ze heeft geen respect loopt je zo omver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

neres

ze heeft geen respect loopt je zo omver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 18:53

Vandaag liep ik met mijn haflinger naar een andere wei, maar omdat haar vriendje nog in de stal stond vond ze dat ze moest gaan klieren.

Ze stopt, steigert, ik geef haar een enorme tik ze loopt achteruit zodat het touw strak staat. Ik loop naar haar toe om haar weer mee te nemen en wat doet ze ze draait om. Ik trek haar weer terug want wil niet toe geven, ze probeert weer te steigeren weer een mep. Ze loopt me om en probeert weer te draaien en uiteindelijk krijg ik haar in de wei. Boos! Het stoom kwam uit mijn oren, ik ging zelf bijna onderuit alles werd zwart voor mn ogen.

Nou ik heb heel de stal uit gedaan wil haar weer terug brengen, klik het touw aan het halster en ze loopt dwars door de draad tegen mij aan. Ik duw haar terug.. geen effect ik geef haar een tik geen effect, gebruik mn stem alles maar nee..
Uit eindelijk doe ik het hek op en ze loopt me gewoon prompt omver...Ik heb haar weer een enorme mep verkocht maar het lijkt totaal geen indruk te maken. Ze banjert gewoon door alles en iedereen heen.
Dit heeft ze eigenlijk nooit zo gedaan, maar ze is mega sterk.. ze is erachter gekomen dat als ze kracht zet ze mij zo om heeft. Ik straf dit maar maakt dus geen indruk.. Ze is nu nog jong maar hoe ouder ze word hoe sterker dus moet dit probleem nu aanpakken. Maar hoe??
Ze heeft totaal geen respect voor mensen..

Hoe kan ik dit het beste aanpakken op een goede manier?

SummerRemedy

Re: ze heeft geen respect loopt je zo omver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:04

Als ze je weer omver wil lopen groot maken, met je armen zwaaien (desnoods met een touw oid in je armen) en flink arrogant aankijken Knipoog
Helpt bij mijn pony heel goed, als ze me voorbij wil lopen of niet aan de kant wil hoef ik maar 1 vernietigende blik te werpen en ze kruipt braaf aan de kant Haha!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:06

Ik ben begonnen met stem verheffen en groot maken en zwaaien met touw. Totaal geen effect ze maakt zichzelf nog groter...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:22

Ik heb ook een tijdje een hele dominante merrie gereden, heks was het af en toe.
Ik heb toen 1x een grondwerk les gehad. Waarbij ze op mij moest blijven letten, en dat heeft echt heel erg geholpen, daarna liep ze op mijn tempo, naast of achter mij (maar zeker niet voor!). En geen gesodemieter meer..

Misschien kun je dat eens proberen..