Hoe kwamen jullie aan je ideale sportpaard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Hoe kwamen jullie aan je ideale sportpaard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:42

Nee ik stop niet met de paarden nu twee van mijn rijpaarden binnen 3 jaar zijn overleden. Dat zou ook niet kunnen want we hebben nog 6 pony's en een paard die ik lekker vertroetel. Maar mijn sportpaard/ wedstrijdpaard is onlangs overleden.

Ik ben nog niet echt serieus op zoek, maar het is altijd handig om hier en daar rond te kijken voordat ik mijn nieuwe wedstrijdpaard koop.

Het leukste wat ik vind om te doen is springwedstrijden en SGW. Teminste dat lijkt me het leukst Knipoog. Mijn vorige wedstrijdpaard heb ik enkel uitgebracht in de dressuur, meer heb ik helaas niet met hem kunnen doen. Dus ik zoek in ieder geval een paard dat all-round goed is. Misschien dat er speciale handelsstallen/ stoeterijen zijn die dit soort paarden verkopen? SGW paardenhandelsstallen?? Ik heb werkelijk geen idee!

Ik wil namelijk niet gewoon een paard van marktplaatst ofzo. Teminste dat is niet waar ik als eerste zou zoeken. Natuurlijk zullen er wel goede paarden tussen zitten, maar toch wil ik liever van een betrouwbare stal ofzo. Ik weet het niet, daarom vraag ik advies.

Ik heb een aantal eisen waarop ik een paard uitzoek. Deze keer wil ik namelijk een wat ouder paard. Mijn vorige twee wedstrijdpaarden heb ik zelf alles moeten leren, helaas kwam ik bij de eerste niet eens toe aan starten en met de tweede niet verder als L1 + 4. Ik heb daar erg veel plezier aan gehad om dat te doen, maar ben (nu al!) een beetje uitgeblust, ik heb er namelijk erg veel energie in gestoken en maar korte tijd effect mee gehad doordat ze overleden. Ik bedoel het niet slecht. Ik heb gewoon heel veel pech gehad en daardoor gewoon een beetje uigeblust. Daarom zoek ik nu een paard dat al geklasseerd is en die al verder is in opleiding als dat ik ben zodat ik van hem kan leren.
Ik zoek dus een paard dat L/M/Z geklasseerd is in zowel springen als dressuur, maar geklasseerd in het springen is het belangrijkst. Ik zoek dus een springpaard Knipoog.
Leeftijd tussen 5 en 8. Geen vos of schimmel. Minimale stokmaat van 1,70. Braaf en eerlijk paard dat zich niet te sterk maakt. Liefst een merrie. Dat zijn mijn eisen.

Waar het dus op neer komt (dit topic) is dat ik betrouwbare adressen zoek, handelsstallen/ stoeterijen/ fokkerijen die springpaarden verkopen en die goed bekend staan. Ik zou graag jullie ervaringen willen weten en graag willen weten hoe jullie je ideale sportpaard hebben gevonden? Ik heb namelijk nogal wat eisen.

Geld speelt geen rol. Maar ik wil het wel een beetje normaal houden. Het is namelijk gewoon voor de hobby. Dus stallen waar het goedkoopste paard 10.000 euro is daar ga ik niet eens kijken. Er moeten vast wel stallen zijn waar je voor een goed bedrag een goed/ leuk paard kan kopen voor een hobby sporter. Knipoog

TeamSpirit

Re: Hoe kwamen jullie aan je ideale sportpaard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:01

ik kwam er via via via via aan *LOL*
maar mijn ideale sportpony heb ik verkocht via marktplaats

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:07

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 19:14

ik ging vaak mee naar de crosswedstrijden en omdat ik een paardje zocht die het kon hebben we daar eens rondgevraagd en dan het paardje een paar crossen gevolgd om te kijken hoe ze het deed en zo hebben we ze gekocht.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:04

bert stond bij een pensionsstal waar ik ook stond,kende hem dus al even,eigenaresse kreeg kindje,dus die wou hem verkopen,hij liep toen al in de sport in de m en was 5 jaar,in het begin klikte het eignelijk totaal niet pas na jaar of 2 a 3 begonnen we elkaar echt aan te voelen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:58

Een sportpaard vind je overal, tenminste, als je ambities t/m Z zijn. Dan is de klik net wat belangrijker dan of het beest wel perfect loopt. Als je ook het (hogere) springen in wil is het wel belangrijk dat het paard springen leuk vind en een goede techniek heeft, want ééntje die alles afbreekt werkt dan niet.
Ik zou gewoon zoeken naar informatie bij springstallen, maar ook marktplaats goed in de gaten houden.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:18

Mijn paard komt van bij een boer die zelf zijn paarden fokt. Hij verkoopt wandelpaarden tot paarden die zwaar (bij jullie Z ofzo?) springen. Ik heb lang gezocht naar het ideale maar gezonde paard. De vorige 5 afgekeurde paarden kwamen ook van bij handelsstallen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:45

Monster schreef:
www.bmstables.nl mischien ??

Zou ik niet doen. Ik vind hier de paarden niet goed verzorgd overkomen en weinig proffesioneels. Heb onlangs een mooie africhtingsstal bezocht, perfect voor elkaar, maar wel paarden vanaf 10.000 euries...

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:12

Mijn merrie heb ik via een dierenarts gekocht. Die zien veel paarden en horen ook nogal eens wat. Zo wist ik ook gelijk dat ik een gezond paard had. Willen over het algemeen toch niet dat hun reputatie geschaad wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 10:23