Wie kan mij helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vlinder

Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:34

Ik heb een nieuw paardje gekocht, maar zij werd gereden met een pony bustrens enkel gebroken 12,5 cm, nu had ik voor haar gekocht een hh watertrens 12,5 dubbel gebroken met een dik tussenstukje ook een wat dikker bit. Zit daar nou echt verschil tussen? Ze mag namelijk van mij wel wat meer / beter reageren op die watertrens. Tevens gooit ze af en toe haar hoofd in de lucht , deed ze bij de vorige eigenaar nooit Clown

Diesel54

Re: Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:16

Een dikker en dubbelgebroken bit is minder scherp inwerkend. Het is zoals wel gezegd wordt zachter voor de mond. Als je paard voorheen met een minder dik bit werd gereden zal ze wel anders, misshien wel minder reageren op dit bit.

Het verschil tussen een watertrens en bustrens is de draaiende ringen van de watertrens en vaste ringen van de bustrens.
Een watertrens is ooit bedacht zodat vroeger de legerpaarden met bit in konden drinken. Een verschil in de werking is er dus niet.

Lenneke_

Re: Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:19

Heb je een nieuw paard? Wat voor één?
Sorry, beetje offtopic.

Ik merk nooit heel veel verschil of ik nou met een enkel gebroken of dubbel gebroken rij.