Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SANEX schreef:Je kan nog wel scheren, maar om de zomervacht mooier te houden kun je dan het beste met de vacht meescheren i.p.v ertegenin.
De zomervacht komt nu onder wintervacht door en als je tegen de haren in scheert, scheer je de toppen van de zomervacht eraf, de toppen geven de meeste kleur en glans. Dus als je die wil behouden raad ik je aan met de haren mee te scheren
kiana schreef:Ik heb een nieuw ongeschoren paard, die dik in het haar is, maar wel glad.
Ik wil nu niet meer scheren, vind het te laat.
Met rijden/bewegen zorg ik dat hij niet te nat wordt, dan gaat het nog wel..............
Sammie schreef:Ik zou het niet meer doen. Als je nu nog scheert heb je grote kans op een zeer slechte en niet mooie zomervacht.
orionneke schreef:Klets!!! Schoentje en andere topruiters scheren ze heel het jaar door!
orionneke schreef:Sammie schreef:Klets!!! Schoentje en andere topruiters scheren ze heel het jaar door!Ik zou het niet meer doen. Als je nu nog scheert heb je grote kans op een zeer slechte en niet mooie zomervacht.
Sammie schreef:Je hebt nu geen spijt, nee dat snap ik wacht maar tot de zomer
Sammie schreef:Dat heeft niks met z'n zomervacht te maken...................................
last van puntjes?
Sammie schreef:
Duh!! Die hebben dan ook niet de kans om een doffe zomervacht te krijgen. Scheren ná december is grote kans op doffe en vale zomervacht.

kattebeest schreef:Misschien een hele domme redenering hoor, maar:
De meeste paarden beginnen nu te verharen. Raken ze niet in de war als je ze nou terug gaat scheren?![]()
Of leggen jullie terug een dikker deken op?
Wat doe je met insekt gevoelige paarden, zou je die nou nog scheren?