Scheren begin april?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem14

Scheren begin april?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 16:35

Ik ga per 1 maart verhuizen naar mijn nieuwe stal. Mijn paard komt dan eerst een maand in een inloopstal te staan, buiten dus. Hij heeft wel een deken op en ook best wel een wintervacht. Maar nou wilde ik zodra hij in de echte stal komt te staan, 1 april, hem scheren. Hij wirdt nu met rijden best nat en dat is erg lastig, maar durf hem nu nog niet te scheren want dan heeft hij als hij in die inloopstal staan niet zo veel bescherming meer zeg maar..

Is het slecht als ik hem ergens begin april scheer?
Ik wil hem voor volgende winter ook scheren of heel vroeg met dekens beginnen..

Caesar

Re: Scheren begin april?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:50

Eenmaal scheren is altijd scheren. Je kan beter eerst proberen om vroeger je dekens op te leggen...daarna kun je altijd nog voor scheren kiezen...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:00

Ja en in april gaan ze alweer verharen, is het niet???
Je kunt dus beter wachten op zijn zomervacht!

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 17:04

Ja ik weet dat ze gaan verharen maar dat duurt altijd even en het probleem is dat hij met rijden altijd er druk is en dus ook moeilijk uit te stappen dus moet ik elke keer na het rijden nog gaan lopen met hem. En als ik hem alvast scheer dan hoeft dat dan niet meer.. Ik ga zowiezo tegen die tijd wel eerst kijken hoe het met zijn wintervacht staat, want als die al voor een groot deel weg is, vind ik scheren ook niet nodig. Maar als hij nog veel vacht heeft lijkt me scheren fijner...
Maar het is niet slecht ofzo om het dan te doen?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:40

tanec_meisje schreef:
Ja ik weet dat ze gaan verharen maar dat duurt altijd even en het probleem is dat hij met rijden altijd er druk is en dus ook moeilijk uit te stappen dus moet ik elke keer na het rijden nog gaan lopen met hem. En als ik hem alvast scheer dan hoeft dat dan niet meer.. Ik ga zowiezo tegen die tijd wel eerst kijken hoe het met zijn wintervacht staat, want als die al voor een groot deel weg is, vind ik scheren ook niet nodig. Maar als hij nog veel vacht heeft lijkt me scheren fijner...
Maar het is niet slecht ofzo om het dan te doen?

Ik scheer mijn paarden altijd, tenminste, degene welke in training/wedstrijden lopen! Niets verkeerds aan, maar ik zou mijn paarden in april niet meer scheren! Januari/februari scheer ik ze voor het en op zijn laatst, i.v.m de zomervacht zeg maar...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:10

Hermesdeux schreef:
Eenmaal scheren is altijd scheren. Je kan beter eerst proberen om vroeger je dekens op te leggen...daarna kun je altijd nog voor scheren kiezen...

dit is dus absoluut een fabeltje! dit wordt gezegd omdat mensen een geschoren paard zo handig vinden dat ze zelf niet meer anders willen.

je kunt opzich dan nog wel scheren, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat de zomervacht minder mooi kan doorkomen.
je kunt je paardje nu ook scheren en dan even goed inpakken. een deken van 300 gram met daar bovenop een halsdeken van ongeveer 200 gram is dik genoeg als je paard buitenstaat. zorg wel dat de dekens goed waterdicht zijn.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 21:17

Ik wilde hem juist pas scheren als ik neit meer in die inloopstal sta anders moet hij zoveel deken op en dat gaat schuiven enzo lijkt me voor hem ook niet echt lekker zitten.. Maar voor zijn zomervacht maakt dat echt uit??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 21:23

Ze zijn nu al aan het verharen
In april ben je al een hoop kwijt.

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 21:25

Ja zou best kunnen dat er dan nog maar weinig van die vacht is. Ik hoop het iig Haha!