Hoe vertel ik mijn moeder van mijn nieuwe verzorgpaardjes?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinusjuh

Hoe vertel ik mijn moeder van mijn nieuwe verzorgpaardjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 16:51

Hoi mensen!
Ik zit op dit moment in 6 VWO en mijn cijfers zijn niet al te best. Nou doe ik wel al mijn huiswerk, dus daar ligt het niet aan. Ik heb van woensdag t/m vrijdag 's middags vrij en maandag en dinsdag heb ik ook al niet zo'n lange dag. Nou rij ik al een aardig oud haflingertje, die ik graag alles wat rustiger aan wil laten doen. Natuurlijk wil ik hem eens of twee keer in de week rijden, maar daar is de zaterdag een perfecte dag voor. Nou heb ik dus twee bijrijdpaardjes erbij om mijn andere paardje Warco niet teveel te belasten. Ik ben daar nu een paar keer geweest. Het is daar een super adres, want ik hoef maar eens per week te komen, en als ik zin heb vaker. Ik weet nou al zeker dat mijn moeder moeilijk gaat doen als ik het zeg. Wat vinden jullie? Halverwege de route zit Warco dus zorgen voor hem kan ik best, en zo hem wat meer rust gunnen. Hoe vinden jullie dat ik deze twee nieuwertjes moet aankondigen aan mijn moeder? Ik dacht er al aan om het 'samen' met iemand te doen, en dat die graag doordeweeks wil rijden, omdat ze in het weekend weinig tijd heeft, en dat ik ze zaterdag rij. Nou vind ik dat niet zo leuk om te zeggen, omdat ik dan lieg. Maar om mijn moeder nou van de domme te houden is wel het domste wat ik kan doen. Stel je voor dat ik er af val en in de rimboe terecht kom gebroken en wel! Leg het dan maar eens uit! Ik ben er nu twee keer geweest, dus ik vind echt dat ik het moet zeggen, maar hoe??? Sorry voor het lange verhaal, maar ik wil graag jullie reactie hierop horen.
(Ik heb trouwens pas weer in maart toetsen, en dat maar twee weken, dan een maand vrij om mijn examens te leren, dus in tijdnood zit ik niet.)

Ineke2

Re: Hoe vertel ik mijn moeder van mijn nieuwe verzorgpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:57

Als je cijfers niet best zijn zou ik maar gewoon eerst goed leren, niet alleen voor de tentames en examens. Gewoon iedere dag. Zo heb je het straks makkelijker met je examens, dan hoef je niet te stressen.

Lekker tutten met het oude haflingertje is ook leuk in plaats van alleen maar rijden. Dat komt dan wel weer als je cijfers beter zijn.

School gaat voor, dat is voor je toekomst!

Zo denkt je moeder er ook over, want anders zou je niet zo bang zijn om haar te zeggen dat je nog 2 andere paarden verzorgd sinds kort.

Tinusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 17:02

Ik leer zo'n twee a drie uur per dag, en ik heb al bijna alles af en loop ontzettend voor op mijn schoolwerk, dus meer dan dat kan ik toch niet doen? Het gaat mij echt niet alleen om het rijden hoor, maar ik wil ook wat anders doen met mijn vrije tijd dan leren...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:40

Als jij thuis laat zien dat je je ECHT inzet voor je school, en als je kunt aantontn dat je niet MEER tijd kwijt bent aan de paardjes, dan moet het toch gewoon kunnen?
Succes.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:19

hey kijk dit probleem klinkt me bekent in de oren.

ik zit nu in 3 vmbo maar heb een heel verhaal achter de rug in de eerste 2 jaar.

in de eerste had ik wat probleempjes en geen zin meer waardoor ik ben gaan spijbelen (waar ik nu erg spijt van heb) nou daar problemen van en 2e ging ook niet echt lekker.

nu kreeg ik van me instuctrice te horen dat als ik wilde én MOCHT van me ouders dat ik dan met een paardje van haar officiele wedstrijden mocht rijden.
nou ja erg leuk maar ja na al die problemen op school kon ik naar het `ja´woord van me ouders fluiten.

ik heb het weer met frisse moed opgepakt (en met een doel in ogen) ben ik weer vrolijk super me best gedaan op school.
toen me ouders dit zagen vonden ze het goed (maakte het niet meer uit hoe vaak ik naar me paardjes ga)
nu zit ik vol vreugde weer op school en heb er steeds zin in en me cijvers vliegen omhoog.

dus wat ik eigenlijk wilde zeggen is: nu je een doel voor ogen heb (dat als je goede cijfers heb je je pardjes wel mag erbij doen) zal het wat makkelijker en ben je nog meer gemotiveerd.
en als je je goede cijvers heb ga dan pas naar je ouders.

en zo als iedereen zegt : SCHOOL GAAT VOOR!
(spreekt uit ervaring) Tong uitsteken

Tinusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:25

dank je voor de reactie, maar ik kan echt niet meer doen, maar ik had het de laatste tijd ook een beetje druk met school. anders in de vakantie vragen?

en trouwens, aan spijbelen doe ik niet, en maak al mijn schoowerk: ik ben echt superbraaf Bloos ik zal het wel eens voorzichtig brengen

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:15

jeetje, ik denk wel dat het kan met de tijd enzo, maar hoe je je mams dat uit moet leggen???!!

daar weet ik zelfs geen raad op. misschien moet je het idd voorzichtig naar voren brengen.. sorry, ik kan je niet helpen maar toch suscces!

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:13

Ik zou het gewoon zeggen, als je goede resultaten blijft houden maakt het toch niets uit?

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:34

okeej veel succes!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:49

Je moeder weet van je andere verzorgpaard toch? Ga gewoon zorgen dat je cijfers beter worden en ondertussen ga je gewoon 1x per week naar die andere twee met de woorden: ik ga naar de haflinger ofzo

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:53

begin met iets leuks... bijvoorbeeld een goed cijfer op school Ja werk altijd Bloos

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:00

calypso1989 schreef:
begin met iets leuks... bijvoorbeeld een goed cijfer op school Ja werk altijd Bloos

ahahh juist werkt echt altijd!!!

Tinusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 20:13

bedankt voor de reacties, hier doe ik echt ideeen mee op! Haha! ik ben al begonnen met het laten zien van mijn planning voor het hele jaar aan mijn moeder (nog maar 5 toetsen over twee weken verdeeld eind maart.... --> ik heb de eigenaar van de friezen dat gezegd, en dan hoef ik echt niet van ze te komen) Daar kan ze niet onderuit. Tong uitsteken
Ik heb misschien een goede oplossing gevonden, en dat is de volgende: Ik heb een vriendin waardoor ik altijd nieuwe paardjes voor elkaar krijg door telkens mee te gaan. Na een maandje is ze meestal weg bij die paardjes en blijf ik alleen over. Als ik nou eerst telkens onder het mom van 'meegaan' ga, en dan na een maandje zeg dat ik ook alleen daar mag komen in het vervolg, kan ze niets ervan zeggen. Dan ben ik daar gewoon ingeburgerd! Tong uitsteken Wat dachten jullie daarvan?
Ik vertel toch wel liever dat ik daar ga rijden, want hoe lief dat paard ook is, het blijft een vluchtdier!
Vandaag was ik er al voor de derde keer op en ik heb nu al een buitenrit van een uur gemaakt Knipoog En zaterdag ga ik de andere fries beleren, dus heb iik best kans dat ik er eens afval Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:18

Meen je dat nou serieus?
Zaterdag even een Fries beleren?

Iig ga eens zorgen dat je gopede cijfers haalt op school... ontspanning is belangrijk (en als je het niet overdrijft erg goed voor je cijfers) maar zorg eerst maar eens dat je het verdient.
Of wil je je hele leven.....

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:35

Als je gewoon 6en en 7en haalt ben je er toch door.
Je hoeft niet persee 10en te halen, erdoor gewoon door zijn met een normaal cijfer is ook goed.
Tenzij het je bedoeling is om the best te zijn op school eh. Knipoog

Tinusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 07:37

RanouK schreef:
Tenzij het je bedoeling is om the best te zijn op school eh. Knipoog

Altijd he Tong uitsteken jongens, begrijp me nou goed: ik ben drie uur per dag bezig met mijn huiswerk, en als ik dan nog tijd over heb, tja, dan ga ik rijden. Ik maak al mijn huiswerk, en de leraren vinden ook dat ik me super inspan! Ik vraag zelfs extra werk, dan doe ik toch nog wel genoeg aan school??? Als dit nog niet genoeg is wat ik eraan doe, weet ik het ook niet meer Verdrietig

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:03

Ik denk dat alleen jij kunt bepalen of je genoeg doet. Of je genoeg tijd spendeert aan het leren. En ook genoeg tijd neemt om tot rust te komen en dus bijvoorbeeld te paardrijden.

Het zou namelijk wel een beetje jammer zijn als je nu je eindexamen van het vwo niet haalt, omdat je zo graag zou willen paardrijden. En je gaat je echt voor je hoofd slaan als dat zo is.
Dat heb ik wel gedaan, nu opzich best wel spijt van mijn keuze om van 5 vwo, naar 5 havo te gaan. Wel mijn havo diploma cum laude gehaald, maar daaruit blijkt wel weer dat ik ook best wel vwo had kunnen doen. Als ik er maar meer voor gedaan had!!!

Trouwens.. een gebroken arm, dat is niet handig hoor... die wel een beetje voorzichtig doen zaterdag Knipoog

Tinusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:07

ik leer echt genoeg, hoor, maar als het gewoon niet lukt, lukt het niet. Ik heb de eerste keer daar ook meteen gezegd dat ik soms gewoon een tijdje niet kom, om zo niet om te komen in schoolwerk! Haha! Don't be afraid, als ik niet slaag (wat ik niet van plan ben Tong uitsteken ) dan komt het echt niet door de paarden! Ik ben niet gek Knipoog Bedankt voor de reacties

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:09

De laatste tijd zijn er bij mij ook wat paardjes bij gekomen. Aangezien het voor mij ver fietsen is (3 kwartier ) wist ik dat mijn moeder er niet blij van zou worden, aangezien ik ook in het eindexamen jaar zit ..

Ik heb allereerst tegen de eigenaars gezegt dat ik in periode van tentamens en examens mss wat minder zou kunnen komen. Maar dat vonden ze allen meer dan logisch.
Thuis heb ik het gewoon heel enthousiast aan me ouders verteld. Hele verhalen erover vertelt, hoe leuk ze wel niet is etc. (helpt vaak Tong uitsteken )
En daarna begonnen over dat je al geregeld hebt dat je in drukkere tijden niet perse hoeft te komen enzo.
Heeft bij mijn moeder iig geholpen.

Ik denk niet dat het helpt om te gaan zeggen dat je met een vriendin meegaat, want eens komt dat toch uit.

Tinusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 14:37

Fredt schreef:
De laatste tijd zijn er bij mij ook wat paardjes bij gekomen. Aangezien het voor mij ver fietsen is (3 kwartier ) wist ik dat mijn moeder er niet blij van zou worden, aangezien ik ook in het eindexamen jaar zit ..

Haha, zitten we dus in het zelfde schuitje Tong uitsteken Ik vertel het mijn moeder maar gewoon, en dan zien we het wel. En ik hoef maar 20 min. te fietsen, dus dat valt wel mee Knipoog Net al twee uur mijn huiswerk gezeten, en nu ben ik klaar! dus ik ga maar is naar de paarden: dat heb ik wel verdiend. Jullie zitten vol goede raad, bedankt! Vork