Paard met hoge schoft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carinev

Paard met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 19:33

Welk zijn de ideale dressuurzadels voor paarden met hoge schoft?

Renske_

Re: Paard met hoge schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:36

Ik heb een kieffer Lech Profi dressuurzadel en een Kieffer veelzijdigheidzadel, voordele van kieffers is dat ze een teruggesneden kamer hebben wat ideaal is voor een paard met ene hoge schoft, maar die heb je dus ook van andere merken als t goed is

Ik wilde zelf een Ainsley, maar bij het passen bleek dat de enige die goed lag de kieffer was, dus ja die heb ik toen dus gekocht Lachen

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:39

kieffer zadels idd Bloos

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:29

kieffer is goed. Ik heb nu een kentaur met ingetrokken boom en dat gaat ook prima.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:05

Ik heb een Ainsley Vangaurd dressuur en een Rossner veelzijdigheids.

Zadels met een smalle kamer passen ook sneller. Met beide zadels heb ik geen problemen met de schoft. Eerst had ik een veelzijdigheidszadel van Lemetex, die had ook wel een smalle kamer, maar ging helemaal achterover liggen. Buiten hoe je voorkant ligt dus ook wel even naar het geheel kijken.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:52

Ik had een paard met een extreem hoge schoft. In eerste instantie had ik een Kieffer, maar dat paste helaas niet meer. Toen heb ik een aantal jaar met een Wintec gereden, maar dat past eigenlijk ook niet.
En wat toen.... heb ik Daaleman een dressuurzadel op maat laten maken en dat paste super OK dan! . Heb er erg goede ervaring mee.