Bontje.. (piafferuitersport)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes0508

Bontje.. (piafferuitersport)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 15:17

Ik zag op www.piafferuitersport.nl een zadelbontje te koop voor ruim 30 euro. Aangezien ze verder overal rond de 80 kosten, maar er voor zover ik kan zien er hetzelfde uitzien, vroeg ik me af of iemand ervaringen met dit bontje heeft?
Er is op de site keuze tussen een bontje met rand, of zonder. Wat is de functie van deze rand?

Samo

Re: Bontje.. (piafferuitersport)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:27

Het randje zit er voor de sier..

verder heb ik geen ervaring met het bontje van Piaffe.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:35

Het bontje van Piaffe is (als je goed leest) gemaakt van schapenbont. Dit is het losse vacht dat op het katoen is genaaid, zonder vel, met als gevolg dat het makkelijk los laat.
Een echt bontje is van lamsvel, en ook veel duurder omdat de vacht nog aan de vel zit.

Ik had ook het 'neppe' bontje van Piaffe, was er best wel tevreden over, maar het kan niet tippen aan de echte

(je hebt ze mét en zónder bontrand)

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:16

een vriendin van mij heeft deze ook ooit bij Piaffe besteld, maar gelijk weer retour gestuurd! Het is een heel plat ding! Geen mooi dik bontje, vond zij!
Verwacht er niet teveel van, maar ze zijn inderdaad wel een stuk aantrekkelijker in prijs!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:20

Ik heb er ook een, ben er best tevreden over, moet hem wassen maar durf het niet zo goed Tong uitsteken

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:12

Ik heb ook zo'n bontje,hij tipt niet aan de echte.Maar van een afstandje denkt iedereen bij mij op stal dat het een echte is.Ik ben er tevreden over.
Ik was hem gewoon hoor,gaat prima.Samen met ander bont spul in het bad.Laat ik het gewoon even weken.Hij valt niet uit hoor.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 13:17

Ik heb hem ook en wilde hem hebben omdat de echt te dik was!

Ik heb er ook een van Christ, die gebruik voor mijn Haf.

Ik zocht een iets dunnere voor mijn Merens en hij voldoet uitstekend!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:15

Ik heb ook dezelfde. Bij de meeste is dat ding toch voor de sier! Bij mij eigenlijk ook een beetje Bloos .. Hij ziet er écht uit, en is super fijn! Schilt mij iets te veel, als ie los zou laten (wat ik betwijfel) heb ik altijd nog een handige mama!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 21:39

Heb je bont ecth nodig, koopt dan een Christ. Die zijn echt zo veel beter dan zo'n Chatelaine geval.

Voor de sier, dan kun je ook wel die van Chatelaine gebruiken.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:29

Ik zal een christ kopen ik heb er zelf al 2-3 jaar 1 en ik heb er nog gen problemen mee. Om hat lamsvel zacht te houden hebben ze speciale shampoo die gebruik ik zelf ook en nadat ik hem daar mee heb gewassen is het net of hij weer uit de winkel komt zo mooi blijft hij. Met Chatelaine heb ik geen ervaring

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:41

stalleke schreef:
Ik heb er ook een, ben er best tevreden over, moet hem wassen maar durf het niet zo goed Tong uitsteken

Kan geen kwaad, is bij mijn bontje goed afgelopen Haha!

Ik vind de lamsvel bontjes te dik, vandaar dat ik deze heb Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:49

Niet alle bontjes zijn 80 euro or.. Scheve mond
Kheb m bij Mr.Ed gekocht voor 59.95 Lachen
En gewoon goede kwaliteit or... Lachen Dus die van 30 bij piaffe ruitersport zal ook wel goed wezen!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:50

stalleke schreef:

Heb m ook al gewassen, durfde het eigelijk ook niet was bang dat t ging filteren... Scheve mond
Maar is niet gebeurd!

Rijd er zo min mogelijk mee in de regen, want ik heb bij iemand anders gezien dat het daardoor wel gaat filteren!

Maar ik heb m op 30 graden gewassen, en zag er weer uit als nieuw! Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:00

Bella_Donna schreef:
Ik zal een christ kopen ik heb er zelf al 2-3 jaar 1 en ik heb er nog gen problemen mee. Om hat lamsvel zacht te houden hebben ze speciale shampoo die gebruik ik zelf ook en nadat ik hem daar mee heb gewassen is het net of hij weer uit de winkel komt zo mooi blijft hij. Met Chatelaine heb ik geen ervaring

Die speciale bontwasmiddelen gebruik ik niet eens. Ik gebruik gewoon een fijnwasmiddel, hier blijft het bontje ook mooi van.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:02

germie schreef:
Bella_Donna schreef:

Die speciale bontwasmiddelen gebruik ik niet eens. Ik gebruik gewoon een fijnwasmiddel, hier blijft het bontje ook mooi van.

Ik was met Ecover uit de Natuurwinkel.
Gaat heel goed!

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 15:50

germie schreef:
Heb je bont ecth nodig, koopt dan een Christ. Die zijn echt zo veel beter dan zo'n Chatelaine geval.

Voor de sier, dan kun je ook wel die van Chatelaine gebruiken.

Volgende week wordt er naar mijn zadel gekeken, hij ligt volgens mij niet goed meer. Dan zal ik vragen of ik er een nodig heb, voor de show hoef ik zo'n ding niet, maar als een goede echt beter is voor de pony..