Onderhoud pony per maand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_deB

Onderhoud pony per maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:33

Hallo,,!

Ik weet dat hier al duizenden topics over zijn, maar aangezien bokt is veranderd kan ik de zoekmachine niet meer vinden.
Dus ik vraag het nog 1 keertje.

Wat zijn jullie kwijt per maand aan onderhoud van je pony? Een vriendin van mij krijgt waarschijnlijk een eigen pony, de pony loopt niet op ijzers, en komt op een stalling te staan die € 150,- per maand is inclusief uitmesten en voeren.

Dus waar moet ze elke maand aan denken en hoe duur is dat? Wel graag per maand gerekend.

Groetjes karin

caro_vt

Re: Onderhoud pony per maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:46

Effe grof gerekend:

Stal:
150 euro (Ik neem aan dat er niets bij inbegrepen zit qua voer, anders trek je dat er effe af!)

Voer: stel dat we 2 kilo per dag voeren. Een zak pavo van 20 kg kost ruwweg 9 euro. Dus dat zijn 3 zakken per maand of 27 euro.

Hoefsmid: vierkant beslaan 50 euro. Gebeurt om de 2 maand. Maandelijks is dat dus 25 euro.

Veearts: inenting is iets van een 30 euro geloof ik. Maar laat ons zeggen 10 euro per maand moest je hem nog es nodig hebben.

Stro: 3 botten per week. Dat is 12 euro / maand.

Hooi: 2 botten per week. Dat is 16 euro / maand.

Alles samengeteld komen we aan:
150 euro + 27 euro + 25 euro + 10 euro + 12 euro + 16 euro = 240 euro.

Reken daar ook nog je les bij (als je die hebt) en hou rekening met extra aanschaffen als een setje Haha! , een pot hoefvet, een ziek paard dat behandeld dient te worden,...

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:27

evt. ziektenkosten verzekering 100 euro per jaar, dus 8,30 per maand.
wormkuren:11 euro per stuk, dus 5.50 per maand.
bekappen: 20 euro per keer,dus 10 euro per maand.
inenting: 30 euro per jaar , dus 2.50 per maand.
voer zit dus al bij de stallingskosten in,als krachtvoer er niet bij in zit:dit kost ongeveer 7 euro per zak van 25 kg.
en niet te vergeten alle extra spullen die je nog nodig denkt te hebben in de loop der tijd.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:08

Veeartskosten is inclusief ontworming gerekend.

Reken op 2 x ivermectine en 2x ivermectine + pyrantel = 75 euro + de rest is nog 35 euro en daar kom je mee toe voor een inenting van je paard + inenting tegen bloedwormen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 18:16

het voer zit dus bij de stalling inbegrepen, de spullen en alles is zeg maar een aanschaf,,de aanschaf zit wel goed, het gaat alleen even om die maandelijkse kosten.
Dus je zou zeggen zo'n € 190,- per maand.

Bedankt allemaal..