Hoofdsteldrama! Grr

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Hoofdsteldrama! Grr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 17:56

Ik heb al die jaren alleen een westernhoofdstel gehad, zonder neusriem.

Nu wilde ik dus een Engels hoofdstel kopen, met neusriem en alles erop en eraan, omdat we naast de western ook het dressuur aan het oppakken zijn, wat redelijk tot goed gaat nu.

Maar.... hoofdstel (full size) past goed, op de neusriem na! Die is gewoon mega te kort... het eerste gaatje haalt ie bij lange na niet! Ja... grote lompe neus heeft ie, dat weet ik! Clown Koe

Het enige wat ik bij ruitershops (online) kan vinden is een kompleet koudbloed hoofdstel bij Divoza... voor maar liefst 97,56 euro... En ik dacht even goedkoop uit te zijn met een mooi hoofdstel voor 31 euro bij de hypo...

Iemand enig idee hoe of wat ik nu kan doen om aan een geschikte neusriem te komen?

nickyu

Re: Hoofdsteldrama! Grr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:06

2e hands ??

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 18:07

nickyu schreef:
2e hands ??

ja, daar kijk ik al tijden voor, maar kom maar niets tegen, dus heb zelf maar wat nieuw gekocht... maarja, t past dus nog niet Boos!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:22

Je kan misschien bij de schoenmaker er en stukje leer tussen laten zetten (lukt het bij jou niet dan wil ik het hier wel laten doen Knipoog )
En is de neusriem die je nu hebt een hoge of een lage ? Met een hoge neusriem heb je hem misschien net iets te hoog zitten ? Dat heb ik met Shay ook al eens gehad , toen ik hem een stukje liet zakken paste hij wel.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:32

Heeft Snowdon zo'n verschrikkelijk groot hoofd dan?
Voor Jordy is juist de neusriem altijd te groot, hij heeft nu een hoofdstel maat pony om, en dat past eindelijk. En Jordy heeft ook een ramsneus.

Mijn ervaring met de hoofdstellen van hypo (neem aan dat je er 1 van global, huismerk hebt?), is dat ze erg raar zitten..... maten vallen erg vreemd, en de verhoudingen kloppen niet.
Wat is de lengte van de neusriem?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:43

Ik heb een hoofdstel op maat laten maken bij Döbert via Superhorse in Breda maar dat was niet alleen een enorme aanslang op mijn budget, de neusriem bleek ook nog eens te klein. Meneer Döbert heeft vast gedacht dat zo'n enorm hoofd niet kon Haha!
Het wordt allemaal keurig geregeld zodat ik binnenkort mijn hoofdstel wel zal hebben.

Je zou bij een zadelmaker er inderdaad een riempje bij aan kunnen laten zetten, zo heb ik ooit een frontriem laten maken voor Parcival. Ik denk dat het echt de goedkoopste oplossing is. Je houdt wel altijd wat kleurverschil maar je bent wel minder kwijt dan ik nu heb uitgegeven Bloos

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:12

Ik heb hetzelfde probleem, maar toevallig ben ik tegen een losse neusriem van Imperial Riding (10 euro!) aangelopen die wel ruim genoeg is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:16

Goedkoop is toch duurkoop !
Ik heb ook zo'n moeilijk paard (eigenlijk allemaal hebben ze vreemde hoofden! mijn arabier van 1.52cm heeft altijd pony maat ipv Cob en mijn veulen past een pony halster niet ivm haar volbloed-bolle kop Haha! ) Maar mijn grote merrie van 1.80cm past alleen maar Stubben, maar die hoofdstellen blijven ook mooi en soepel, de goedkoopste heb je voor 120euro, denk dat je dan nog goedkoper uit bent dan hoofdstel + aparte neusriem.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:17

Ik heb ook zo'n paard gehad,
ik ken standaard de omtrek van zijn neus uit mijn hoofd en als ik naar een beurs of evenement ging had ik altijd een rolmaatje op zak.
Dat is een beetje uit de hand gelopen want na een tijdje had ik dus 8 hoofdstellen die hem allemaal perfect pasten Lachen

PallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 20:30

Ik heb nog wel een mega neusriem te koop.
Ik heb hem dus over, omdat ie voor mijn paarden veel ste groot is.
Het is een zwarte gecombineerde neusriem.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:31

ik denk meer dat het aan het merk hoofdstel ligt... neem anders een hoofdstel met aansnoerneusriem, die vallen vaak groot uit

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:54

Leuk he. Dennis heeft ook zo'n hoofd. Alles gewoon shet maat, alleen die neusriem(neus omtrek) is pony maat. Neem ik een pony neusriem moet ik er gaatjes bij maken om hem op de goede hoogte te krijgen.
In Engeland vallen de maten wel iets anders, ik haal daar mijn hoofdstellen nu vandaan(die Pony maat past Dennis perfect).

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:13

een duits merk kopen. Die zijn over het algemeen een stuk groter dan de engelse merken. Ik heb een keer een extra full halster van Kieffer besteld via internet. Nou daar pastte ene nijlpaard nog in, zo groot!!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:31

Mijn andere (passende) hoofdstel is inderdaad ook een Kieffer maar wel een hele oude. De extra full hoofdstellen die er nu in de winkel hangen past die van mij in elk geval niet.
Mijn nieuwe hoofdstel heeft een aansnoerneusriem maar ik kwam wel heen maar niet meer terug Haha! Ik miste maar 20 centimeter Bloos

Alleen heeft Snowdon volgens mij een kleiner formaat hoofd dan Parcival. Dan zou hij extra full misschien wel passen. Erg goedkoop zijn die meestal niet want alleen de duurdere merken hebben extra full.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:38

Haha, mijn paard zit ook eigenlijk tussen full en extra full in. Soms gaat full goed, net alles op het laatste gaatje of ik prik er nog 1 bij. En extra full moet ik dan weer net een gaatje bij prikken omdat sommige dingen dan weer te groot zijn..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 08:17

Mijn merrie had juist een te kleine neus voor haar maat hoofdstel. Oftewel, alles paste, maar bij haar neusriem kon je er een vuist tussen duwen. Toen haar neusomtrek gemeten, en naar Hypoweert gegaan met rolmaat, waar ik het eerste hoodstel ook gekocht had. Wat schepte mijn verbazing, enorm veel verschil in de grootte van de neusriem! Uiteindelijk bleek dus dat Kieffer de hoofdstellen had met de kleinste neusriemen, dus nu heb ik een Kieffer.
Ik zou dus gewoon eens gaan meten, waarschijnlijk vind je wel een hoofdstel die past.