Iemand tips wat ik kan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Abaigeal

Iemand tips wat ik kan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 09:41

Hallo allemaal,
Ik rijd een shetlander in en op het moment heeft ze de galop uitgevonden. Ze gaat bij 1 ding waar ze van kan schrikken er al vandoor en ik lig er dan best vaak naast. zie topic: viewtopic.php?f=15&t=362538
Ze gaat dan galoperen, eerst gewoon hard en dan kan je opzich nog wel blijven zitten maar later gaat ze echt knoerdhard. en afgelopen woensdag ging ze dus ingalop recht op het hek af. Het is vaak onduidelijk of ze echt bang is of dat het gewoon een spelletje is. Ik heb haar woensdag wel gelongeerd nadat ik eraf was gevallen en daarna er weer op maar ook al ik haar longeer blijft ze ervan door schieten. Heeft er iemand nog tips wat ik kan doen als ze er vandoor gaat?
Groetjes Judith

Abaigeal

Re: Iemand tips wat ik kan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 11:37

niemand?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 12:20

Het is overduidelijk af te leiden uit jouw verhaal dat de pony je aan het uitproberen is.
Hoe moeilijk het soms ook is gewoon blijven volhouden en laten merken dat je het gedrag niet accepteerd. De manier om dit te laten blijken verschild bij elk dier, dus die zal je moeten uitvinden.

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 13:02

bedankt.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:31

Als ie nou deed bokken kon je hem nog eens een flinke tik met de zweep geven, maar ik denk dat ie dan nog harder gaat rennen. Misschien dat met lage (dus geen felle) stem tegen haar hard praten helpt en niet aan de teugels blijven vasthouden/trekken als ze er vandoor gaat, maar los en vast en los en vast afwissele, dus met stootjes. En misschien dat tempo wisselingen ook helpt en veel overgangen maken van galop in draf en weer terug of van galop in stap.

catootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:08

Misschien moet je proberen zodra ze gaat galoperen haar op de volte te zetten, dan kan ze er al niet zo hard meer vandoor gaan. En dan ook echt even een tijdje doorgaloperen totdat jij aangeeft dat je terug wil naar de draf.

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 17:11

ja ik probeer haar meestal wel op de volte te zette maar soms kan ik niet goed meer sturen op zo'n moment.

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:02

Heb ik ook buiten een keertje geprobeerd toen ze niet wou stoppen op een volte zetten, maar toen lag ik er naast haha, maar ze ging wel erg snel en sloeg gewoon om. Maar was dan ook eerste keer met haar buiten. Nu heb ik er gelukkig geen problemen meer mee. Ik begrijp ook wel dat in volte zetten als ze op hol slaat slecht lukt, maar als ze gewoon te hard draven, of galloperen is het wel goed. Mijn instructrice heeft mij ook verteld dat ik dan een volte moet maken om snelheid eruit te halen, maar bij mij geeft ze gewoon weer gas bij als ze eruit komt haha, gelukkig niet altijd.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:10

whaha judith toch een kleine shet *LOL*
mss een ander bitje maar eerst zou ik idd proberen om op de volte te sturen...
slangevoltes tijdens galop helpen ook super Vork

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 18:25

ik denk dat ze met slangenvoltes gaat uitbreken Tong uitsteken

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:47

vandaag ging het gelukkig weer erg goed. Een grote pony die altijd braaf is durfde niet naar achter de bak in en toen gingen wij en kon ze er gewoon langs stappen en draven Lachen Ben nu heel trots op der Lovers Iniedergeval bedankt voor de tips! Party!! Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag Lachen