Ervaringen met Havens Draversbrok?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valentinotje

Ervaringen met Havens Draversbrok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:33

Dit is geen topic om havens draversbrok af te kraken maar ik zou graag jullie ervaringen met dit voer willen weten.

Ik geef mijn paard nu Pavo I, maar op stal hebben ze ook Havens Draversbrok...
Omdat het Havens toch iets goedkoper is zit ik te twijfelen of ik zal overstappen naar Havens...

Wat zijn jullie ervaringen met dit voer, is het geschikt voor een paard wat wedstrijden loopt, maar van zichzelf wel heet is, en heoveel voeren jullie ervan per dag en welke arbeid verricht jullie paard?

Alvast heel erg bedankt! Vingers aflikken

Nathalie

Anoniem

Re: Ervaringen met Havens Draversbrok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:37

Lucky krijgt sòchtends 1/4 draverbrok
en sàvonds 1/4
Wij rijden ong. 3 a 4 keer per week een halfuur tot 3 kwartier en 1 keer per week wordt hij gelongeerd Knipoog

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:18

ik heb van havens de basissportbork voor de ponies zij lopen 5a6 dagen in de week gemiddels 1 a 1.5 uur
hun krijgen varieren van 1/4 tot 3/4 per keer (2x per dag).
1 daarvan staat ook met veulen daarnaast krijgen zij ook nog pulp.
voor mijn paard waar ik wedstrijden mee rijd heb ik die ander van havens (oranje zakken) zij rijd bijna iedere dag 1 a1.5 uur.
Zij krijgt 2 scheppen en daarnaast nog 1 musli en pulp.

Ik heb ook jaren pavo gevoerd en nu sinds een klein jaar havens ze zien er nu beter uit dan eerst. Normaal vielen ze in de winter behoorlijk terug nu niet meer.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:25

mijn vorige paard kreeg draversbrok van havens. ik was er erg tevreden over. Hij stond wel vol in het werk en kreeg dan ook 2x 2 kilo per dag maar hij deed het er super op.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:30

ik voer de draversbrok van havens, ben er tevreden over hoor! mijn haflinger krijgt 1 maatschep per dag (verdeeld) en wordt dagelijks gereden(dressuurmatig, buitenrit, aangespannen of gelongeerd). Ze doet het er goed op en ziet er gezond uit.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:38

hoi,

wij hebben ook draversbrok gehad en pavo en over het algemeen vind ik dat je van pavo hetzelfde soort voer minder hoeft te geven voor een hetzelfde resultaat maar dat zal ieder voor zich zijn en gewoon een kwestie van proberen zijn. Ik heb persoonlijk liever pavo betere samenstelling van het voer minder gruis in de zak etc maar je betaald er ook wat meer voor.
Je zou ook besterly vitalic kunnen voeren als je paard toch energie genoeg heeft is een brok met 4 dubbele dosering vitamine en mineralen als gewone sportbrok hoef je maar een kilo te voeren qua vitamine en mineralen.
Veel succes.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:47

ik heb gekozen voor de Derby compact van Havens en muesli zonder haver, we voerden eerst Equiral, maar ook ivm het prijsverschil zijn we overgestapt op Havens. Dit is ook bix met alleen natuurlijke ingredienten. Het bevalt tot nu toe erg goed en de paarden 'drogen er erg mooi van op'. OK dan! je hoeft er maar weinig van te voeren en er zitten erg veel vitaminen etc. in!(het lijkt wel een reclametekstje als ik het zo terug lees)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:08

Wij voeren sinds een paar jaar ook Havens, met name de draversbrok maar ook enkele mueslis. Ze zien er prima uit, zitten mooier in hun vacht dan bij de vorige brok. En de papieren zakken spreken me ook wel aan.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:55

ikhad hiervoor pavo condition extra, hier bleef m'n paard wat mat bij, en hij zat niet goed in z'n vacht. op advies ben ik toen de havens draversbrok gaan proberen en jawel, hij ging ineens glimmen en kreeg veel meer energie.. super dus Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:01

dat ook, Evita had vroeger nog wel eens stalbenen maar nu met havens heeft ze dat nooit meer!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:03

Sting krijgt ook Draversbrok. Dit geeft meer energie (voer normaal altijd Basisbrok, maar die hadden ze niet meer bij de dierenwinkel Knipoog ). Dat merk ik echt wel aan Sting!
Voor de zomer neem ik dit denk ik weer, kan hij wel gebruiken.
Voor een wat heter paard kan je het denk ik beter niet nemen.

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:06

monieke83 schreef:
hoi,

wij hebben ook draversbrok gehad en pavo en over het algemeen vind ik dat je van pavo hetzelfde soort voer minder hoeft te geven voor een hetzelfde resultaat maar dat zal ieder voor zich zijn en gewoon een kwestie van proberen zijn. Ik heb persoonlijk liever pavo betere samenstelling van het voer minder gruis in de zak etc maar je betaald er ook wat meer voor.
Je zou ook besterly vitalic kunnen voeren als je paard toch energie genoeg heeft is een brok met 4 dubbele dosering vitamine en mineralen als gewone sportbrok hoef je maar een kilo te voeren qua vitamine en mineralen.
Veel succes.

Hij staat nu maar op een halfje per dag (dus 1/4de per keer) ivm een ongelukje wat hij zaterdag heeft gehad, morgen komt veearts...

Tijdens het trainen toen hij goed was voerde ik ongeveer 3/4de per keer, dit omdat hij zelf behoorlijk veel energie heeft en heet kan worden, hij krijgt wel 3x per dag dubbel hooi!
Wij voeren flink wortels bij....

Vinden jullie dit te weinig? (in me avatar staat ze foto)

In een paar reacties stonden dat jullie paarden beter in hun vacht kwamen enz, ik kan dit helaas niet zien, omdat die van mij geschoren is en nu ook niet zo glimt Tong uitsteken door zn kleurtje.

Ik ben benieuwd naar reacties...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:40

Ik voer mijn paard en mijn pony ook draversbrok. Toen mijn pony nog sgw liep sleet ie snel van alleen muesli. Pavo vind ik zelf 3 keer niks. Hij vervette enorm en zijn vacht werd er ook vettig en plakkerig van.
Ook kreeg hij er power plus mix bij.

Helaas is ie nu geblesserd en het is de vraag of ie ooit nog iets kan doen, zeker niet meer crossen en springen.

Mijn merrie was schraal toen ik haar kocht en trekt met de draversbrok goed bij.
Zij krijgt als we gaan crossen de derby compact brok en de power plus mix.
Nu doet ze het nog gewoon goed op de draversbrok en de Hartogh balans.

Krijgt mijn pony nu ook en hij wordt er iets rustiger van en iig niet dikker Haha!

Toch ben ik van mening dat goed ruwvoer het allerbelangrijkste is voor een paard.
Wij hebben nu beter ruwvoer als een paar maanden terug en ik merk dat ik dan met minder krachtvoer toe kan.
Het enige nadeel is is dat de pony niet echt gaat afvallen met dit ruwvoer Schijnheilig

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 21:11

Allemaal alvast bedankt voor de reacties! Meer reacties zijn uiteraard meer dan welkom!!!

Ik denk dat ik dan toch maar de overstap ga maken, zit nog beetje te twijfelen (nogsteeds Pling )

Vinden jullie 1,5kilo per dag te weinig voor een paard wat traint?

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:18

Ik voer mijn verzorg paard het toevallig ook bij. Normaal krijgt hij gewone brokken, maar als ik gereden heb geef ik hem een halve maatbeker extra erbij met draversbrokken, en ze vind ze supper lekker. Ze vreet volgens mij heel veel (staat altijd te eten op wei enzo), maar dikker wordt ze niet, ze is nu eenmaal smal gebouwd Knipoog. Verder neem ik prive lessen met haar en doe ik die oeffenen, rij zoiets 3 tot 4 keer per week. Geen wedstrijden, meer recreatief.
Laatst bijgewerkt door Schatjes op 02-02-05 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:18

Mijn wedstrijdpaarden krijgen oa draversbrok van Havens.
Eerder voerde ik altijd Subli, maar de granenmix van Subli beviel me niet en de prijs van Subli was ook aarder hoog. Daarom ben ik overgegaan naar Havens. En dat bevalt me perfect!

Ze eten het Havens voer perfect (zelfs onze moeilijk etende pony, die het Subli voer geregeld liet staan).

Om even een voorbeeld te geven, ik geef Lucky (wedstrijdpaard) 's ochtends 1 schep en 's avonds 1 schep draversbrok.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:30

Wij voeren thuis ook draversbrok van Havens. Marco (hafilinger) krijgt 1 kilo per dag en doet het er goed op!
Wat me idd ook aanspreekt zijn de papieren zakken, scheelt in de container en heb je iets voor het oud papier in te doen Haha!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:10

Bij ons op stal voeren ze ook havens draversbrok, geen een paard doet het er slecht op, ze zitten allemaal mooi in hun vacht en zijn goed op conditie!

En of 1,5 kilo genoeg is? Ik weet niet wat je paard voor ras is (warm/koudbloed) hoe oud hij is, wat voor arbeid ie allemaal verricht?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:50

Mijn paard heeft ook een poosje op deze brok gestaan.
Ze kreeg maar 2 kg, maar werd er veel te "heet" van.
Ik herkende echt mijn paard niet meer terug. Het was elke dag weer een gevecht. Ze zag er wel super uit, maar het was voor haar iets teveel van het goede. Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:07

Banjer krijgt ook Havens Draversbrok... (alle paarden op stal krijgen dat... Haha!) en ze doet het er prima op!

Ze ziet er goed uit, loopt lekker, ze wordt niet dagelijks gereden (2-3 dagen vrij in de week), maar ze wordt er totaal niet gek van....
ik ben er dus erg tevreden over... Lachen

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 09:37

Melissa schreef:
Bij ons op stal voeren ze ook havens draversbrok, geen een paard doet het er slecht op, ze zitten allemaal mooi in hun vacht en zijn goed op conditie!

En of 1,5 kilo genoeg is? Ik weet niet wat je paard voor ras is (warm/koudbloed) hoe oud hij is, wat voor arbeid ie allemaal verricht?

Jah het is een warmbloed, uhm hij is ong. 6/7 jaar, en momenteel zijn we alleen maar aan het stappen (vanmiddag veearts Boos! ) Maar normaal rij ik hem 3/4 keer in de week omgeveer 3 kwartier, en dan trainen we een beetje wedstrijdgericht. (of ik longeer hem)
Moet wel zeggen dat hij er opzich wel licht gebouwd uitziet... zal even kijken of ik vanmiddag een foto kan plaatsen Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:40

Ongeveer 2 jaar heb ik draversbrok gevoerd, maar ik merkte dat Imker het er niet fijn op deed. Ik ben toen overgestapt op Pavo Energy-Control, samen met granenmix en dat werkt veel beter.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:41

Ameretto heeft jarenlang Pavo 2 gegeten. Daarvan kreeg hij ruim 2 kg per dag. Op onze huidige stal voeren ze draversbrok van Havens en daarvan heeft hij aan 1.5 kg genoeg. En dat terwijl hij in de loop der tijd zwaardere arbeid is gaan verrichten: hij loopt nu klasse 3 endurance en L-sgw. Daarnaast krijgt hij nog muesli, maar die hoeveelheid (1 schep per dag in het seizoen en 0.5 schep buiten het seizoen) is altijd hetzelfde geweest.

Hij doet het IMO goed op die draversbrok, ik ben er tevreden over. Lachen

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 23:50

Onze hele stal staat op Havens en ze zien er allemaal geweldig uit! Mijn paard krijgt er 3x 3/4 schep van per dag, werkt iedere dag behoorlijk, heeft een glanzende vacht en zit goed in het vlees. Ik heb slechte ervaringen met Pavo, vind het helemaal niets.