Verenigingskrantje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jantina

Verenigingskrantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:04

Sinds een tijdje zit ik in de redactie van het clubblaadje van onze vereniging.
Soms is het erg moeilijk om nieuwe artikelen of een nieuwe "reeks" te bedenken.
We hebben regelmatig eens een productbeschrijving, soms krijgen we een verslagje van een wedstrijd oid en natuurlijk de uitslagen.
De laatste tijd hebben we een stukje dat heet "het Hoefijzer". Iedere keer schrijft iemand een stukje over zijn paarden (-verleden) en geeft het hoefijzer dan aan iemand anders door.
Dat is altijd een leuk terugkomend item.

Hebben jullie ook een clubblaadje en hebben jullie nog originele ideen?
Wat wordt er in jullie blaadje geplaatst en wat vind je het leukst om te lezen?

Ik probeer weer eens wat nieuwe ideen op te doen Pling

Mickey

Re: Verenigingskrantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:12

Ik lees het echt zelden Scheve mond
Ik blader het door en lees de dingen die ik echt moet lezen aangezien het voor de vereniging is, maar de rest...

Ik weet dat er bij ons ook iets in staat van dat ruiters iets over zichzelf vertellen. (Maar ja, vaak weet je toch niet wie het is aangezien we geloof ik iets van tegen de 200 leden hebben).

Verder staat er bij ons ook altijd een prijsvraag in, waarbij je een cadeaubon van een ruitershop kan winnen.

Tja, ik weet eigenlijk niet wat ik er nog in zou willen.
Lees toch alleen het hoognodige en de rest lees ik in diverse paardentijdschriften Knipoog

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:14

Misschien moet ik er nog even extra bijvertellen dat het een kleine vereniging is Knipoog Een iedereen-kent-iedereen-vereniging.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:54

ons verenigingssuffertje staat op onze website, misschien kan je er wat ideeën uit halen. Is ook een ons-kent-ons verhaal Tong uitsteken Knipoog

kijk op www.pretpraat.nl bij 'Pretpraat'

Nolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:01

Die stukjes over iemands (paarden) verleden blijven altijd leuk. Hebben jullie vaste of bekende instructeurs? Laat hen een halve pagina met rijtechnische tips vullen. Trek een pagina uit voor advertenties binnen je ruitervereniging, maak een leuk stripje, maak een overzicht 'paarden in de media' noem maar op. Hou een topic paardengeschiedenis bij of schrijf elke uitgave over een andere discipline in de sport (al houd dat op een gegeven moment ook wel weer op Haha! ) Er is genoeg, je moet het alleen zo schrijven dat het interresant is voor je leden, das nog het moeilijkste! Succes

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:33

Paard van de maand. Dat is ook leuk: een stukje schrijven over het paard en dan iedere keer een ander. Evt. advertentierubriek.
Alfabet behandelen: iedere keer een paar letters en daar dan een stukje over schrijven (D = dressuur, B = bit, C = caprilli enz)