Mest Eten????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Mest Eten????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 20:02

Mijn paard Mr. Bojangles heeft al een hele tijd de nare gewoonte om zijn mest op te eten!! Misselijk
Hij krijgt 3 x per dag hooi of luzerne en biks. Heeft een liksteen en staat op vlas.
Laatst heeft hij het een hele tijd niet gedaan maar nu hij van box is verhuisd ivm hoesten doet hij het weer! Boos!
Nou zag ik het van de week een ander paard van mij het ook doen. Waar komt deze nare gewoonte vandaan, de een zegt verveling, de ander Vitaminegebrek?????

Auke07

Re: Mest Eten????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:11

mij paard doet het ook weleens! Ik denk niet dat je bezorgd moet zijn, in het wild gebeurt dit ook en veulens doen het ook!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:35

veuelsn eten mest om vitaminen en mineralen aan te vullen die ze nodig hebben.
volwassen paarden doen het vaak om dezelfde reden.
je kunt proberen om tijdelijk wat aanvullende vitamines en mineralen bij te geven en kijken of t dan minder wordt...

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:10

Het is vaker zo bij paarden die vaker op stal staan en een bodembedekking hebben waar ze niet aan kunnen knabbelen, dat ze zich gaan vervelen. Doordat je het paard uiteraard krachtvoer geeft, krijgt de poep van je paard een naar eten ruikende lucht. Doordat er in de stal meestal niets anders te knabbelen is (behalve een liksteen) kunnen ze zich daar aan wagen. Het is weliswaar niet gezond als een paard dit doet! Ik zou als ik jou was, een laagje stro over je normale bodembedekking doen, dat je paard wat te knabbelen heeft als de verveling is toegeslagen.
Stalspeeltjes willen ook wel een helpen.