Slapen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjokkemeule

Slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 14:55

Het zal wel een ietwat vreemde vraag zijn Clown
Maar is het jullie ooit gelukt om je slapende paard / pony te betrappen dat deze sliep en dan te kunnen benaderen ?

Vorige eigenaresse heeft mijn paard 3 jaar gehad, en is het 1 maal gelukt omdat madam zo diep lag te maffen in de bak onder de zon, dat ze volledig van de wereld was. Haha!

Zou het mogelijk zijn om een paard dat zo licht slaapt te kunnen benaderen ?

cobiie

Re: Slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:03

Toen ik jonger was ben ik ooit op de buik van mijn slapend veulen in slaap gevallen. Bloos Maar meestal worden de pony's heel snel wakker als ze mij horen naderen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:13

Ik denk dat ze snel wakker worden omdat ze vanuit hun natuurlijke gedrag snel moeten kunnen reageren als er een roofdier komt.
Ik kan wel bij mijn paard gaan zitten, maar hij slaapt dan niet. Elke dag tussen 1 en 2 ligt hij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:13

Ik heb het 1x gehad.
Toen ik uit mijn werk kwam lag Sugar in de wei, helemaal plat. Meestal ligt ze niet helemaal plat, maar meer half 'liggend'.
Normaliter hoort ze de auto al aankomen en komt dan overeind, nu bleef ze plat liggen.
Dus ik met hartkloppingen de paddock in en naar haar toe. Pas toen ik haar aanraakte en haar naam riep schrok ze echt wakker (en kwam meteen overeind).

Volgens mij zijn toen mijn eerste grijze haren doorgebroken Cool

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:16

Als ze lekker liggen kan je er vaak wel bij komen.Als ze echt liggen te slapen zou ik er niet heen gaan want dan schrikt je paard zich waarschijnlijk te pletter.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:16

Mijn tinker lag vorige week zo diep te slapen in haar stal, dat ze zelfs niet wakker werd toen de pensionhouder haar een zet gaf. Toen hij weg liep om te gaan bellen, schrok ze wakker, en stond ze direct op om te gaan eten!
Ik zie haar zelf nooit slapen, maar hoor het van andere regelmatig. Ze schijnt ook flink te kunnen snurken Haha!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:30

Echt slapend heb ik ze nog nooit kunnen benaderen.
Wel dat ze gewoon bleven liggen, en dat ik ertegen aan kon gaan zitten/ liggen Lachen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:10

Ik heb het inderdaad ook 2x gehad, van euhm.. Adem je nog?? Je schrikt je rot! Ik ben maar niet de stal ingegaan voor het geval ze zich rot schrikt en iets geks doen.. Met een bakje met biks rammelen (Moest nog flink rammelen) en mevrouw werd wakker; Eten, eten waar?? Clown Haha!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:16

Heb ik van de zomer wel eens gehad, meestal ligt ze rechtop zegmaar en dan ziet ze me aankomen. Deze keer lag ze helemaal plat en ik riep zodat ze niet zou schrikken als ik ineens naast haar stond. Geen reaktie...
Nog maar eens roepen, ik kreeg toch wel een akelig gevoel. Maar ze sliep echt want ze bewoog ook een beetje met haar hoeven, net als een hond dat doet! Dromen Echt kei lief!

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:50

Sandor kan al vanaf veulen af aan heerlijk met zijn hoofd op mijn of mijn moeders schoot slapen. Als hij in stal ligt kan ik of mijn moeder bij hem gaan zitten en dan legt hij zijn hoofd op je schoot om zo een hele poos te gaan maffen vind hij heerlijk. Slapen Hij weet ook niet beter want vanaf het eerste uur dat hij was geboren hebben we hem op schoot genomen.