Dekenplekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

radijs

Dekenplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 20:45

Wat is er te doen tegen deken plekken?
Ik bedoel van die kale plekken bij de borst,
Op stal hebben we een paard staan die er namelijk heel erg last van heeft.
We hebben dit jaar 4 verschillende dekens geprobeert maar niks helpt,
We hebben met en zonder loopsplitten geprobeetr, en ook met verschillende voorsluitingen,
We hebben het zaterdag proberen weg te halen zeg maar dat je het minder duidelijk zag maar ook dat lukte niet,
dus wat doen jullie daar tegen?

Maartje78

Re: Dekenplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:12

ik heb nu een schoftbeschermer en dit werkt super( mits hij goed past en niet schuift) mijn paard heeft nu voor het eerste jaar geen plekken

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:13

Misschien moet je je dekens een onderlengte langer kopen Haha!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:16

Je kan ook zo'n borstbeschermer kopen...
Afbeelding

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:30

Je kan je dat geld ook besparen door een beter passende deken te kopen.

Maar als deze dekens verder nog goed zijn is dat idd een optie Haha!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:42

Een goed passende deken kan niet altijd voorkomen dat je schuurplekken krijgt. Een paard met een gevoellig huidje en hele zachte dunne haren krijgt het ook snel.....

Ik gebruik nu een borst beschermer, maar spuit het daaronder ook regelmatig in met equistar.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:53

Ludora schreef:
Een goed passende deken kan niet altijd voorkomen dat je schuurplekken krijgt. Een paard met een gevoellig huidje en hele zachte dunne haren krijgt het ook snel.....

Ik gebruik nu een borst beschermer, maar spuit het daaronder ook regelmatig in met equistar.

Het grootste deel kan gewoon voorkomen worden als je een goedpassende deken koopt hoor, maar er zijn zoveel mensen die dénken dat ze een goed passende deken hebben die dan achteraf toch niet zo goed past als gedacht.
Maar er is idd ook een (klein) deel die dan nog schuurplekken hebben.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:58

Mariek87 schreef:
Ludora schreef:

Het grootste deel kan gewoon voorkomen worden als je een goedpassende deken koopt hoor, maar er zijn zoveel mensen die dénken dat ze een goed passende deken hebben die dan achteraf toch niet zo goed past als gedacht.
Maar er is idd ook een (klein) deel die dan nog schuurplekken hebben.

Mijne is dan een van dat kleine deel...... Ik ben lang opzoek geweest naar goed passende dekens die hoog genoeg sluiten ivm een vrij smal paard. Ik ben uiteindelijk *lees na de aankoop van 5 verschillende deken van Domenick, HorseWare, ed* bij Bucas terecht gekomen, en ze liggen werkelijk waar als gegoten, maar ja hij blijft er wat 'last' van hebben.

De borstbeschermer biedt in dat geval uitkomst....

Maar het klopt dat veel paarden een te kleine of te grote deken of een deken met een vreemde pasvorm voor het paard op heeft...

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:03

Ludora schreef:
Mijne is dan een van dat kleine deel...... Ik ben lang opzoek geweest naar goed passende dekens die hoog genoeg sluiten ivm een vrij smal paard. Ik ben uiteindelijk *lees na de aankoop van 5 verschillende deken van Domenick, HorseWare, ed* bij Bucas terecht gekomen, en ze liggen werkelijk waar als gegoten, maar ja hij blijft er wat 'last' van hebben.

De borstbeschermer biedt in dat geval uitkomst....

Maar het klopt dat veel paarden een te kleine of te grote deken of een deken met een vreemde pasvorm voor het paard op heeft...

Helemaal mee eens Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:21

Om ze snel weer op de kale plekken in het haar te krijgen schijnt trouwens dat het helpt om er baby-olie op te smeren.