GPG bij zere knieen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

GPG bij zere knieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 18:33

Er zullen ongetwijfeld al meer topics over geweest zijn, maar die zoekfunctie...

Ik heb heel erg last van m'n knieen. Ben al bij de huisarts geweest en er zijn vandaag foto's gemaakt. Krijg volgende week uitslag.
Maar nu las ik dat die gpg beugels goed zijn voor je knieen. Werkt dit echt? En heeft iemand er ervaring mee.
Ze zijn wel duur, maar als het de moeite waard is wil ik er wel voor sparen. Nu kan ik na het rijden bijna niet meer lopen.

sandr0

Re: GPG bij zere knieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:55

hij ik heb ook bij het rijden heel erg last van mijn knieen en rug en andere gewrichten i.v.m. reumatoide artritis. Ik heb voor mijn verjaardag gpg beugels van mijn man gekregen en voor mij geeft het zeker verlichting. De pijn is niet helemaal weg maar het rijd voor mij stukken beter en aangenamer dan mt gewone beugels. Voor mij zijn ze de prijs meer dan waard

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:53

Ik heb ook een paar rotte knieen en zeker met springen en crossen merk ik verschil.

Ik ben wel aan het sparen voor nieuwe omdat mijn vering niet meer optimaal is

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 20:25

Jammer dat ze niet echt tweedehands te vinden zijn. Ze zijn zo duur.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:02

Anouar15 schreef:
Jammer dat ze niet echt tweedehands te vinden zijn. Ze zijn zo duur.

heel af en toe zie je ze nog wel eens op marktplaats

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 17:21

Ze stonden er nu voor 100 euro. Maar hier kan ik ze voor 105 kopen, dus dan koop ik ze liever nieuw, ivm garantie enzo.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:42

Die van mij heb ik vorig jaar voor 75 euro van Marktplaats gehaald.
Ze zitten gewoon aan mijn dressuurzadel en het rijdt echt zalig!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:27

Ik heb zelf de beugels van sprenger gekocht voor m'n zere knieën, deze helpen ook goed:
Afbeelding

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:33

Dorine3 heeft nog een paar Sprenger flexibele beugels te koop! Zien er prima uit, niet vaak gebruikt. De doos zit er nog bij. Ze vraagt er € 65 excl. verzenden voor. (Nieuwprijs ca. €130,-)

Wellicht een idee?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:55

Maar ik vind de gpg mooier Bloos En als ik dan toch een hoop geld uit moet geven...

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:37

Die beugels van Sprenger heb ik ook, werken bij mij ook prima, geen last meer van knieën en enkels, was wel een behoorlijke uitgave, maar ik heb er nog geen minuut spijt van gehad, ik heb ze nu al een aantal jaar en ze bevallen nog steeds heel goed!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:45

Ik heb ook die GPG, heerlijk rijdt dat. Ik reed er een tijdje altijd mee (dressuur, springen, buitenrijden) en had echt geen last meer van mijn knieen, zelfs niet na een buitenrit van meer dan 3 uur.
Met dressuur rijd ik nu weer met gewone beugels, omdat ik meestal toch doorzit en dan heb je er geen effect van, maar dan had ik wel last van het feit dat ze zwaarder zijn dan gewone beugels, vandaar dat ik bij dressuur weer op normale ben overgestapt.
Maar met springen en buitenrijden rijd ik altijd met GPG, ik wil echt niet anders meer.
Die flexbeugels van sprenger heb ik ook wel mee gereden, maar die hielpen bij mij juist niet, ik ging daarmee juist er zwikken met mijn enkels.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 22:25

Maar die sprenger beugels hebben toch geen veer? Daar gaat het mij juist om.
En wat jij al zegt, Marije_jiplover, dat je snel door je enkels gaat. Dat is dan niet echt handig voor mij omdat ik al door m'n enkels ga als ik met schoenen rij.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:37

De GPG en de sprenger beweegbare beugels vind ik allebei goed helpen voor je knieen!

Zelf heb ik de sprenger beugels, fijna beugels, nog nooit last gehad met het rubber of de veren die erin zitten.

De GPG's heb ik een tijdje mee gereden toen ik af en toe wat paarden voor mijn instructrice reed, ook fijne beugels, maar mij bewogen ze en beetje teveel (maar dat kun je ontwijfeld wel instellen)

De sprengers helpen je hakken uitdrukken doordat ze als het ware mee buigen. En daarmee ontlasten ze je knieen ook!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 14:52

Ik ben vandaag even wezen kijken naar die dingen, maar die ruitersportzaak waar ik was had alleen het nieuwe model, en die vind ik echt super lelijk, er kan niet eens een beugelblok in. Dus hoop dat ze ergens anders het oude model nog verkopen.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:19

Anouar15 schreef:
Ik ben vandaag even wezen kijken naar die dingen, maar die ruitersportzaak waar ik was had alleen het nieuwe model, en die vind ik echt super lelijk, er kan niet eens een beugelblok in. Dus hoop dat ze ergens anders het oude model nog verkopen.

Volgens mij verkopen ze nu overal het nieuwe model. Ik heb ze zaterdag gekocht ook ivm met knieklachten en op advies van de doktor.
Maar wat ik niet zo goed snap, het gaat toch om de werking niet om het uiterlijk. Ik vind het nieuwe én het oude model echt lelijk, maar het gaat om mijn eigen welzijn.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:30

heeft iemand een foto van die gpg beugels???

Het zegt mij namelijk niets! Ben wel benieuwd hoe die er uit zien.
Ik heb namelijk momenteel last van de miniscus en als ik straks weer opgeknapt ben en weer ga rijden. lijkt t me prettig om mee verende beugels te gebruiken! Maar zou dus wel eens willen zien wat het eigenlijk is...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 17:35

Maar het oog wil ook wat...
Het gaat me ook om de werking, maar als ik het oude model nog kan vinden wil ik die, maar als ik die niet kan vinden, word het toch wel het nieuwe model.
Heb jij er dan geen last van dat er niet zo'n rubber blok in zit? Lijkt me dat je voet veel sneller blijft hangen met die ijzeren puntjes die aan de nieuwe zitten.

Naam:
Dit is het oude model:
Afbeelding

En dit het nieuwe:
Afbeelding

En bij die nieuwe die ik had gezien, zat de "koker" niet op de beugel maar tussen die boog zechmaar. Beetje moeilijk uitleggen Clown

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:38

Oude model
Afbeelding

Afbeelding

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:39

Anouar15 schreef:
Maar het oog wil ook wat...

En dit het nieuwe:
Afbeelding

En bij die nieuwe die ik had gezien, zat de "koker" niet op de beugel maar tussen die boog zechmaar. Beetje moeilijk uitleggen Clown

Dat is niet het nieuwe model hoor Verward
Bij het nieuwe model zit de ijzeren koker aan de beugel vast en kan je alleen de bovenkant draaien.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:03

Nou zo verschrikkelijk vind ik t er niet uit zien....
Maar hoe werken die nou precies??
Ze draaien EN absorberen schokken???

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 18:13

Fredt schreef:

Bij het nieuwe model zit de ijzeren koker aan de beugel vast en kan je alleen de bovenkant draaien.

Oh, sorry. Maar ik dacht dat dat het nieuwe was omdat die ook geen rubberen beugelblokken hadden. Die ik had gezien was wel zonder zo'n draaiende koker.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:42

Anouar15 schreef:
Fredt schreef:

Oh, sorry. Maar ik dacht dat dat het nieuwe was omdat die ook geen rubberen beugelblokken hadden. Die ik had gezien was wel zonder zo'n draaiende koker.

Ik heb ze nog thuis liggen, dus ik ga NU even een foto van het nieuwe model maken.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:55

naam schreef:
Nou zo verschrikkelijk vind ik t er niet uit zien....
Maar hoe werken die nou precies??
Ze draaien EN absorberen schokken???

Ze absorberen inderdaad de schokken. Het ontlast dus je gewrichten. Ze zijn 360 graden draaibaar, waardoor (volgens de doos Tong uitsteken ) je makkelijker op kan stappen, de beugelriemen minder snel slijten en het bevorderd de veiligheid.

Foto van het nieuwe model;

Afbeelding

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:56

ik heb geen kraakbeen meer tussen 1 knie en onderbeen door een oud botbreuk.

Ik rij met de Sprenger beugel en heb nu geen last meer met rijden.
Als ik een ander zadel gebruik op een ander parad zonder deze Sprengerbeugels heb ik gelijk weer last.
Deze werkt dus in ieder geval, met de GPG heb ik geen ervaring. Ik heb niet zulke lange benen en ben bang dat ik mijn springzadel/zweetblad beschadig met deze beugels (door de opzet).