de aai-en blijf-van-me-af plekjes van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

de aai-en blijf-van-me-af plekjes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 22:03

Hebben jullie paarden ook van die plekjes waar ze dolgraag geaaid worden, en andere waar ze juist liever hebben dat je er vanaf blijft?

Prima bijvoorbeeld vind het h-é-é-r-l-i-j-k om aan de rechterhand juist langs de schoft eens goed gekrabt te worden. Daarvoor laat ze haar eten staan, en je ziet haar echt vreselijk genieten Haha!. Laatst was ik haar aan het poetsen in de wei, en iedere keer als ik met mijn bortel naar haar achterhand ging, liep mevrouw terug een paar passen naar achter totdat de borstel weer op haar schoft zat, ging een paar passen naar voor kwam ze ook weer mee tot daar Clown . Ook op het hoofd en onder haar kin wordt ze graag eens lekker verwend.
Maar achteraan haar buik, richting haar uiers heeft ze dan weer niet graag, als ik daar kom gaat ze heel boos kijken.

Evita heeft niet echt speciale plekjes, ze lijkt iets fijner te reageren als ik de rechterhals goed borstel, maar voor de rest is het haar gelijk. Alleen op haar hoofd, dat heeft ze niet graag, dan probeert ze er altijd tussenuit te knijpen Clown

Climax

Re: de aai-en blijf-van-me-af plekjes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:05

Mijn paard die heeft het allemaal maar goed te vinden Haha! Als ik ergens een borstel overheen wil halen wat haar niet aanstaat heeft ze lekker pech Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:07

Mijn paard vind het erg lekker als je hem over zijn hoofd kriebelt of in de binnenkant van zijn lip. Hij vind het absoluut niet lekker als je aan zijn oren komt. Hij heeft altijd van die vetkwabjes en die wil ik er dan uithalen en dat is altijd heel gedoe...doet ook zo zeer he... Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:10

beauty vind het fijn onderaan haar nek,haar borst,haar schoft,langs haar hoofdje,

overal eigenlijk Vork

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:12

ze gaat altijd gapen met haar tong uit haar mond als ik haar kont masseer. Ook vind ze het lekker als ik haar staartwortel kriebel of ernaast...kan ze zelf niet bij...

ik mag overal aankomen maar bij haar achtervoeten moet ik voorzichtig zijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:48

Volgens mij heeft mijn paard alleen maar "aai"plekjes Haha!
Ze vind gewoon alle aandacht geweldig en doet nooit ergens moeilijk over.
Favoriet is wel met een rosborstel onder de manen en op de schoft borstelen.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:21

1 van mijn verzorgpaarden, een 4 jarige draver, gaat helemaal wild doen als je aan haar buik komt en de benen. het ergste is als je haar tussen haar voorbenen en waar de singel langs loopt probeert aan te raken.
het is echt hopeloos.... ze heeft er heel veel haar dat aan mekaar vast zit geplakt met modder en huidvet (van die hele grote hompen).
Ik probeer ze nu al een paar dagen weg te halen en het is ookal heel goed gelukt nadat ze eerst heel goed werd vast gehouden en ik met een ijzeren ros (ik weet FOUT! maar ik deed het heel zacht en anders krijg je het egt niet weg) het weg haalde...... haar benen heeft ze bij haar vorige verzorgstertjes nare ervaringen mee gehad.

haar aai-plekjes zijn: der oortjes, ze zwijmelt dan egt weg; op haar voorhooft onder der voorpluk; schoft en ruggegraat.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:28

Nu hij weer begint te verharen, staat hij enorm te genieten bij nek, schoft en kont Haha!
Zijn hoofd borstelen heeft altijd al graag gehad, ik heb zo'n extreme zachte borstel en dan komt hij zo helemaal tegen me aan leunen Lovers
Plekjes dat hij niet graag heeft, heeft hij denk ik niet.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:57

Onze mini-hengst vind het heerlijk als je zijn kont roskamt.
Alleen bij de ballen moet je wegblijven. Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:33

Mijn driejarige merrie vindt het niet fijn als je haar op haar hoofd aanraakt, ze draait dan altijd haar hoofd weg.
Haar favoriete plekje om te kriebelen zijn: schoft, hals, en staartwortel. Ook aan haar tietjes kan ik zitten, en onder haar staart. Haar hoofd vind ze gewoon niet leuk (behalve als ik wat te snaaien heb)

Mijn 11 jarige merrie vindt alles best.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 07:04

Mijn merrie heeft graag dat ik haar aan haar oren kriebel, en vlakbij haar ogen. Vind het zelf vreemde en enge plekken, maar als ze de kans krijgt zet ze mijn hand gewoon klem tegen de tralies zodat ik echt dicht bij haar oog zit. Plekken waar ze echt een hekel aan heeft zijn er niet, ze vindt het wel minder fijn als ik aan haar uier zit. Helaas voor haar zit ik daar nu regelmatig aan, omdat ze drachtig is en je omdat je maar nooit weet wat er kan gebeuren......dan wil ik wel als het noodzakelijk is op een normale manier aan haar uier kunnen zitten.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 07:18

Mijn paard kan nergens van genieten als je aan haar komt.Ik heb haar nu 8 maandjes en denk dat er ooit wat gebeurt is,eerst werd ze al gek als je naar haar hoofd wees. Dat gaat wel al beter,maar dat ze er van geniet Huilen

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:21

Parcival van mij vindt het heerlijk om over zijn hoofd geborsteld te worden en dan het liefst zijn neusgaten Verward Dan staat hij zowat te kreunen Haha!
Verder heb ik er niet een bij die het niet lekker vindt om gepoetst te worden, kan overal aanzitten en bijkomen Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:29

Vivaldi zn aaiplekje is zn manenkam, nouja hij wil liever niet dat je zachtjes aait maar dat je er zo hard mogelijk knijpt/kriebelt. Zn benen zijn nog erg gevoelig, ik mag er wel aan zitten maar hij trekt dan een behoorlijk bezorgd gezicht Knipoog

Het vorige paard vond zn schoft en staartwortel erg prettig, die is er wel eens bij gaan liggen toen ik hem daar kriebelde Haha!

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:50

fleur vind het heerlijk als je op der oortjes kriebelt!
dan trekt ze de meest gekke bekken.
en op der borst kriebelen vind ze ook erg fijn!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:50

Heros wordt overal graag geaaid, vooral aan zijn staartwortel, zeker aan de onderkant. Hij gaat graag liggen in zijn mest, en daarom hangen zijn achterste benen (ter hoogte van de spronggewrichten) vol met mest, en als ik dat er moet afborstelen dat heeft hij niet graag

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 10:38

Favoriet zijn zijkant van zn neus, oren, schoft.
Minder is boven op zijn hoofd.