Oefenparcours met sloot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Climax

Oefenparcours met sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 22:26

Weet iemand misschien waar ik hier in de buurt (kring Salland) oefenparcours kan rijden buiten waar een sloot in zit?
Of heeft iemand misschien thuis iets wat op een sloot lijkt waar ik een keer overheen mag jumpen Knipoog
Hoeft nu nog niet hoor, maar begin april Tong uitsteken

Want ik wil mijn paard straks buiten in het L gaan starten, maar die heeft nog nooit een sloot gezien en is bang voor alles waar geen hout boven hangt Knipoog

Kan iemand mij helpen?

Climax

Re: Oefenparcours met sloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 09:51

Helemaal niemand? Verdrietig

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:56

Ik weet geen oefenparcours maar je kan zelf ook een bak timmeren met zeil (blauw erin) met een opstaande rand van 5 of 10 cm en dan water erin laten lopen. Zo kun je zelf thuis oefenen en het is relatief makkelijk te maken toch? Even een platte plaat met een opstaande rand en zeil erin timmeren (dat het water er niet uitloopt en je een goede spiegeling krijgt en het dieper lijkt) en klaar is kees

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 11:57

Alleen dan heb ik nog 2 problemen, want ten eerste ben ik de grootste a-techneut die je ooit tegen bent gekomen Haha! en ten tweede heb ik geen springbaar weiland (we lenen het van de gemeente en het is zo kapotgetrapt dat je dr niet in kan rijden..)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:01

kun je wel in een manege terrecht??
dan kun je daar een blauw zeil op de grond leggen!
hadden wij ook bij de club...(toen deden we een weddenschap met gert-jan bruggink als iedereen er over kwam zou gj een taart trakteren...we hebben er nog nooit een gekregen) Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:04

Ja dat kan wel.. Maar ik wil eigenlijk toch gewoon een echte sloot oefenen, want die Climax van mij is dan wel weer zo'n doos dat ze dat na een tijdje wel doet en dan op concours voor de sloot weer gaat staan omdat dat toch anders is..

Ik ben er inmiddels achter dat er hier in de buurt wel 1 zit waar het kan, weet alleen niet of die begin april al het oefenparcours buiten heeft staan.. Clown

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:20

Tja, ga een buitenrit maken en ga simpele slootjes springen...wel wat meer risico's maar als je een goede slootkant hebt aan beide kanten en de sloot is niet breed dan kun je springen. En een sloot in een buitenparcours verschilt vaak niet zoveel van een bak water...tenzij het een vastgelegd parcoursgrond is, maar normaal wordt het gewoon gehuurd van een boer...en die laat echt geen sloot ingraven...

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:23

Gebeurt wel vaak hoor, en wordt daarna weer dichtgegooid.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:28

ik weet niet of je het al ergens geprobeerd heb, en ik weet ook niet of dat is gelukt of niet, maar toch wil ik nog even mijn mening kwijt.

Als ik jou was zou ik toch beginnen met een blauw zeil. Je kan dan smal beginnen, en steeds breder maken. Zo went je paard er het beste aan.

Bovendien lijkt een blauw zeil het meest op een sloot in een parcour.(wel strak spannen op een of andere manier, desnoods een laagje water op leggen voor de glinstering, oppassen dat het niet té glad wordt) De slootjes bij een buitenrit lijken er absoluut niet op, deze zijn natuurlijk en niet fel blauw gekleurd...

het enige verschil met een echte sloot in een parcour is dat het een bak is, dus als er dan wat mis gaat, springt je paard in die bak (niet echt bevorderlijk voor z'n benen), als er met dat zeil iets mis gaat, komt hij gewoon op dat zeil terecht op de grond, niets aan de hand...

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:29

euhm, volgens mij mis ik hier iets... wat voor een sloot moet je eigenlijk springen? een derby-achtige sloot of een officiële springsloot (zo'n blauwe bak) ?

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:32

ik blijf kletsen.. Knipoog ... mocht je met het blauwe zeil proberne, zou ik eerst een smal stukje onder een lage hindernis leggen voordat je alleen over het zeil gaat springen... dan snapt je paard iig wat de bedoeling is..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:34

Met hout erboven springt die alles wel, maar zonder hout wordt ze in ene panisch Tong uitsteken

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:35

Nou leg er dan een balk overheen op 20 cm of een cavaletti...heeft die toch idee van hout en misschien let ze er dan minder op...? Ik denk gewoon dat het een kwestie van oefenene is hoor...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:36

Bij Wilten hebben ze niet echt een vaste sloot maar wel van die losse zeiltjes onder de sprong. Dinsdagavond altijd oefenspringen.

Je kan ook de springwei afhuren op een ander moment. Kun je zelf aan het stoeien met hindernissen.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:37

Ja maar goed die ligt er in het parcours ook niet boven en dan moet die er ook in een keer overheen Knipoog
En te vaak oefenen is ook weer niet goed, hij moet het nog wel wat spannend vinden anders krijgen we iedere keer een voetje in de sloot.

Ik wil gewoon graag een oefenparcours waar een sloot inzit zodat ik rond kan springen en 1x eroverheen, dan heeft ze het gezien en weet ik zeker dat ze het in het parcours gewoon doet.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:37

Ahh ik dacht al dat ze bij Wilten buiten ook een sloot hadden.. of vergis ik me nu helemaal Tong uitsteken?