DNA-test vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissetje

DNA-test vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:50

omdat ik chipontheffing heb gekregen,heb ik een dna test moeten nemen van beauty...
(heb nog geen uitslagen of dergelijke..)

maar kan je via de DNA-test ook kijken wat voor bloed er in je paard zit??
of kijken wat voor ouders je paard heeft?

Alane

Re: DNA-test vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:00

Nee, ze kunnen alleen vergelijken als je een idee/vermoeden hebt wie de moeder en/of de vader zou kunnen zijn. Dan moeten ze van die dieren ook DNA hebben om het dan te kunnen vergelijken.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 19:13

ow verdorie Boos!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:19

Idd, als je weet wie de vader is kunnen ze dat DNA vergelijken voor een bevestiging, maar niet zomaar dat je via het DNA kan zien dat en dat is de vader

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 19:24

wel vervelend,nu moet je ook nog eens ongeveer weten wat de vader is van beauty Bloos

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 00:23

Bij Friezen kan het wel, mits de vader een goedgekeurde hengst is. Je stuurt dan een pluk manen inclusief de wortels naar het Van Haeringen Instituut in Wageningen, kosten vallen reuze mee, nog geen 50 euro.
Interessant voor eigenaren van Friese paarden zonder papier maar met brandmerk! Sigaar

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 00:25

Knavia schreef:
Bij Friezen kan het wel, mits de vader een goedgekeurde hengst is. Je stuurt dan een pluk manen inclusief de wortels naar het Van Haeringen Instituut in Wageningen, kosten vallen reuze mee, nog geen 50 euro.
Interessant voor eigenaren van Friese paarden zonder papier maar met brandmerk! Sigaar

Dus zonder dat je weet wie de vader is van je paard kan je een DNA vergelijk laten doen, alleen door het opsturen van manen met wortel?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:13

ik heb ook eens een dna test laten doen voor mijn pony, ze hadden me toen verteld (dat meisje aan de telefoon in ieder geval) schrijf een richting op van wie je denkt dat de vader is van je paard. 2 keer heb ik een pluk manen met wortel moeten opsturen, uiteindelijk kreeg ik het antwoord dat die hengst niet de vader was.

Ik weer terug gebeld, want het ging me niet om die hengst!
bleek het dus zo te zijn dat je op moest schrijven wie de hengst zou kunnen zijn en daar vergelijken ze dan het dna mee.

dit was bij het nrps Lachen