Buigproef??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krummel

Buigproef??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 17:43

Ik wil graag weten wat een buigproef is ik las het net ergens in een topic maar weet niet wat het betekend. En de zoekmachine is zoek Huilen Wie weet er voor mij een paar topics waar het ook in staat of als je het weet het even zou willen vertellen?

groetjes Minouk.

Ecudes

Re: Buigproef??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:56

Ik ben niet erg slim en heb er niet veel verstand van, dus wacht maar tot er een slimmer iemand reageert maar volgens mij zit het globaal zo:

Een buigproef wordt uitgevoerd om te kijken of een paard bepaalde beengebreken heeft. Een been wordt gedurende bepaalde tijd opgetild in een bepaalde houding en als het paard dan kreupel wegdraaft kan dat op beengebreken duiden.

Verbeter me waar t niet klopt Bloos

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 17:57

Okay dankje zo ben ik iniedergeval al verder dan dat ik zelf was

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:59

Myra1 schreef:
Ik ben niet erg slim en heb er niet veel verstand van, dus wacht maar tot er een slimmer iemand reageert maar volgens mij zit het globaal zo:

Een buigproef wordt uitgevoerd om te kijken of een paard bepaalde beengebreken heeft. Een been wordt gedurende bepaalde tijd opgetild in een bepaalde houding en als het paard dan kreupel wegdraaft kan dat op beengebreken duiden.

Verbeter me waar t niet klopt Bloos

voor iemand die zichzelf niet slim vind klopt t aardig hoor!! Haha!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:06

ze hebben het bij mijn paardje ook gedaan. ze moest wel met haar been dat niet werd opgetilt op zo een schuin verhoogje staan een bepaalde tijd en dan moet je idd direct wegdraven

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:07

tklopt van myra 1 zo hebben ze het bij mijn haflinger ook gedaan!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:16

Je buigt het voorbeen helemaal met de hoef richting de bovenkant van z'n been zodat de knie helemaal dubbel zit. Dit moet je dan een paar tellen vasthouden en dan wegdraven. De eerste pas mag hij kreupel lopen, maar daarna moet het over zijn. Het is om te kijken of je paard spat heet, het wordt ook wel spatproef genoemd.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:19

Anouar15 schreef:
Je buigt het voorbeen helemaal met de hoef richting de bovenkant van z'n been zodat de knie helemaal dubbel zit. Dit moet je dan een paar tellen vasthouden en dan wegdraven. De eerste pas mag hij kreupel lopen, maar daarna moet het over zijn. Het is om te kijken of je paard spat heet, het wordt ook wel spatproef genoemd.

Klopt Ja maar je moet het been een minuut zo vasthouden, tenminste dat heeft de dierenarts ons verteld Knipoog

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:19

Ik heb even in een oud rapport van het paard van mijn zus gekeken, bij de buigproef stond negatief (meer niet), is dat nu goed of slecht?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:44

Als er niks bij staat denk ik dat ze met negatief bedoelen dat er niks te zien was. Anders was hij niet goedgekeurd.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:44

RanouK schreef:
Ik heb even in een oud rapport van het paard van mijn zus gekeken, bij de buigproef stond negatief (meer niet), is dat nu goed of slecht?

Ik weet het niet in 'onze' taal is dat juist negatief maar in een ziekenhuis betekent negatied juist dat de test negatief is en dus dat ze het niet heeft.
Maar ik heb geen flauw idee hoe dat in jou geval zit Verward

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:28

Oke, begon mij al zorgen te maken. Haha!