Stallen omgeving Eindhoven/Son/Nuenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Stallen omgeving Eindhoven/Son/Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 19:12

Wie kent er nog meer pensionstallen in deze regio? Of africhting/handelstallen waar ze ook pensionklanten aannemen?
Ik ben aan het overwegen toch eens rond te kijken wat er zoal nog meer is, aangezien ik mijn stal een beetje beu ben....

eisen:
weidegang, binnenbak, buitenbak. En de rest natuurlijk, maar dit in ieder geval. Ik betaal nu 190 Euro per maand, en wil niet hoger als dat bedrag gaan.

Wie weet er wat? Mag ook per pb!

lachmar

Re: Stallen omgeving Eindhoven/Son/Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:20

Lijkt me moeilijk om voor die prijs een stal te vinden met binnen/buitenbak en weidegang.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 19:31

lachmar schreef:
Lijkt me moeilijk om voor die prijs een stal te vinden met binnen/buitenbak en weidegang.

Ik sta er ook, en ken nog 2 stallen waar het nog goedkoper is. De een is vol, de ander te ver weg (en geen binnenbak). Maar bedankt voor je reactie!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:45

De enige die ik ken is Equinova maar volgens mij heet die nu anders? Behalve die stal kon ik in die omgeving indertijd ook niets vinden met genoeg faciliteiten. Vrees dat je hiermee ook niet zoveel opschiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:54

In die omgeving die jij zegt, is het idd erg goedkoop
een paar km daarbuiten, is het meteen duurder.

Ik ken wel een super fijne stal in De Mortel (gem. Gemert) maar dat zal je wel te ver weg vinden verwacht ik zo.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:00

Hey runningkawa bedoel je het zwarte water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:06

Nope

een prive-pensionstal
Geen manege en er zijn ook geen R.V. lessen of zo
Dus de binnenbak is alleen voor de pensionklanten. (stuk of 12 ??, moet eens gaan tellen Lachen )

groot bos op 10 min stappen over een rustige weg.
2 spuitplaatsen met warm water
2 ruime zadelkamers met kast
En gezellige kantine en vooral super verzorging van de paarden in lichte stallen met veel frisse lucht.
Elke dag weidegang en dan word ook de stal gemest.
Genoeg voer. Je kan zelf aangeven hoeveel als je dat nodig vind.

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:46

Percy schreef:
De enige die ik ken is Equinova maar volgens mij heet die nu anders? Behalve die stal kon ik in die omgeving indertijd ook niets vinden met genoeg faciliteiten. Vrees dat je hiermee ook niet zoveel opschiet.

Jep, die heet nu Vitanova...
Ik sta op kingstables, wel wat duurder, maar verder echt een super stal!
http://www.kingstables.com

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:08

De stal waar ik sta voldoet aan je eisen. Maar ligt in Veldhoven.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 23:30

Bedankt allemaal! Vitanova is inderdaad in Son, bij de Sonniushof, maar die is volgens mij een stuk duurder en geen weidegang.
Gemert en Veldhoven zijn inderdaad een stukje weg, helaas!
Kingstables ben ik ook wel eens geweest, daar vond ik de stallen toen heel vies, en hoe zit het daar met de weidegang? En hoe duur is die?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 23:33

Heb even op de site van Kingstables gekeken, die is dus 220. En nog een hoop extra, maar niet verplicht dus.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:36

Equinova had toen heel veel weilanden achter de stallen. Zouden de nieuwe eigenaren die grond niet meer hebben? Dat vond ik nu juist het grote voordeel van die pensionstal toen.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 11:21

Ik was laatst op wedstrijd bij de Sonniushof, en toen dacht ik gehoord te hebben dat ze er alleen `s zomers op de wei kwamen ofzo. Kan me vergissen hoor, kan ze wel eens bellen. Ze hebben er iig een super mooie binnenbak!!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 19:10

Even een klein schopje.... Haha!

Wie nog meer een stal in de aanbieding?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 13:43

Nog 1 laatste keer.....! Haha!

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 14:30

In nederwetten zit toch ook iets? Is dat niks?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 14:35

Maitu schreef:

Ik sta op een stal in Nederwetten. Zijn er 2, maar de andere is duurder, plus daar komt nog verplicht algehele inenting en ontworming bij, gelijk met de anderen. Verder best een leuke stal, valt nog te overwegen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:17

Nuenen: KingStables (mss wat duurder maar je hebt er wel ALLES !!!! hoe de weidegang nu geregeld is weet ik niet)
Nuenen: Kuijten (heeft geen binnenbak, wel weidegang)
Nuenen: Jansen (= VOL)

Nederwetten: Teunissen (heeft volgens mij alles wat je wilt)
Nederwetten: Dekkers (idem)
Nederwetten: Van Santvoort (ik weet niet of die inmiddels pensionklanten doen, maar hebben ook alles)

Son: Van Diest (is een manege, geen weidegang)
Son: Vitanova (heeft volgens mij echt alles, tegenwoordig ook weidegang dacht ik)
Son: Stal Roefs (heeft alles)
Son: Manege Boszicht (is een manege, paarden komen wel buiten)
Son: Vogels (heeft alleen nog geen buitenbak dacht ik)

Dan nog wel wat boertjes, maar die hebben meestal geen binnenbak.

Prijzen weet ik niet van alles. Kwaliteit is overal verschillend.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:19

Koortje schreef:
Maitu schreef:

Ik sta op een stal in Nederwetten. Zijn er 2, maar de andere is duurder, plus daar komt nog verplicht algehele inenting en ontworming bij, gelijk met de anderen. Verder best een leuke stal, valt nog te overwegen.

Wat is er mis met het algeheel en samen enten en ontwormen eigenlijk ?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:39

Even een aanvulling op een vorig beircht:

Nederwetten: Teunissen (heeft volgens mij alles wat je wilt) --> Is volgens mij de stal waar ze nu staat;-)

Son: Van Diest (is een manege, geen weidegang) --> correctie wel weidegang. Is zowel in de zomer als in de winter mogelijk om je paard buiten te zeten. Is aparte weide voor alle pensionklanten namelijk. Weides zijn mooi grooten locatie is ideaal. Ligt direct tegen bos aan. Prijs is per maand: 180 euro. Voer inclusief, wel zelf uitmesten. Ook mogelijk om lessen te rijden, waaronder les voor uitsluiten pensionners / wedstrijdruiters.

Son: Vitanova (heeft volgens mij echt alles, tegenwoordig ook weidegang dacht ik) --> volgens mij hebben ze hier idd ook weidegang. Altijd al geweest, tenminste voor zolang als ik ze ken wel. Sinds Nick Franssen het heeft overgekocht is dat volgens mij ook gewoon zo gebleven. Weet alleen niet of ze de hele dag op de wei kunnen of slechts een paar uur.

Son: Manege Boszicht (is een manege, paarden komen wel buiten) --> niet mijn favoriet, maar goed dat is een mening. Lessen zijn naar mijn mening niet goed. Locatie wel ideaal.

Son: Vogels (heeft alleen nog geen buitenbak dacht ik) --> hebben wel een springwei waar gereden kan worden. Buitenbak weet ik zo niet. Weidegang is wel mogelijk. Locatie ook ideaal, ongeveer 500 meter hemelsbreed van Sonniushof / vitanova af.

Hoop dat je wat aan die aanvullingen hebt?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 15:42

Ja ik sta nu bij Teunisse. Ik ken van Santfoort niet, en Roefs ook niet.

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:42

Nog even een toevoeging op manege sonniushof... Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je je paard 's winters ook wel buiten zetten.... 't klopt dat alle paarden 's zomers zowieso naar buiten gaan, 's winters staan de manegepaarden/pony's binnen.... Ze hebben weidegang iig...

Ik zou als ik jou was gewoon in de goudengids kijken en alle maneges afbellen met de vragen "hoe duur is het, weidegang, binnenbak, etc etc...." dan heb je het snelst de antwoorden die je wilt weten.... Als er dan meerdere maneges aan jouw eisen voldoen ga je langs om te kijken....

Over manege sonniushof... Ikzelf zou daar niet voor kiezen omdat het zo ontzettend groot is... Bovendien staat je paard dan in een stal waar ook de manegepaarden staan, dus alle pennymeisjes komen langs om jouw paardje een stukje brood o.i.d. te geven... Dat moet je willen, daar moet je dus wel even rekening mee houden..

* edit: risje je was mij voor Haha!
trouwens, er zijn ook stallen die niet bij de manegepaarden staan

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 15:44

Bedankt!!!

Ik hoef geen les op de manege. En uitmesten heb ik helaas geen tijd voor zelf, ivm 40 uur werk.
Ik zal eens even kijken... bedankt allemaal!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:48

idd op sonniushof is ook een stal waar uitsluitend pensionpaarden staan. Lekker je paard uitgebreid op de gang kunne poetsen enzo.

Het is ook mogelijk dat je stal daar uitgemest wordt alleen betaal je dan wel extra. Hoeveel weet ik zo niet, maar goed is mogelijk. Zijn namelijk aantal mensen die daar rondlopen en eht wel voor geld willen doen. Toen ik er stond heb ik ook wel eens geld bijverdiend daar door dat te doen.

Manege paarden / pony's komen idd in de winter niet (veel) op de wei, wel lekker los in de binnenbak om benen te kunnen strekken.

Roefs is vanaf sonniushof ongeveer 500 meter richting Son, ligt ook aan de sonniuswijk. Ook erg mooi, mooie redelijk nieuwe binnenbak, mooie buitenbaan. Alelen wat weidegang betreft weet ik niet.

Vogels ligt oveirgens 500 meter de andere kant op....

Vraagje: gaat je bijrijder ook mee?
Die rijdt op Sonniushof nu en kan je er ook wel meer over vertellen lijkt me....

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:03

Mijn mening over de stallen laat ik gewoon achterwege.....

Ik wist niet of de paarden bij v. Diest inmiddels naar buiten mochten, mocht vroeger namelijk niet.

Bij Equinova was er al wei, maar werden de paarden niet buiten gezet, nu het Vitanova is dat dacht ik wel.

Van Santvoort is de oude stal van Jan Dekkers op de Soeterbeekseweg. Vanaf Teunissen gezien richting Nuenen/Son en dan vlak voor de bebouwde kom aan de rechtkant van de weg. Een jaar of 3 geleden, toen zaten ze er nog niet zo lang, hadden ze geen pensionklanten, of dat nu veranderd is weet ik niet. Maar het ziet er wel goed uit daar. Prijzen weet ik niet.

Roefs zit idd op de Sonniuswijk. Ik hoor er veel goede dingen over, ben er zelf nooit geweest. Diegene die er staat die ik ken geeft veel voorkeur aan weidegang dus ik ga er vanuit dat dat dus mogelijk is...

Maar goed je zal er denk ik gewoon even langs moeten gaan, sfeer proeven, met de eigenaar praten en rustig rondkijken.