Scheren en op de wei?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Scheren en op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 09:11

Ik wou volgend jaar mijn paard gaan scheren, maar ze staat wel een paar uur elke dag op de wei, is dit niet heel erg koud?
Ik koop dan een rambo deken voor haar met halve hals en 550 gr vulling met eventueel onderdeken, maar als ze van de wei in de stal staan, krijgt ze het dan niet te warm??

gr claudia

Liselot

Re: Scheren en op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:58

een geschoren paard kan best op de weide met voldoende dekens... hoeveel ze op moet kan je het beste uitproberen en dan volen of ze het koud of warm heeft. er is namelijk niet echt een gegeven voor

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:03

tuurlijk zou het geen probleem zijn om een geschoren paard op de wei te zetten!!
als alle paarden die op dit moment geschoren zijn niet meer lekker in de wei kunnen lopen he..!!ocherm
gr esther

ps zorg wel dat de deken(s) warm genoeg is

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:39

Ze kunnen best op de wei hoor. Zou ze er dan alleen niet de hele dag in laten staan maar een paar uurtjes kan zeker geen kwaad.
Als je inderdaad maar zorgt dat je genoeg dekens op hebt.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:46

sjaak is ook geschoren en staat dagelijks in weer en wind buiten (alleen de middag omdat het in 2 ploegen gaat) en staat alleen onder een dun regendekentje. Koud??? neuh hij heeft nergens last van. Als het vriest gaat er nog een onderdeken op van 300 gram.