Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Als je op naam wilt laten zetten bij het stmboek moet je eerst lid worden van dat stamboek, dus ja dan kost het op naam zetten geld
smurf schreef:Citaat:Als je op naam wilt laten zetten bij het stmboek moet je eerst lid worden van dat stamboek, dus ja dan kost het op naam zetten geld
dat klopt niet helemaal: ik heb mijn paard door het Fjordenpaardenstambok op naam laten zetten, gelijk met de stickers van het DNA onderzoek in het boekje plakken, ik ben geen lid van dit stamboek, maar het kostte me alleen "maar" rond de 30 euro.
Ik heb dit bij het Fjordenpaardenstamboek gedaan omdat het Norikerstamboek nog steeds geen afdeling in Nederland heeft en ik geen geld/tijd heb om naar oostenrijk te gaan
smurf schreef:in een Oostenrijkse Pferdenpass staat de naam van de fokker en alle namen van de eigenaren, ik kon aantonen dat Morrie van mij was omdat ik een koopcontract heb van het stamboek waarvan ik Morrie gekocht heb. Nu staat dus netjes op mijn naam en adres en niet op naam van het Norikerzuchverband Salzburg, met dan aan meneer van Bon!
wel paspoort geen papier, zal de KNHS eens bellen hoe ik dat paard op naam kan laten zetten ... mischien dat de stamboeken het doen via het stamboekpapier? Dat papier sleep ik n iet mee als ik met een pony onderweg ben, en in het paspoort staat mijn naam niet. krom eigenlijk.