Eerst lessen, dan paard, of met nieuw paard lessen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Eerst lessen, dan paard, of met nieuw paard lessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 23:11

Hey allemaal

Heb even een klein vraagje.. Volgend jaar zomer komt er een eigen paard Haha! Maar nu had ik een vraag. Ik wil met dat paard eigenlijk veel buiten gaan rijden en 1 a 2 keer lessen in de week. Maar nu zat ik te denken.. Is het nou beter om nu al les te gaan nemen ergens om het weer beter te gaan doen (rijden) of maakt dat niet zo veel uit en kan ik net zo goed beginnen met lessen als die er eenmaal is. Ik rij nu namelijk al 6 jaar paard. Waarvan 2 jaar les. Maar merk aan veel dingen dat ik veel dingen nog fout doe. Tenminste, mijn houding en zit is niet alles meer Bloos Dus wat vinden jullie? Eerst lessen of gewoon lekker beginnen met het paard zelf als die er is. (ik kan dus wel rijden alleen al lang niet meer zo goed als hoort) Zeg even wat je vind en ook waarom Knipoog ALvast bedankt! OK dan!

Seventje

Re: Eerst lessen, dan paard, of met nieuw paard lessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:19

Als je zelf al zegt dat je nog wel wat wil verbeteren aan je houding en zit. Waarom zou je dan niet alvast van te voren gaan rijden? Kan je straks als je je eigen paard hebt vast al weer wat beter rijden (dan ben je wat zekerder) en kan je met je eigen paard nog verder leren.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:23

Zou ik ook doen, eerst alvast lessen.
Kan je toch een boel dingen weer ff ophalen en verbeteren.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:28

Te vroeg lessen kan geen kwaad meid en dan ben je maar lekker aan het rijden en aan het oefenen je leert altijd were bij.
Het hant ook een beetje van het pard af dat je wil kopen. Voor een jong dier dat nog doorgereden moet worden moet je wel handig zijn hoor om niet in de problemen te komen. Een meer doorgetraind paard zal minder heftig reageren.

maar als je het leuk vind zou ik vooral lekker gaan lessen. Kwaad kan het zeker niet, je doet er altijd je voordeel mee om meer te leren.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 07:38

Zou nu al beginnen met lessen. Dan kan je vast aan je houding enz. werken. Foutjes sluipen er makkelijker in dan dat ze eruit zijn! Les is voor iedereen goed. Met je nieuwe paard kan je dan wellicht even wat intensiever gaan lessen in de beginperiode (extra) en daarna gewoon 1x pw of om de week.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:46

Gewoon gaan lessen, dan zul je vanzelf beter gaan rijden en zal het rijden en lessen met het nieuwe paard een stuk makkelijker gaan.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:52

Nou alles is eigenlijk al gezegt en ik sluit mij daar volledig bij aan. het kan geen kwaad om alvast lekker weer te gaan rijden, zo ben je er meer klaar voor als je eigen paard strax komt. Daarna gaan lessen met je eigen paard kan dan natuurlijk ook nog!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:57

Meteen lessen nemen!

Vergis je niet in de dingen die op je af komen met een eigen paard!

Als je nu meer lessen neemt op een doorgereden,vertrouwd paard kun je ook beter aanvoelen bij je aan te schaffen paard (proefrijden)wat je wel en niet aankan!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:14

Nu al lessen nemen, daar hebbenjij en het toekomstige paard allebei alleen maar profijt van!
Heel veel plezier!