wat moet ik doen? help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

wat moet ik doen? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 10:24

Ik heb dringend hulp nodig!

Ik ben onlangs op zoek gegaan naar mijn vorige paardje en nu blijkt dat het helemaal niet zo goed met haar gaat en voor €500,- te koop staat!

Ik kan haar echt niet betalen omdat ik al een jaarling heb en student ben! (heb helaas geen goudmijntje Verdrietig )

Wie o wie kan mij helpen en wil graag een lieve gezelschaps merrie voor zijn eigen paardje? Deze merrie is onwijs lief en sociaal en heeft last van artrose en hoefkatrol, daarom wil men ervan af!

Als zij voldoende rust krijgt is er niks aan te zien, maar zodra ze moet werken komt de pijn naar boven en loopt ze kreupel. Ik kan het niet aanzien dat mijn eerste paard straks naar de slager gaat omdat niemand haar een liefdevol thuis kan bieden!

nickyu

Re: wat moet ik doen? help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:29

sorrie kan je niet helpen maar miss paardenopvang wel , als het goed is een paar bladzijden verder ook een topic over,m..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 16:25

Ik heb het topic gezocht maar kon het niet vinden....

Weet er misschien iemand een plekje waar ze heen zou kunnen gaan? Ik sprak de eigenaar nog en die zei dat als ze voor donderdag niet weg zou zijn (of de stal betaald) dan wordt ze naar de slacht gebracht! Huilen

HELP!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:33

Heb je er wat meer info over?
Plaats waar ze staat, ras/kruizing, leeftijd enz.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:45

Gaat heel rot klinken.......... maar koop het paard en rijd het gelijk door naar de slager.

Paard heeft veel problemen, als ze het handelscircuit ingaat eindigt ze in Italie en dat is nooit bevordelijk voor een paard.

Het kost je misschien wel wat, je zal er wat geld op toe moeten leggen...... maarja so be it.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 22:50

Ik probeer juist een plekje voor haar te vinden om ervoor te zorgen dat ze juist niet naar de slager gaat! En dus ook niet in handen van allerlei handelaren komt... Snap je?

Het is een merrie van 9 jaar Chronos x Dageraad (KWPN dus) en ze staat nu vlakbij Schijndel. Ik heb haar vier jaar gehad en kan je vertellen dat het een erg lief paard is Pling

Voor meer informatie kan je mij het beste even PB'en..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:54

Ik vind het ook wel raar dat ze er 500 euro voor vragen. Je kan hem alleen als gezelschaps en grasmaaier gebruiken. De slachtprijs is toch ook niet meer als 400.Dacht ik teminste. Dus dan zou ik er niet meer als 400 vor geven. En zou je hem niet in termijnen kunnen betalen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 23:00

ja dat kan wel... de prijs gaat waarschijnlijk nog meer naar beneden maar kan ik niet met zekerheid zeggen.. en je kunt er heel voorzichtig mee rijden.

Ik kan haar op zich wel kopen (aankoopbedrag is niet het grootste probleem), maar ik kan dan zelf niet rondkomen iedere maand.. Heb ook nog een hele lieve jaarling merrie die onderhouden moet worden!

Dus vandaar...

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 23:18

Is er niet een leuke kinderboerderij waar ze kan staan of zoiets?
Twee jaar geleden heeft een vriendin van me dat ook gedaan, eigenlijk hetzelfde verhaal als dat van jouw, was alleen een oudje.
Ze heeft dat paardje gekocht en naar de kinderboerderij gebracht, waar ze heerlijk heeft genoten van haar oude dag >helaas is ze 3 maanden geleden overleden...
Maar ze heeft echt van haar oude dag genoten.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:49

www.paardenopvang.nl die zorgen er voor dat ze een nieuw huisje krijgt ..
mensen die dat doen adopteren haar dan zeg maar Knipoog