wie gaat er mee naar Frankrijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

navaja

wie gaat er mee naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:53

Ik ben van plan om over 3 jaar te paard naar Frankrijk te reizen.
Daarmee bedoel ik dus te paard en niet te 'auto voor de trailer'.
Dus met bepakking en al, misschien met een huifkar, daar ben ik nog niet over uit.
Het lijkt me een geweldig avontuur!

Concrete plannen zijn nog niet gemaakt, maar daar is nog tijd genoeg voor.

Parce que je parle francais, le langue n'est pas un problem.
(Zoiets dan Bloos )

Ik ben nog op zoek naar medereizigers, hebben jullie interesse?

marianna

Re: wie gaat er mee naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:47

Wauw... wat een idee... maar hoe wil je terug komen dan?

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:03

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:13

Ik heb dit ook als grote toekomstplan!! Maar ik weet niet of ik zozeer naar Frankrijk wil.... Ik had eigenlijk meer Duitsland in mijn hoofd omdat je daar nog vrij mag kamperen waar je wil en Duitsland is ook een ideaal paardenland.
Maar ik ben toch wel erg geinteresseerd, dit is wel iets wat ik heel graag wil! Kunnen we niet over bijv. 1 jaar een proeftocht door Nederland maken want ik wil sowieso eerst oefenen. En dan weet je gelijk of het klikt met de reisgenoten Lachen Stel je voor dat je elkaar niet ligt en je bent pas in Belgie!!

Stel dat je plannen gaat ondernemen, zou je mij dan op de hogte willen houden via de pb ofzo?

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 09:01

Ik denk dat ik ook gewoon rijdend terug wil komen. Een rondje rijden laat maar zeggen.

Mijn paardje is nu pas 2 Haha!, dus over een jaartje door Nederland trekken gaat niet lukken denk ik. Het is wel slim om eerst Nederland te doen idd. Dat kan ook best over 2 en een half jaar (, denk ik nu, maar als ik later begin met inrijden verandert dat de zaak natuurlijk).

Ik heb niet zo heel veel met Duitsland, nou ken ik het ook niet zo goed Bloos.
Ik wil later ook in Frankrijk gaan wonen, daarom ook die keuze.
Mag je in Frankrijk niet vrij kamperen? Ik zal dat eens verder uitzoeken.
Duitsland kan natuurlijk ook, doe ik Frankrijk een andere keer.

Verder heb ik nog helemaal niks uitgezocht, geen idee dus waar in Frankrijk(/Duitsland Knipoog ) ik precies heen wil.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 09:11

Evenaar schreef:
Ik heb dit ook als grote toekomstplan!! Maar ik weet niet of ik zozeer naar Frankrijk wil.... Ik had eigenlijk meer Duitsland in mijn hoofd omdat je daar nog vrij mag kamperen waar je wil en Duitsland is ook een ideaal paardenland.
Maar ik ben toch wel erg geinteresseerd, dit is wel iets wat ik heel graag wil! Kunnen we niet over bijv. 1 jaar een proeftocht door Nederland maken want ik wil sowieso eerst oefenen. En dan weet je gelijk of het klikt met de reisgenoten Lachen Stel je voor dat je elkaar niet ligt en je bent pas in Belgie!!

Stel dat je plannen gaat ondernemen, zou je mij dan op de hogte willen houden via de pb ofzo?

Tuurlijk hou ik je op de hoogte!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 09:20

Er waren mensen in Lage Zwaluwe, die waren met hun tinker ook door nederland heen geweest met de huifkar. Misschien kan je met hun mee rijden als ze volgende zomer (of het jaar daarna) weer gaan Lachen
Ik zal eens vragen of ze interesse hebben om buiten nederland te gaan over een paar jaar.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:47

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 15:31

Waar ik woon bedoel je dus eigenlijk? Want het lijkt me logisch dat ik niet eerst naar een andere provincie rijd en daar vanuit vertrek Haha!

Ik woon in Zuid-Holland.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 15:33

whoopylover schreef:
Er waren mensen in Lage Zwaluwe, die waren met hun tinker ook door nederland heen geweest met de huifkar. Misschien kan je met hun mee rijden als ze volgende zomer (of het jaar daarna) weer gaan Lachen
Ik zal eens vragen of ze interesse hebben om buiten nederland te gaan over een paar jaar.

Graag! Lijkt me leuk...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:59

Whoaa..mag ik eerst mijn paard mentaal gaan voorbereiden...denk dat die na 4uur rijden alwel genoeg heeft gehad maximaal...pfff als ik een buitenrit maak dan rijdt ik zelfs max 2,5 uur...

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 16:03

Hermesdeux schreef:
Whoaa..mag ik eerst mijn paard mentaal gaan voorbereiden...denk dat die na 4uur rijden alwel genoeg heeft gehad maximaal...pfff als ik een buitenrit maak dan rijdt ik zelfs max 2,5 uur...

Ja, het wordt ook een enorme uitdaging, zowel voor paard als voor ruiter!
Maar dat is ook het mooie ervan!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:28

Gaaf plan! Man dan ben je maanden onderweg toch?
Maar ik vind een paard van 5 daar wel een beetje jong voor...

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:49

marina schreef:
Maar ik vind een paard van 5 daar wel een beetje jong voor...

Ja inderdaad, daar is wle aardig wat training voor nodig hoor! Wel een leuk plan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:51

Wow dat is echt vet!!

Ik wil een super trektoch maken in frankrijk, daar staan mijn ponys namelijk:D
maar als jullie dat echt doen, ik weet miss wel adressjes wat je als eindpunt kan, en vanaf daar dat je terug gaat met de auto ofzo, ik heb alleen geen idee hoelang je er over zou doen......

vanaf mijn huis (Almere flevoland) is het 1100 kilometer met de auto naar dat adres... dus stel je voor dat je 6 uur perdag rijd met een gemiddelde snelheid van 10? km per uur ( ik denk dat dat gemiddeld is , verbeter me als ik het fout heb asjeblieft!!) leg je dus 60 kilometer per dag af.... na 19 dagen ben je er, maar 6 uur rijden doe ik op volgetrainde paarden...... dus het zal meer in de buurt van 4 uur perdag komen ofniet? dan is het 40 kilometer perdag en dan zijn we 27 dagen onderweg.... weetje, nou dit topic geopent is.... ik wil het eigenlijk wel doen!
miss deze zomervakantie..... woot dat zou echt de vakantie van mn leven worden!!!

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 16:58

Blossomm schreef:
(, denk ik nu, maar als ik later begin met inrijden verandert dat de zaak natuurlijk).

Ik ga niks doen wat zij mentaal/lichamelijk niet aan kan!
Dit doe ik MET haar en niet door haar....

Ik wil trouwens alle tijd van de wereld ervoor nemen, oftewel misschien wel een half jaar.
Het was ook helemaal niet de bedoeling om dag in/dag uit uren te rijden, ik hou van wandelen en doe dat nu al erg vaak met haar!
Je hebt trouwens 5 jaar en 1 maand en 5 jaar en 11 maanden Knipoog , daar is een erg groot verschil tussen.
Plannen zijn absoluut nog niet concreet, niks staat nog vast! Alleen de droom zelf....

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 17:13

Toydoll schreef:
Wow dat is echt vet!!

Ik wil een super trektoch maken in frankrijk, daar staan mijn ponys namelijk:D
maar als jullie dat echt doen, ik weet miss wel adressjes wat je als eindpunt kan, en vanaf daar dat je terug gaat met de auto ofzo, ik heb alleen geen idee hoelang je er over zou doen......

vanaf mijn huis (Almere flevoland) is het 1100 kilometer met de auto naar dat adres... dus stel je voor dat je 6 uur perdag rijd met een gemiddelde snelheid van 10? km per uur ( ik denk dat dat gemiddeld is , verbeter me als ik het fout heb asjeblieft!!) leg je dus 60 kilometer per dag af.... na 19 dagen ben je er, maar 6 uur rijden doe ik op volgetrainde paarden...... dus het zal meer in de buurt van 4 uur perdag komen ofniet? dan is het 40 kilometer perdag en dan zijn we 27 dagen onderweg.... weetje, nou dit topic geopent is.... ik wil het eigenlijk wel doen!
miss deze zomervakantie..... woot dat zou echt de vakantie van mn leven worden!!!

Draf is gemiddeld 11 km per uur, maar ik ga er vanuit dat minder dan de helft in draf en de rest in stap wordt afgelegd. Dus ga van 7 per uur uit.
Ik denk dat je met dagen rust moet gaan werken.
Ook vind er een training van te voren plaats.
Als je 's ochtends vertrekt kun je makkelijk 3 uur rijden. 3 Uur pauze, wanneer de zon op zijn hoogst is en dan weer 2 uur rijden.
Je moet wel baaldagen incalculeren nauurlijk.

Gaaf dat je het nu al wil gaan doen! Hou je me op de hoogte? Wat bijzonder dat je paarden trouwens in Frankrijk staan. Dat lijkt me een eind fietsen om te voeren Haha!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:29

Ja echt een stuk fietsen is het hoor:P ben 3 weken onderweg als ik moet fietsen hahaha:P:P,

Ik wil het echt wel gaan doen, maar ik ga dan wel met 2 ponys
zodat ik sochtends op de ene kan en dan de tweede deel op de andere, alleen zullen mijn ponys dus eerst naar nederland vervoert moeten worden en dan rij ik ze terug:P wordt wel lachen:p alleen nou nog adressen zoeken waar ik dan kan slapen, zeker in belgie is dat niet echt fijn...
En ik zat te denken aan sochtens 3 uurtjes rijden, van 7 tot 10 ofzo, dan smiddags lekker lang pauze genieten van de natuur enzo, en dan in de namiddag, uur of 4 weer verder naar slaap en eet adres. moet lukken , die ponys lopen dat nu ook al elke dag. Maar ik ga dan natuurlijk wel 3 kwart stappen en korte stukjes draf tussen door, dus idd 7 per uur is beter.

Ik krijg er nou nog echt zin in ook, moeten er allen nog mensen mee willen haha

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 17:30

Toydoll schreef:
Ja echt een stuk fietsen is het hoor:P ben 3 weken onderweg als ik moet fietsen hahaha:P:P,

Ik wil het echt wel gaan doen, maar ik ga dan wel met 2 ponys
zodat ik sochtends op de ene kan en dan de tweede deel op de andere, alleen zullen mijn ponys dus eerst naar nederland vervoert moeten worden en dan rij ik ze terug:P wordt wel lachen:p alleen nou nog adressen zoeken waar ik dan kan slapen, zeker in belgie is dat niet echt fijn...
En ik zat te denken aan sochtens 3 uurtjes rijden, van 7 tot 10 ofzo, dan smiddags lekker lang pauze genieten van de natuur enzo, en dan in de namiddag, uur of 4 weer verder naar slaap en eet adres. moet lukken , die ponys lopen dat nu ook al elke dag. Maar ik ga dan natuurlijk wel 3 kwart stappen en korte stukjes draf tussen door, dus idd 7 per uur is beter.

Ik krijg er nou nog echt zin in ook, moeten er allen nog mensen mee willen haha

Kijk, jij bent al goed bezig. Sorry, ik moet nog aardig wat jaartjes wachten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:39

Als het lukt en er willen mensen mee, dan kan ik je daarna die info geven van hoe het ging waar we tegen aan liepen enzo. en welke adressen we hebben gebruikt en welke route:D misschien wordt het wel een plan dat voor herhaling vatbaar is.....
alleen wie wil er meeeeee!! het zal ong een maand kosten... en daarna zullen de ponys weer terug naar nederland moeten.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:36

Als ik dit zo lees en volg, is dit wel heel erg leuk, maar waarom willen jullie dat in de zomer doen, als het vrij warm is/kan zijn. Je kan toch ook kiezen voor het najaar of juist het voorjaar?

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:37

Hou me op de hoogte van de plannen... Dit lijkt me echt heel erg leuk.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 18:39

marianna schreef:
Als ik dit zo lees en volg, is dit wel heel erg leuk, maar waarom willen jullie dat in de zomer doen, als het vrij warm is/kan zijn. Je kan toch ook kiezen voor het najaar of juist het voorjaar?

Ik denk dat je dat een beetje verkeerd hebt begrepen, er is namelijk niks over de zomer gezegd, iig niet door mij Haha!
Maar aangezien de bedoeling is om te kamperen is de perfectste temp. tussen de 15 en de 25.
Paarden moeten ook buiten staan en dan is elke nacht regen ook niet zo handig.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:59

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 08-01-26 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 19:59

schaapjuh schreef:
Gáááááf!! Ikke wil ook wel mee Haha! Maar dat wordt dan alleen de heenreis Tong uitsteken Wil nl over een paar jaar weer in Frankrijk gaan wonen (heb daar 2 jaar geleden ook gewoond) en dit vind ik een ontzettend leuke manier om m'n paardje te immigreren Haha! Scheelt weer een dure keuring door de RVV om je paard te vervoeren naar het buitenland Bloos
Ow en dan hebben we gelijk een overnachtingsplek Pling

Perfect Pling
Wat gaaf dat je daar gewoond hebt! Ik wil dat ook echt gaan doen, maar dan wat later.
Wil je over 3 jaar gaan verhuizen?