de bongerd 'manege' vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jen_iis

de bongerd 'manege' vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 11:48

ik heb gehoord dat manege 'de bongerd' de ponys de hele dag in hun stal opgezadeld laat staan Verdrietig wie weet hier meer over te vertellen? ik heb ook gehoord dat ze de ponys gewoon kijhard door de bosjes laten crossen. Verward Ik wilde naar dit ponykamp maar nu ik het zo hoor.. wie weet hier meer van af? groetjes jolijn. *o/*

MISTRAL94

Re: de bongerd 'manege' vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:16

Heeft De Bongerd laatst niet een keer in de Bit gestaan met de manegetest?! Daar kwam die volgens mij wel goed vanaf....

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:41

Als je wilt kun je over alle maneges wel iets akeligs zeggen. Maar of het waar is?? Knipoog

Ik heb ongeveer een jaar bij de Bongerd gereden en ik vind het een hele fijne manege. De paarden en ponies staan inderdaad opgezadeld klaar VOOR de les. Dus niet de hele dag, maar misschien een half uurtje voor de les leggen ze het zadel er al op. Zij (instructrices en stalpersoneel) doen dit omdat ze dan zeker weten dat alle dekens en dekjes e.d. er goed onder liggen. Natuurlijk zijn de singels niet aangesingeld! Verder staan ze altijd lekker schoon in het stro, zoals het hoort.

De Bongerd beschikt over veel weiland en de paarden en ponies komen er dan ook geregeld uit. In de zomer was het zelfs zo dat er een aantal paarden en ponies met 'vakantie'' ging. Ze worden dan lekker in het land gezet voor een paar weekjes en mogen dan lekker niksen.

Je kunt rondom de manege geweldig buiten rijden. En dan is het best wel eens leuk om, met mensen die kunnen rijden, lekker in een galop door het bos te sjezen!! Als je een beetje zeker van jezelf op je paard of pony bent dan is dat toch bijna wel het summum van buiten rijden? Natuurlijk ga je dan niet dwars door de bosjes heen... De meeste mensen letten namelijk naast op het hoofd van hun paard ook op hun eigen hoofd en takken van bosjes en struiken in je gezicht is nou niet zo fijn, lijkt me.

Dus..ik weet niet wie jou die indianenverhalen verteld maar die heeft een rare interpretatie van de werkelijkheid en weet dus niet hoe dingen zitten. Koe

Geloof dat ponykampen daar altijd als heel fijn ervaren worden dus ik zou gewoon lekker gaan, als ik jou was!! Vork

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:21

ik heb een jaar op de bongerd gereden, maar ik vond het daar nou niet zo leuk De pony's stonden de hele dag in een stand (schrijf je dat zo Blond ) Maar daar lag iig geen hooi of stro in, ze stonden op het beton. De pony's hadden idd ook altijd een zadel op als ik er was.

Maar dat is al een tijdje geleden Knipoog ik ben er laatst weer geweest en het zag er nu wel netjes uit. De paarden gaan idd een paar maanden op 'vakantie' en ze hebben heel veel weiland! ik hoorde van iemand die er rijdt dat de stands niet meer gebruikt worden. Ik vond het er iig wel goed uitzien Lachen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:50

Ook ik heb verschillende ervaringen met de bongerd. Heb er zelf wel 6 jaar gereden, maar toen ik er eenmaal achter was dat de ponys het niet zo goed hadden vond ik het zielig om ze zonder mij achter te laten (alsof ze mij kenden Knipoog ).
de ponys staan idd vrijwel de hele zaterdag op de stand met zadel op. Maar door de week valt dat, voor zover ik weet, wel mee. Op ponykampen hebben de ponykampmensen voorrang wat betreft rijden. En mag je onbeperkt op het terrein van de bongerd rijden. Helaas werd (word?) hier toch wel misbruik van gemaakt door gewoon bijna de hele dag te gaan rijden.....
Maar voor ponykampers is het wel een leuke manege!

jen_iis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 14:02

bedankt allemaal voor jullie reactie maar ik ga er waarschijnlijk toch niet heen . ( geld Boos!:(:( ) niet genoeg geld stom he ? ik ga nu naar manege laarbrugge . heeft iemand daar van gehoord ?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:31

Ik ben er jaren gelde voor het laatst geweest op ponykamp bij de Bongerd (ruim 5 jaar achter elkaar).
Toen moesten we ook de paarden opgezadeld laten omdat de meeste mensen niet konden opzadelen en de medewerkers geen zin hadden om elke keer je paard op te zadelen als je wilde rijden.

Verder heb ik het opzich wel naar mijn zijn gehad tijdens de kampen.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:10

Ik ben er op ponykamp geweest een paar jaar terug, en toen had ik het er heel erg naar m'n zin, maar als ik er aan terug denk (was toen een stuk jonger) Maar bij ons stonden de pony's WEL de hele dag gezadelt! en je mag er de hele dag rijden op de 10 ha. die ze hebben, er waren dus ook "paardengekken" die de hele dag een het rijden waren. En er was één vrouw in de leiding die een wit paardje schopte! wat ik on terecht vond. Maar wel leuke pony's leuke ritten, en de sfeer was super! Ik heb er een leuke tijd gehad.