Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Liesjuh schreef:Ik heb op een frieze stal stage gelopen en daar kreeg ik toch echt wat anders te horen bij vol papier.. nl; Dat dan alle moeders (hele onderste rij op het papier) Ster of beter waren..
Volgens mij is dat erg slecht uitgelegd..
Edit: Liekjuh.. Dat bedoel ik dus ook..

Sjuimpje schreef:Vol papier zegt bij mijn weten niets over de predikaten van de moederlijn,
maar wil alleen zeggen de gehele afstamming bekend is.
Sjuimpje schreef:Vol papier zegt bij mijn weten niets over de predikaten van de moederlijn,
maar wil alleen zeggen de gehele afstamming bekend is.

Reentjuh schreef:Volpapier bij friezen heeft inderdaad met de moederlijn te maken. De moederlijn moet allemaal ster of hoger zijn. Als er dus ergens een gat valt in de moederlijn die geen ster of hoger is, dan heeft de fries geen volpapier meer. Maar ik dacht zelf altijd dat een volpapier niet de hele moederlijn is, maar dat volpapier al geldt bij alleen de eerste 3. Dus moeder, oma en overgrootoma. Of heb ik dat fout??
Kitten schreef:Tot dusver is dit het enige goede antwoord.
ja ja.. Liesjuh schreef:Kitten schreef:Tot dusver is dit het enige goede antwoord.
ja ja..
Liesjuh schreef:Ik vond je reactie een beetje vreemd maar goed..
Als je terug leest zie je dat ik al weet wat het inhoud bij frieze paarden..
Citaat:Volgens mij is dat erg slecht uitgelegd..![]()
Liesjuh schreef:Het is mij ook maar 1 keer uigelegd.. Niet zo gek dat ik het dan allemaal niet meer zo goed weet toch!?
Vandaar mijn commentaar