Wat is jullie ervaring met het merk BR?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Wat is jullie ervaring met het merk BR?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 17:21

Hoi!!
ik ben opzoek naar een nieuw hoofdstel. Ik heb mijn oog nu laten vallen op de kieffer Slazgeber. Nu zat ik net een beetje op internet te kijken en toen zag ik dat ze van BR precies zo'n zelfde hoofdstel hadden als die van Kieffer, maar goedkoper.

Nu sprak ik vanmiddag iemand en die zei dat ik beter geen BR-hoofdstel kon nemen, aangezien de kwaliteit niet zo goed is. De stiksels laten nogal snel los.
Wat zijn jullie ervaringen met BR en wie heeft de kieffer Salzgeber en hoe bevalt hij?

VValar

Re: Wat is jullie ervaring met het merk BR?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:25

Ik heb een s&t hoofdstel van Kieffer, de Salzgeber lijn. Hij bevalt erg goed Lachen Het leer is soepel en blijft met de juiste verzorging mooi.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:27

Eum tsja, ik denk dat het gewoon met kwaliteit/prijs te maken heeft. Voor een Kieffer betaal je wel meer en mag je dus ook een betere kwaliteit verwachten, wat overigens niet betekend dat BR slecht is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:45

die twee hoofdstellen kun je niet met elkaar vergelijken, die van kieffer is veel mooier en kwalitief gezien beter..
die lijntjes van de BR zijn ook heel dun, vind hem meer op de goldline van HH lijken dan op de goldline van kieffer

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:17

k heb ook de kieffer salzgeber Vork
volgens mij is van kieffer wel een betere kwaliteit dan van br denk ik Haha!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:59

Toen ik bij een ruitersportzaak stage liep. Kwamen er wel veel mensen terug met een kieffer hoofdstel omdat het gouden of zilveren randje ging loslaten.

Ik zelf heb er een van Bandiri gehad. Is met een zilver of goudenkoordje erin. Die bleef ook lang mooi.

Heb ik helaas verkocht omdat hij niet paste bij mijn pony. Heb nu een ander paard die echt een nieuw hoofdstel nodig heeft. En dat word weer een bandiri.

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 00:40

Mijn ervaring met BR is erg goed.
Maar dat is per persoon verschillend.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:38

van hoofdstellem heb ik met BR geen ervaring, maar hun peesbeschermersen strijklappen vind ik beter als die van Eskadron....
Van de Kieffer Gold/Silverline hoor je vaak dat de randjes loslaten, ik wou zelf een Silverline hebben maar dat heeft de verkoper mij afgeraden omdat het snel losliet, heb toen geloof ik een Salzgeber gekocht, met zo'n gedeeld kopstuk en die blijft mooi en goed!!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:03

Ik rijd al 2 jaar met mijn kieffer en hij blijft mooi en de randjes zijn precies zoals ik hem kocht echt prima. Hangt ook ervanaf hoe je ermee omgaat natuurlijk Vork
Maar goed heb het BR hoofdstel gezien en vind hem echt niet mooi.Heel dunne randjes bijna niet te zien vind ze vreselijk

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:31

Ik rij al bijna 4 jaar met het hoofdstel Ulla Salzgeber en het houdt zich goed... met de juiste verzorging !

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:19

bij mijn kieffer hoofdstel is inderdaad het zilver eraf gegaan. Met een br hoofdstel heb ik geen ervaring alleen eb ik een sjabrak van br gehad en dat vond ik geen succes. het koordje wat ;langs de rand loopt was al heel snel lelijk geworden.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 10:06

OK bedankt allemaal! Ik denk dan toch dat ik voor de salzgeber ga. (Had ik stiekem al besloten Haha!)
Vind hem ook gewoon mooier en qua prijs maakt het niet zo heel veel uit.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:16

Ik heb een br joslansink springzadel en ziet er na bijna een jaar oud nog uit als nieuw, heb ook peesbeschermers van BR en een sjabrak ook super kwaliteit! Heb nog een mooi br jachttuig gezien die ik wil hebben, helaas geen centjes Clown

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:30

ik weet het eingleijk niet, koop altijd het goedkoopste hoofdstel en neem gewoon na anderhalf jaar een nieuwe en dat is alleen omdat dat de neusriem te groot is. Op stal is er meer br dan kiefer.