Chip op naam laten zetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1metjePaard

Chip op naam laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:20

Wie heeft hier ervaring mee? Mijn paard was al gechipt voor ik haar kocht! Nu wil ik het chip nummer laten koppelen aan mij zonder dat ik haar bij het stamboek op mijn naam laat zetten kan dit?

Bedankt alvast voor de reacties

sandr0

Re: Chip op naam laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:31

dat ligt er aan. MIjn paard was gechipt voordat ik m kocht bij id chips in belgie. Toen hij van mij was heb ik naar hun mijn adres en naam-gegevens gstuurd en stond ie dus op mijn naam zonder dat ik ook een paspoort had aangevraagd. Nu is een paspoort natuurlijk verplicht en heb ik alsnog een paspoort aangevraagd bij de knhs. Was wel omslachting omdat eerst de dierenarts de chip af moest komen lezen en een formulier in moest vullen met alle aftekeingen e.d wat ik dan weer op kon sturen naar de knhs. Nou ik hoop dat je er wat aan hebt. succes!

Piggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:48

Als je het chipnummer met alle barcodestickers opstuurt naar de knhs met een briefje erbij dat je het chipnummer graag op jouw naam wilt laten zetten dan wordt dit zo geregeld.
Heb ik vorige week op dezelfde manier gedaan met mijn paard

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 09:28

Piggel schreef:
Als je het chipnummer met alle barcodestickers opstuurt naar de knhs met een briefje erbij dat je het chipnummer graag op jouw naam wilt laten zetten dan wordt dit zo geregeld.
Heb ik vorige week op dezelfde manier gedaan met mijn paard

klopt maar dan heb je inderdaad de extra barcodes ook nodig en die had ik niet en boris stond verder nog nergens in nederland geregistreerd dus word t alweer wat lastiger

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 12:05

Ik heb dus ook geen extra barcodes.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:09

monique05 schreef:
Ik heb dus ook geen extra barcodes.

dan moet je dus je dierenarts bellen en langs laten komen. hij gaat de chip aflezen en een formulier invullen met alle gegevens er op van jou en van het paard. Dit formulier kan jij dan opsturen ( met copy van je entingsboekje waar de barcode wel in zou moeten staan) naar de knhs als je paard rasloos is of naar het stamboek van je paard. Succes ermee!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:14

Wat kost dit dan ongeveer?
En het stamboek op naam laten zetten?

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:42

ik was 40,- aan de dierenarts kwijt en ik geloof dat de rekening van knhs 33,- was.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 18:58

Ik vind het ergens raar dat als je een paard koopt die al gechipt is je nog eens kosten moet maken om dat op je naam te laten zetten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:17

Je hebt wel een paspoort bij je paard?
Staat op blz 49 van het paspoort (de nieuwste anders even zoeken naar "toelichting gebruik paspoort" )

Je moet schriftelijk melden bij de paspoortuitgevende instantie dat betreffende paard geheel of gedeeltelijk van eigenaar is gewisseld.

Heeft je paard geen paspoort dan zul je via het stamboek/KNHS een paspoort aan moeten vragen. Er komt dan een schetser/PPC aan huis en die zal je de rest vertellen.

Als je meer vragen hebt kun je ook de site van de pVV/PVE raadplegen:
www.nl-paardenpaspoort.nl daar staat ook een telefoonnummer en naam als je meer of andere vragen hebt dan die die op de site staan. Haha!