springmateriaal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolitieTed

springmateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 22:20

Ik wil binnenkort met mijn paardje gaan springen, want dat schijnt ze vroeger altijd heel leuk gedaan te hebben. Maar nou wil ik dus wat simpel springmateriaal hebben. Hebben jullie tips waar ik dat het beste kan halen? Hoeft niet zo super de luxe te zijn, als ik maar een sprongetje kan maken. Caveletti ofzo zou ook goed zijn.
Liever niet te duur

EdelweissBel

Re: springmateriaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:11

Als je goedkoop balken wilt hebben kun je ook naar een houtzagerij gaan, die hebben vaak ook van die balken liggen die je soms nog wel zelf moet schillen. Wij hebben daar nog geen eens 3 euro per balk betaald, en dat schillen is ook zo gebeurd. Ook een helkje hebben we gewoon welf gemaakt, en daar heb je ook niet veel voor nodig.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:23

ik zou inderdaad doen wat carolien zegt, lekker goedkoop en zeker voor het begin.
stel je gaat nu springmateriaal aanschaffen ben je heel wat duurder uit (en laat je pony nu eens niet springen of jij hebt er geen zin meer in, noem maar op, dan ben je dat geld zo min of meer kwijt Lachen

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:26

je kunt het ook met hooibalen doen bijv 2 met een balk ertussen of helemaal hooibalen. Ook kun je simpel met 2 stoelen een plank ertussen en klaar. Als je dan later echt beter wilt springen en wedstrijden gaat doen kun je altijd nog een spring set kopen. Dat zou nu zonde zijn. Strax vind je er na een tijdje nix meer ana ofzo... veel suc6!!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:56

Vroeger ging ik ook altijd met een vriendin balken schilderen, nog leuk om te doen ook. Allemaal leuke kleurtjes.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 19:13

Ja ik zat er ook al aan te denken om inderdaad naar de Gamma ofzo te gaan. Moet alleen dan nog iets verzinnen als staanders (stoelen ofzo).

Op zich zal ik het springen niet zo snel zat worden. Ik spring eigenlijk altijd wel af en toe (ergens anders) en ik vind het altijd wel leuk voor de afwisseling. Mijn paard schijnt het ook goed te kunnen en erg leuk te vinden. Ze heeft alleen voor ze bij ons kwam heel lang niet gelopen. Rijden gaat nu heel goed, maar ik wil het springen dus wel langzaam opbouwen. Eerst balkjes lopen enzo.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:27

Ik zie ook vaak dat ze een buis met gaten in een velg van een autoband maken. Of een vierkante paal een kruis eronder timmeren en er gaten in boren zodat de lepels eraan kunnen. Die lepels kan je zo bij de ruitersportzaak kopen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:28

Ik heb gewoon 4 balken bij de houthandel gehaald Lachen En als staanders gebruik ik (boodschappen)kratjes Lachen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:44

een cavaletti is overigens super simpel, je doet gewoon een balk op twee houten rechthoeken timmeren en klaar(dus wel een vaste hindernis). als je er dan nog een vierkant uitzaagd waar de balk precies in past kun je er bij meerdere op elkaar stapelen.
zoiets dus:
Afbeelding

je kan natuurlijk ook gewoon een kruis doen en daar de balk op leggen/timmeren, dan heb je dus ook een cavaletti.
zo een bedoel ik:
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:45

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:35

Een setje kant en klaar kopen is niet goedkoop.
Reken dan op 100 euro voor 2 staanders, 6 lepels en 3 geschilderde balken. Wil je een beetje serieus oefenen, dan heb je toch wel zo'n 10-12 staanders nodig, en ook wel 15 balken.
Kant en klare balken kosten zo'n 16 euro per stuk.
Het makkelijkste is in jouw geval het zelf maken. Begin dan met een stuk of 6 balken en zorg dat je een oxer en een steil kunt bouwen (6 staanders of iets wat er op lijkt)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:49

gewoon bij de gamma hebben wij ook gedaan. En om te beginnen gebruik je gewoon emmers of jerry cans, werkt perfect. Meerdere emmers of jerry cans op elkaar voor een grotere hindernis werkt ook..