help dat rare gevoel moet weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

help dat rare gevoel moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:45

ik kan een manege pony kopen.
Het is me favo pony.Echt een schat maar nu komt het.Ik heb nu het gevoel van als ik hem hebt dat hij dan verandered.Meer energie krijgt enz. En dat het later helemaal niet klikt. of dat hij me zo gezegt geen respect voor me hebt.Hier ben ik bang voor.Maar als ik bij hem bent heb ik dat gevoel helemaal niet. In stal heb ik dat soms wel. Dan ben ik met hem bezig poetsen enz.Vaak is hij dan aan het eten.Of met mij bezig.Soms is hij dat ook niet dan zit hij te poedersuikerren met de andere haffie's die naast hem staan. In de stal zitten doe ik ook niet echt.Puur alleen omdat ik weet dat hij en DD ruzzie kunnen maken.Er zitten wel hektussen bij hun tussenshot maar als ze hun hoofden uit de staldeur hebben kunnen ze mooi naar elkaar bijten. Veder voel ik me prima op me gemakt.

Alleen ik wil van dat stomme gevoel af.Want natuurlijk gaat hij me uitproberen.En krijg hij meer energie. ook als hij nu een soort slomme sukkeltje

En ik weet ik moet werken met hem om alleen te leren lopen enz.Maar ik wil van dat gevoel af.Want ik weet zeker als ik hem hebt dat ik geen spijt gevoel krijg.Maar nu heb ik zoiets van misschien krijg ik dat wel

ik vind het wat moeilijk om uit te leggen.Ik ben gewoon een beetje onzeker. Maar ik heb hem nog niet dat gebeurt pas in mei/juni.

Dus ik heb nog maanden te tijd

Sorry voor het lange verhaal wou het gewoon ff kwijt.

judith_slu

Re: help dat rare gevoel moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:00

ik denk dat als het nu ook wel klikt dat er dan niet zo veel gaat veranderen Knipoog

miss. kun je hem een tijdje op proef krijgen dat als het echt niet wil, hij altijd nog tereugverkocht dan worden bijvoorbeeld Verward
Het komt vast helemaal goed.

veel succes verder Knipoog

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 20:22

opzich heb ik nu al een band met hem. Want hij reageert leuk op me.En veel mensen zeggen dat pluut en ik bij elkaar passen. Bij sommige dingen merk ik dat ook wel.Hij had een keer geen zin om zijn bit in te toen.En ik wou het proberen naar ff tegen tribbelen deed hij hem toch in. En ik ging hem een keer los gooien.En hij ging uit zijn dak.Ik wou hem mee naar stal nemen en doe mijn hand naar hem toe en toen kwam hij naar me toe (miss wel uit nieuwschierigheid)

hiermee wil ik niet zeggen dat ik een super ruiter/verzorget bent

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:43

als je er niet zeker van bent moet je idd even om een proef tijd vragen.

ik heb zelf een manege paard gekocht en na 2 jaar is hij erg veranderd, ook qua karakter en rijden. allemaal wel heel positief.

het kan best zijn dat je paard meer energie krijgt, maar het kan ook zo zijn dat hij geen stap harder loopt. zoals die van mij, hij is wel ruimer en iets vlotter geworden, maar hij loopt nog steeds te sukkelen en dat is iets wat ik er nooit uit gereden zal krijgen.

dus vraag maar om een proeftijd.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:53

ik denk dat de zenuwen bij jouw hebben toegeslagen.
waarom voel je je nu ineens onzeker? Ikzou hem zeker op proef nemen dan kun je aan het eigen paarden gevoel wennen.
het klikt toch al tussen jullie als ik het zo lees.
Wees zoals je altijd bij hem was zeker van hem en jezelf ga niet twijfelen,want zoals je misschien weet dat voelt ie
Mocht het allemaal doorgaan heel veel plezier en geluk met je paardje *o/*

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:31

he,

Natuurlijk verandert een paard als ie van een manegepaard ineens een eigen paard wordt. Dan heeft hij ineens 1 maatje en ik denk dat hij je gaat uitproberen maar uiteindelijk het meest van jou gaat houden. Ik denk dat als je volhoud en zeker bent van jezelf dat het helemaal goed gaat komen!

Niet bang zijn maar gewoon blijven doen wat je altijd al deed tegen het paard, dan zal het je beste maatje worden. Natuurlijk gaat het soms wat minder maar daar laat je je toch niet uit het veld door slaan? Jeetje, je eigen pony, wauw!

Ik heb ook wel eens buikpijn als ik naar mijn paarden toe ga omdat ze de vorige dag niet zo lief waren maar als ik gewoon doorga en een paar keer diep ademhaal ben ik het zo weer vergeten.