Ik ben nog niet echt serieus op zoek, maar het is altijd handig om hier en daar rond te kijken voordat ik mijn nieuwe wedstrijdpaard koop.
Het leukste wat ik vind om te doen is springwedstrijden en SGW. Teminste dat lijkt me het leukst
. Mijn vorige wedstrijdpaard heb ik enkel uitgebracht in de dressuur, meer heb ik helaas niet met hem kunnen doen. Dus ik zoek in ieder geval een paard dat all-round goed is. Misschien dat er speciale handelsstallen/ stoeterijen zijn die dit soort paarden verkopen? SGW paardenhandelsstallen?? Ik heb werkelijk geen idee! Ik wil namelijk niet gewoon een paard van marktplaatst ofzo. Teminste dat is niet waar ik als eerste zou zoeken. Natuurlijk zullen er wel goede paarden tussen zitten, maar toch wil ik liever van een betrouwbare stal ofzo. Ik weet het niet, daarom vraag ik advies.
Ik heb een aantal eisen waarop ik een paard uitzoek. Deze keer wil ik namelijk een wat ouder paard. Mijn vorige twee wedstrijdpaarden heb ik zelf alles moeten leren, helaas kwam ik bij de eerste niet eens toe aan starten en met de tweede niet verder als L1 + 4. Ik heb daar erg veel plezier aan gehad om dat te doen, maar ben (nu al!) een beetje uitgeblust, ik heb er namelijk erg veel energie in gestoken en maar korte tijd effect mee gehad doordat ze overleden. Ik bedoel het niet slecht. Ik heb gewoon heel veel pech gehad en daardoor gewoon een beetje uigeblust. Daarom zoek ik nu een paard dat al geklasseerd is en die al verder is in opleiding als dat ik ben zodat ik van hem kan leren.
Ik zoek dus een paard dat L/M/Z geklasseerd is in zowel springen als dressuur, maar geklasseerd in het springen is het belangrijkst. Ik zoek dus een springpaard
. Leeftijd tussen 5 en 8. Geen vos of schimmel. Minimale stokmaat van 1,70. Braaf en eerlijk paard dat zich niet te sterk maakt. Liefst een merrie. Dat zijn mijn eisen.
Waar het dus op neer komt (dit topic) is dat ik betrouwbare adressen zoek, handelsstallen/ stoeterijen/ fokkerijen die springpaarden verkopen en die goed bekend staan. Ik zou graag jullie ervaringen willen weten en graag willen weten hoe jullie je ideale sportpaard hebben gevonden? Ik heb namelijk nogal wat eisen.
Geld speelt geen rol. Maar ik wil het wel een beetje normaal houden. Het is namelijk gewoon voor de hobby. Dus stallen waar het goedkoopste paard 10.000 euro is daar ga ik niet eens kijken. Er moeten vast wel stallen zijn waar je voor een goed bedrag een goed/ leuk paard kan kopen voor een hobby sporter.