Wat voor zadel met keilkussen ZONDER hoge kamer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bloemkooltje

Wat voor zadel met keilkussen ZONDER hoge kamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 21:57

Wat voor zadels bestaan er met keil (of kiel?) kussen die geen hoge, teruggesneden kamers hebben? Ik ga van het voorjaar opzoek naar een nieuw zadel voor mijn pony. Ze heeft een moeilijke rug: hij is wat hol waardoor ze keilkussens nodig heeft. Dit voorkomt dat het zadel kantelt op haar rug..

Mijn pony heeft een lastige trek, ik ook Haha! Ik zit namelijk niet lekker op zadels met een goof uitgesneden kamer. Na een half uurtje rijden heb ik last van mijn kruis Haha! Voor een keer (op een ander zadel rijden) is dat niet erg, maar ik wil dit soort taferelen niet met mijn eigen zadel

Dus vandaar mijn vraag Ja

Liselot

Re: Wat voor zadel met keilkussen ZONDER hoge kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:01

gewoon ff surfen bij divoza... daar kan je op de plaatjes wel zien of een zadel uitgesneden is van voor of niet.

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 22:04

LiSSy schreef:
gewoon ff surfen bij divoza... daar kan je op de plaatjes wel zien of een zadel uitgesneden is van voor of niet.

Daar heb ik allang in gebladerd (uiteraard) Haha! Helaas hebben alle zadels met keilkussens een hoog uitgesneden kamer Verdrietig

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:10

er staan er toch zat in hoor, die geen ver uitgesneden boom hebben. zoek je dressuur of vzh??

vzh:
stubben siegfried VSD
stubben scandica VSD
zaldi jupiter
stubben rex

dressuur:
anky
stubben scandica DL
stubben tristan

zoals je ziet dus vooral veel zadels van stubben die niet hoog uitgesneden zijn, maar dus wel keilkussens hebben.

als je veel geld te besteden hebt kan je ook een zadel laten maken door bv hulsebos of daaleman

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:41

Zucht, ik en zo goed in gidsen lezen Clown Ik heb een aantal zadels die je noemt gevonden. ze hebben idd geen hoog uitgesneden kamer, maar ook geen keilkussens. En die keilkussens heb ik wel nodig.

Ik zal eens even kijken of mjin spaarrekening een zadel laten maken aankan Bloos

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:55

Mag ik vragen wat keil kussens zijn Blond Lees het wel eens, maar kan me er niks bij voorstellen.

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:07

Pff goeie vraag Haha! Keilkussen zijn 'groetre' of 'meer opgevulde' kussens. Mijn pony heeft een wat holle rug waardoor een gewoon zadel niet recht op haar rug ligt. Keilkussens zorgen er bij haar voor dat h et zadel wel recht op haar rug ligt Ja

Is het zo duidelijker voor je?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 08:53

alle nieuwe modellen van stubben hebben keilkussens.