Bos bij Wijk bij Duurstede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyzz

Bos bij Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 23:33

Hoi,

Ik weet niet zo goed in welke forum ik dit moet plaatsen dus ik zet het hier maar neer.

Wie woont er in Wijk bij Duurste of de omgeving ervan? Is er een bos daar in de buurt? Want ik heb eens op de kaart gekeken en daar staat op dat er een mini bos in de buurt van het Amsterdam Rijnkanaal is. Okay het is wel een mini bos maar een bos is een bos toch? Haha! Maar ik vroeg me gewoon af hoe dit bos is en of ik me niet vergis. Want ik heb geen bos in de buurt (Wel een super mooie omgeving) en ik zou gewoon een keertje willen kijken of ik naar een bos kan rijden zonder eerst met de trailer te moeten en mijn ouders moet vragen te rijden. Dus gewoon te paard erheen zeg maar. Maak ik er een dagrit van Lachen

Groetjes Jenny

rhijnauwen

Re: Bos bij Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 08:47

misschien kun je dan beter naar bv. Zeist of Austerlitz rijden, dat is ook niet zo ver en daar is wel een mooi bos om in te rijden.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 08:50

Wijk bij Duurstede heeft rondom het kasteel een klein bos...Klein. Als je in die buurt wilt rijden kun je ook naar Amerongen gaan. Dat is groot en afwisseling tussen natuur

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:01

Het bos in Rhenen op de Grebbeberg is ook heel mooi.
Ik reed daar heel vaak met mijn paard. Er zijn ook lekkere stukken om te galoperen. Is wel even een half uurtje met de trailer rijden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:09

Wijk heeft inderdaad een super klein bosje, ik ging daar nog wel eens heen, maar het is niets hoor Knipoog
binnen een kwartier heb je alles wel gezien, daarnaast heb je ook nog dat er veel steile 'hellingen' zijn, om in het bos te komen moet je ook nog een klein bruggetje over, vind ik niets, mijn pony durfde er niet over Lachen

verder lopen er veel mensen, in het midden is een kasteel/ restaurant waar mensen nog wel eens gaan drinken, het is er ook nog druk dus (veel lawaai)

Tip: austerlitz, ik heb daar niet paardgereden schijnt wel heel erg leuk te zijn, zelf kwamen we er vaak voor een boswandeling, ik moet zeggen dat de omgeving er super is!

succes Knipoog

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:14

Okay, bedankt voor de tips! Maar ik wilde gewoon kijken of ik zonder trailer naar een bos kan. Want ik denk dat al die andere plaatsen veel te ver zijn om te paard te doen vanuit Schalkwijk. Maar misschien Amerongen Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:33

Jennyzz schreef:
Okay, bedankt voor de tips! Maar ik wilde gewoon kijken of ik zonder trailer naar een bos kan. Want ik denk dat al die andere plaatsen veel te ver zijn om te paard te doen vanuit Schalkwijk. Maar misschien Amerongen Knipoog

Tja, als je een ritje door het bos wil maken ga je daar niet in kwartier weer weg. Heb je zelf geen trailer of geen zin om mee te nemen?

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 14:36

Hermesdeux schreef:
Jennyzz schreef:

Tja, als je een ritje door het bos wil maken ga je daar niet in kwartier weer weg. Heb je zelf geen trailer of geen zin om mee te nemen?

Jawel, maar ik vind het ook gewoon een keertje leuk om naar een bos te gaan zonder dat je je ouders moet vragen (ik heb nog geen rijbeweijs) en dat je het van te voren moet plannen en zo. Haha!