Aangekoekte poep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muizje

Aangekoekte poep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 11:23

Hoi,
Nou staat er bij ons op stal een 2 jarig hengstje. Nou had ik hem laatst ff uit z'n stal gehaald, z'n manen getrokken enzo. Maar hij heeft op zijn kont en onder z'n buik allemaal aangekoekte stront zitten Verdrietig Heeft iemand een tip om dat een beetje paard-vriendelijk weg te halen?
Alvast bedankt!

Caesar

Re: Aangekoekte poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:28

Ik denk dat je als het zo erg is niet moet gaan plukken want dat doet super zeer...probeer de ergste klonten eronderuit te knippen, is niet mooiste maar ik denk dat je dan wel weg hebt zonder veel gedoe...en dan kwestie van bijhouden...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:30

Ik zou even wachten tot het weer warmer en hij gaat verharen.. Dan kan je het er zo afhalen.. Anders zou ik ook niet weten hoe, miss voorzichtig eraf trekken wat iets los zit..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:34

als het paardje warm water accepteert kan je het dooweken met warm water en shampoo. dan even laten weken. als het goed is kan je het na het wassen en weken zo afhalen. anders nog een keer wassen en weken.
plukken zou ik nu niet doen, dan zou je moeten wachten tot hij zijn haar loslaat, dan kan dat wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:59

Gewoon rustig wachten tot het voorjaar, met het verjaren is hij het zo kwijt.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:13

Dank jullie wel. Ik ga denk ik toch maar wachten. Ik dacht daar ook al aan, maar ik heb niet zoveel geduld Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:12

Ilindra schreef:
Gewoon rustig wachten tot het voorjaar, met het verjaren is hij het zo kwijt.

Moet dus verHaren zijn Clown

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:30

Wij hadden een fjord op de manege en die was al een half jaar niet meergereden en verzorgd en die had hetzelfde probleem als jouw paardje. We hebben het natgemaakt met shampoo enzo en een tijdje laten weken dat hielp heel goed! *LOL*

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:37

Wij hebben dat ook wel ooit bij jonge paarden die van de wei afkomen en lang niet gepoetst zijn.
Je moet ze gewoon vaak poetsen en niet alles ineens eraf willen krijgen.
Verder kun je desnoods echt grote klodders eruit knippen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:52

Verder zou ik -behalve bovenstaande tips- zorgen dat hij in een schone, droge stal staat. Dan komt het niet tot klonten aan zijn vacht. Voorkomen is beter dan genezen.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 15:55

PeruaansePas schreef:
Verder zou ik -behalve bovenstaande tips- zorgen dat hij in een schone, droge stal staat. Dan komt het niet tot klonten aan zijn vacht. Voorkomen is beter dan genezen.

Dat ben ik ook van plan ja Haha! Ik kijk nog wel ff hoe lang ik het volhoud om er een paardje extra bij te doen Tong uitsteken

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:11

Ik zou er niet mee wachten, het kan gaan irriteren. Tenminste, dat is mijn ervaring. Toen Jewel hier kwam zat het heel dik op haar hele onderbuik, heb ik toen voorzichtig met lauwwarm water eraf geweekt, ze was er echt niet blij mee, en later bleek ook waarom.
De huid eronder was gaan irriteren en zat onder de kleine wondjes. Maar, eerlijk gezegd, weet niet hoelang het er bij haar gezeten heeft, kan maanden zijn geweest.

Gewoon even erafhalen en het beestje lekker in een schone stal zetten toch? Knipoog

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 22:15