Hoe vertel je...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe vertel je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:35

Hoe vertel je aan je ouders dat je een paard gaat kopen? Haha!

Ik heb echt een superpaard gevonden, waarvan ik mede-eigenaar wil worden. Ik heb hier het geld voor etc., en ik ben ook al het huis uit, maar mijn ouders steunen met financieel toch nog (collegegeld, boeken, huishoudgeld). Ik heb al het een en ander laten doorschemeren, maar ik blijf bang dat ze het als grapje zagen.

Hoe vertel ik ze dat ik serieus ben? Dat ik het paard al heb gezien, dat hij perfect is?

Ik heb nogal de neiging om een kruidje roer me niet te zijn, en iedere dag weer iets anders te willen. Maar dat gaat om kleine dingen, dit is echt iets wat ik al lang wil. Maar hoe overtuig ik mijn ouders dat het geen gril is maar iets waar ik echt voor wil gaan?!

HEEEELP Bloos!

HippoLogic

Re: Hoe vertel je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:42

Als je op jezelf woont kun je toch zelf beslissen wat je aanschaft? DE vraag die bij mij opkomt is: Hoe wil je je paard onderhouden (in Amsterdam, zie ik...) als je niet financieel zelfstandig bent? Wil je je ouders vragen je te steunen daarin?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:42

Geen idee hoe je dat nu aangaat pakken..

Ik woon nog thuis, betaal kostgeld enz.. 5 maanden terug heb ik mijn eerste paardje van hun gekregen.. En 3 maanden terug kocht ik op de ponymarkt zomaar een shet.. En dan kom je thuis en kijk je eerst is aan in welke bui iedereen is en dan..: "Uuhh.. Pap..? Mam..? Ik heb een pony gekocht.." Nagelbijten / Gniffelen
Dan barst er even een bom, maar die is snel weer voorbij.. Tong uitsteken

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:48

als je ouders je nog huishoudgeld moeten betalen en ook je school nog moeten betalen zou ik er niet blij mee zijn als je een paard zou kopen (vanaf je ouders gezien). Ik zou wachten totdat je zelf helemaal op eigen benen kan staan en niet meer van ze afhankelijk bent.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:57

Mijn ouders zetten waarschijnlijk de geldkraan dicht als ik een paard koop.
Het geld dat ik nu van hun krijg om mijn studie en boodschappen etc te betalen, is niet bedoeld om een paard van te kopen/onderhouden. En dat vind ik ook redelijk..

Hoe je het moet vertellen tsja...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:22

ik ben financieel onafhankelijk van mijn ouders maar ze waren nog niet blij toen ik een paard kocht.

Gewoon vertellen en zeggen dat je echt serieus bent hierin. Je krijgt waarschijnlijk een heleboel tegenargumenten dus bereid je voor! Ze worden vanzelf liever als blijkt dat he er echt elke ochtend vroeg voor opstaat of je boodschappen aanpast....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:32

Ik woon ook op mezelf en kreeg tot voor kort 100 euro in de maand van mijn ouders. Nu ik een eigen pony heb krijg ik die 100 euro niet meer. Heb ik zelf aangeboden en vond het ook wel schappelijk, anders zou ik toch mee moeten betalen. Ik denk ook dat er grote kans is dat je ouders de geldkraan dichtdraaien omdat ze misschien denken dat je toch geld teveel hebt. Ik zou het er dus maar even goed over gaan hebben. Zorgt voor een hoop duidelijkheden. Veel succes!! OK dan!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:38

De oplossing voor iedereen die een paard wilt maar ouders willen het niet; je ouders paardengek maken! Ja

Ja, het helpt, ik kan het wel weten. Haha!
(het aantal paarden dat we nu hebben Nagelbijten / Gniffelen Haha!)

helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 07:23

zorg eerst eens dat je zelfstandig kan leven. paarden kosten klauwen met geld en mede eigenaar worden is ook al niet het meest gunstige senario

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 07:52

Als jij zelf nog niet financieel afhankelijk bent, dan kun je je ouders niet vertellen dat je een paard gaat kopen...... hooguit vragen of dat mag.

Ik zou het niet raar vinden als ze acuut de geldkraan dicht draaide als je ze voor een voldongen feit stelt.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:20

Ik vind dat als je een paard kan kopen dat je die kosten van je ouders dan ook zelf moet gaan betalen, want als je een paard kan betalen kan je dat ook, ik denk dus dat je ouders dat ook zo zi en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:27

nou ze betalen alleen mn huishoudgeld omdat ze vinden dat zij toch sowieso voor mijn boodschappen moeten zorgen, of ik nou thuis woon of uit huis. Verder heb ik een prima salaris, werk ik 20 uur in de week en kan ik het makkelijk betalen, ook als ze dat huishoudgeld stop zouden zetten maar dat willen ze zelf niet (heb t ook al voorgesteld). Schoolgeld betalen ze omdat dat gewoon giga veel geld is en ze ook dat gewoon willen betalen. Ik zit pas in mijn eerste jaar uni, dus ik heb er nog minstens 3,5 te gaan, en als ik dat zelf zou moeten betalen zou ik echt duizenden euro's schuld hebben, terwijl mn ouders prima in de slappe was zitten en best wat bij willen dragen.

't gaat meer om het overbrengen van de boodschap! maar dat heb ik inmiddels gedaan!!!! en wonder boven wonder hadden ze zoiets van 'ach, dat moet je zelf maar weten' Haha! en we gaan volgende week zelfs samen naar de ruitersportzaak om wat dingetjes aan te schaffen.

JEEJ!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:42

..en zo zie je maar weer!..je bereid je voor op het ergste...en valt het allemaal best wel weer mee! jammer dat het ook nog wel eens andersom is

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:16

Heb je je toch voor nix zorgen gemaakt Knipoog
Wat goed dat je ouders zo rustig reageerden!!

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:21

Goed heee, dat je het hebt verteld !!
Heel veel plezier met je paard !!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:25

Mijn vader had me verboden een paard te kopen, maar ik ben nogal iemand met een eigenwilletje en heb mijn broer toen betaald om mij naar groningen te rijden (ruim 2 uur rijden) om bij breit te gaan kijken en heb toen met die mensen afgesproken dat ze hem kwamen brengen Haha! mijn pa had de trailer moeten rijden maarja ik mocht geen paard kopen want ik moest eerst mn rijbewijs hale van hem (was 18) heb toen thuis de kopie van breit zn papieren voor zn neus neer gelegt en daar keek hij toch stiekem wel naar Vingers aflikken maargoed toen breit gebracht werd ging hij toch maar mee kijken en vond hij wel dat ik een errug mooi paard had gekocht Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 15:18

Mijn ouders kwamen zelf met het idee om Anouar (toen nog mijn verzorgpaard) te kopen Tong uitsteken