dres.z. voor korte benen>

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marlo

dres.z. voor korte benen>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 13:46

ik vroeg me af wat fijne/ goede zadels zijn voor mensen met korte (bonen) benen ik heb korte beentjes en heb dan niet echt goed steun aan de kniewrongen omdat ik er niet bijkom als ik de beugels lang doe. dan moet ik ze korter doen maar dan zitten ze meer op spring lengte
iemand hier ook last van? en welk dressuurzadel is hiervoor geschikt?

gr lot

Achterom

Re: dres.z. voor korte benen>

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:13

Ik heb ook erg korte benen.
Steun aan de kniewrongen ken ik eigenlijk niet, nooit op een zadel gezeten waar ik daar echt steun aan had.... en toch heb ik al op heel wat zadels gezeten.
Ben benieuwd naar andere ervaringen Haha!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:23

Ik rij op een Euroriding Diamant, heb niet echt lange benen en nergens last van. Misschien dat je dit zadel kunt proberen bij een ruitersportzaak (die het wel verkoopt uiteraard Clown )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:29

Hier nog iemand met korte pootjes Haha!
Steun aan kniewrongen heb ik ook nog nooit gehad. Voordeel is daarvan is op zich dat je wel een goede (onafhankelijk) zit ontwikkeld Knipoog
Ik heb nu een vzh-richting dressuur-zadel. Is een B-merk van KN waar mijn kajuitjes (=kuiten Tong uitsteken) zo half onderuit komen.
Heb op het moment alleen geen rijfoto van ons beschikbaar anders had je het even kunnen zien.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:41

ik heb een wintec pro dressuurzadel, bij dit zadel kun je de kniewrong met klitteband verstellen (blijft goed zitten) en kan je hem dus precies zo neerzetten zo als jij het het fijnste vind.
ik heb ook redelijk korte benen en bij mij is dit echt een uitkomst

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:03

Sommige merken hebben ook zadels met extra korte zweetbladen, heb je daar al eens naar gekeken?

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:33

Ik heb het omgekeerde. juist hele lange benen, maar ook dun. Ik heb nooit een goed passen zadel kunnen vinden tot ik er een op maat heb laten maken.
Veel geld, nooit spijt van gehad.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:34

*meld zich nog iemand met korte pootjes*

Ik heb een KN. Alleen een normale KN is 45 cm(de zit), De mijne is 43 cm en heeft niet alleen een kleinere zit, maar ook kortere zweetbladen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ondanks mijn korte pootjes ook gewoon lekker reed op mijn vorige zadels, Ainsley Vanguard en een Passier Grand Gilbert.