kont toewijzen, of bij het achterbeen gewoon naar achteren toe.
De eerste 3 slagen doe ik boven aan op dezelfde plek, dan ga ik langzaam steeds een stukje naar benden toe.
Dan doe ik alleen de binnenkant van de kogel erbij in bandageren en dan ga je weer omhoog en zorg je ervoor dat de sluiting bovenaan en aan de buitenkant van het been zit.
Ik bandageer alleen de binnekant van de kogel omdat die beschermt moet worden. Zou ik de hele kogel inbandageren dan vind ik dat er te weinig bewegingsvrijheid overblijft.

Een foto hoe m'n pony eruit ziet in de bandages:
Afbeelding