Hoeveel shetlanders staan er nu met deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Hoeveel shetlanders staan er nu met deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 10:29

Ik vroeg me eigen af of er veel shetlanders zijn die een deken op hebben, ook waarom ze die op hebben en watvoor soort deken ze dan op hebben?

Mijn 4 jarige heeft een regendeken op ongevoerd, staat heel de dag en nacht buiten ( heeft wel een schuilstal) en dit heb ik gedaan zodat hij niet al te vies word en ik dus niet meer kan rijden. Ook heeft hij die op zodat hij niet na het werk nat op de wei moet.

Mijn 2 jarige heeft geen deken op.

Dennis

Re: Hoeveel shetlanders staan er nu met deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:40

Alles staat zonder deken.

Zelfs Polly die geschoren is(wel rustig vacht laten kweken, zit nog wel het dunst in haar vacht maar heeft het niet koud). Ze staan bij mij 24/7 buiten. Bij 3 heb ik de borst wel geschoren, toen bleven ze ook zonder deken buiten.
Met enkel een regendekentje er op krijgen ze het toch af en toe koud omdat ze hun vacht niet goed omhoog kunnen zetten met vies weer.

Het enige wat ik gebruik is een regendeken voor Angel om haar redelijk wit te houden(als ik ergens heen moet) en zweetdekentjes(al is een uurtje op stal makkelijker).

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 10:46

Bij de mijne gebruik ik ook zweetdekentjes ik heb dan ook geen stal waar ze even in kunnen. Mijn pony heeft het trouwens niet koud, omdat hij ongeschoren is dus hij heeft heel zijn wintervacht nog. Wel wat minder als dat hij zonder staat. Ik heb nog niet gemerkt dat hij het koud had.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:49

die van mij is geschoren en staat met een wollen zweetdeken en daarover een 250 gr winterdeken.
Ze is geschoren omdat ze 4x in de week gereden wordt en ze niet droog te krijgen was

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:05

Mijn shet staat ook met dekentjes. Ze heeft een fleece deken, en daar overheen een ongevoerd regendekentje.
Dit omdat ik haar 2 keer heb geschoren, omdat ze erg snel zweette, en dat deed haar bronchitis niet ten goede

Ik kan haar nu nog goed laten werken zonder dat ze zweet, en koud heeft ze het ook niet Haha!