deken vragen (o.a.: regendeken over andere deken)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SharirBobby

deken vragen (o.a.: regendeken over andere deken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:39

Ja ik heb er meerdere, dus kon ze niet allemaal in het onderwerp zitten.
Ik heb al bij het sticky gekeken, maar daar kon ik mijn antwoorden niet vinden, en ik als computerleek kon de zoekfunctie niet meer vinden Koe

Nu ik een nieuw paard heb gekocht ( Haha! ), zal ik dekens aan moeten gaan schaffen. Nu staat mijn pony het hele jaar door op het land zonder deken, en bij andere paarden waarmee ik te maken heb gehad, regelde de eigenaars altijd de dekens, dus eigenlijk heb ik me er nooit in verdiept Nagelbijten / Gniffelen

M'n paard wordt op school en op stageadressen gestalt, maar als hij thuis staat in vakanties, dan gaat hij de wei op (en misschien op de stageadressen ook wel). dus dan wil ik een waterdichte deken voor hem. Is het handig om een ongevoerde regendeken over een gevoerde (niet regendeken) heen te doen? op deze manier zou ik maar 1 regendeken nodig hebben die ik het hele jaar door zou kunnen gebruiken.
maar......... is dit wel praktisch? wordt de onderste deken toch niet nat zo? welke regendeken is het beste geschikt om over andere dekens heen te doen zodat de onderste deken droog blijft?

verder is m'n paard ongv. 1.73 en volgens de deken tabel van het sticky zou hij dan maat 155 205 hebben, in de deken die hij nu op heeft (hij staat nog bij de vorige eigenaar) stond 145. welke maat deken hebben jullie met een paard van ongv. 1.73 ? (ik weet dat ik kan ruilen bij de ruitersportzaak, maar het liefst koop ik natuurlijk gelijk de goede maat zodat ik er niet weer heen moet)

hoop dat iemand mijn knullige vragen kan beantwoorden Clown

Zilly

Re: deken vragen (o.a.: regendeken over andere deken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:59

Het is inderdaad het meest voor de hand liggend om in jouw situatie een ongevoerde regendeken te kopen, zodat je het in meerdere seizoenen kunt gebruiken. De onderdeken blijft droog als je een goede regendeken hebt. En wat voor 1 het beste is hangt ook een beetje af van je budget. Als je een echte goede zoekt denk dan aan Rambo maar zoek je een leuke deken voor een leuke prijs dan zijn de Harry's Horse dekens ook een optie.

Voor wat de maat betreft heb ik dit kunnen vinden
stokmaat dekenmaat
169-174 cm 205/155
174 cm en groter 215/165

Ik zou als ik jou was gaan voor de maat 215/165 want vooral als je de regendeken over een andere heen doet zit het wat ruimer

Anoniem

Re: deken vragen (o.a.: regendeken over andere deken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:26

ik zou geen regendeken over een andere deken doen volgens mij zit dat niet lekker

wat betreft die maat, mijn pard heeft maat 195 en is 166 hoog, een tante van mijn vriendin heeft een gepensioeneerd bekend spring paard van 1.70 en maat 165 voor die deken maar zij had die deken ergens uit het buiten land vandaan of gewonnen ofzo met die wedstrijden